Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
orange extra + sitecom WL118
hunter71
Ik ben me aan het inlezen voor de omschakeling van Orange ADSL Basic ==> orange ADSL extra.

Mijn huidige abo wordt eind maart omgezet naar een ADSL extra aansluiting en ik maak nu gebruik van een Sitecom ADSL2+ Modem Router WL-118. Dit werkt probleemloos en erg stabiel...!

Bij de omzetting heb ik bij een orange medewerker geinformeerd of ik mijn huidige Sitecom ADSL2+ Modem Router WL-118 kan blijven gebruiken. Dit was mogelijk volgens de beste man en ik heb dan ook aangegeven geen livebox te willen ontvangen. (was mogelijk)

Omdat ik nu nog beschik over een internetaansluiting ben ik de nodige gegevens aan het verzamelen welke ik nodig kan gaan hebben voor het instellen van mijn modem / router.

Al lezende door het forum begin ik me eigenlijk af te vragen of ik wel een upgrade had moeten laten doen......FrownFrownFrown Sadmaar goed we gaan gewoon verder met het verzamelen van de benodigde gegevens.

ik heb de volgende instellingen gevonden:

Provider Orange
Abonnementsvorm ADSL Extra (Family)
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT

kijkende in mijn modem / router kan ik al deze instellingen aanpassen, alleen bij encapsulation (verbindings protocol) kan ik alleen kiezen uit:
PPPoE LLC
PPPoE VC MUX
PPPoA LLC
PPPoA VC MUX

Wil dit zeggen dat mijn modem / router nu niet meer gebruikt kan worden.....? SadAngry

TCP_IP
vpi 8
vci 35
protocol = ETHoa (ethernet over ATM)
LLC

volgens mij is router niet geschikt, misschien kan iemand dit bevestigen ?

rrozema
Volgens de handleiding, te vinden op de sitecom site, heeft dit modem wel ondersteuning voor rfc1483 bridged ip. En in de provider lijst voor Nederland staat ook Wanadoo Family (= de oude naam van Orange ADSL Extra). De WL-118 is dus prima geschikt.
Gewijzigd door rrozema op 03 March 2008, 21:02

hunter71
ik heb nog even zitten neuzen in mijn router en zie dat ik bij encapttulation eerst eeb vinkje moet zetten bij brigde mode. dan kan ik wel kiezen voor rfc1483 briged ip LLC. Dat gaan we dan eens proberen als het zover is.....thnx voor de hulp..!!Wink

hunter71

lexus305 schreef:
Hoe traint jouw wl 118 in, heb hetzelfde modem gehad maar deze trainde een stuk lager in als de livebox.

Ik ben dan mss wel een leek, maar wat is traint in.....? En ik weet pas aan het eind van de maand hoe het gaat. Ik draai nu nog op de oude situatie..nog ff wachten dus.

hunter71
sinds vandaag adsl extra. Alles lijkt te werken met mijn eigen Sitecom WL-118 router. Wel valt de beloofde snelheid van 4 naar 8 mbit/sec wel tegen.....het is sneller, maar dan ook maar heel weinig. Mss eens klagen

FrownFrown
Gewijzigd door hunter71 op 01 April 2008, 19:31

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'orange extra + sitecom WL118', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 Aug 2017
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 Nov 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 Aug 2016
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen : 3 20 May 2016
Huawei HG655D en sitecom Wl611 Algemeen : 2 13 Aug 2014
Advertentie