Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
dubbel internet
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 03 April 2008, 14:25
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Goedendag, dit is niet echt Orange gerelateerd maar omdat ik redelijk actief op het forum ben hoop ik dat mijn vraag alsnog beantwoord kan worden! het is als volgt, ik heb al een tijdje UPC... werkt helemaal goed. nu heeft mijn vader bij informatieaanvraag bij KPN blijkbaar abbonement aangesmeerd gekregen:S maar goed, die verbinding is er nu eenmaal en na paar maanden zatk ik er eens aan te denken om er gebruik van te maken. internet is KPN ADSL DIRECT (1,5mbit) bleek nog een 546 ST modem in schuur te hebben liggen, even aangesloten en ja hoor.. het werkte. Nu heb ik de linksys router van me kamer maar weer beneden geplaatst en die aangesloten (ivm wifi) ST 546 gaat naar boven als switch ipv linksys dus. nu om terug te komen op het verhaal, ik heb nu dus dubbel internet. op PC ben ik met netwerkkabel verbonden met UPC en draadloos met KPN. internet komt dus dubbel op pc binnen. Je zou dus bijna denken, hey 6mbit + 1,5mbit is 7,5 mbit SNELLER INTERNET maar als ik kijk naar taakbeheer netwerkgrafieken zie ik dat downloaden alsnog via kabel gaat en wifi niet gebruikt word. ( downloaden gaat nu even via nieuwsgroepen) iemand een idee hoe ik beide internetverbindingen op mijn pc kan benutten om te downloaden (gaat vooral om usenet)... ben erg benieuwd naar reacties |
|
|
Puma |
Geplaatst op 04 April 2008, 00:08
|
Donateur » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 Mar 2006 |
Dit is zo niet geregeld. Je zult met load balacing moeten werken en dat is niet zo snel ingesteld. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe je dat moet doen... Heb wel ervaring met load balacing over een server en dat bepaalde protocollen over de ene verbinding gaan en overige over een andere, maar 2 combineren? Dat kan niet eens volgens mij. |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 04 April 2008, 09:57
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
nee tja was er ook al bang voor eigenlijk ! heb gelukkig laptop en een desktop. Mja kpn adsl 1,5mbit ook niet veel soeps dus alleen downloaden over die lijn zal ook maar met 150KB gaan. zat ook te denken aan een netwerkschijf. op pc met UPC downloaden naar schijf en vanaf laptop met KPN downloaden naar schijf. NZB downloaden op beide machines, op desktop 3/4 van de rars downloaden en op laptop andere 1/4 en naar dezelfde map uiteraard. download je 'eigenlijk' alsnog met 900KB opzich. maar tja, wat een manier... zou ik netwerkschijf moeten halen ook. (kheb geen extra machine op server op te draaien helaas ipv netwerkschijf) Of trouwens hoeft eigelijk niet eens perse bedenk ik me nu ineens. als ik op desktop gewoon naar een map download en die map deel op netwerk en dan op laptop met newsleecher downloadmap verwijs naar de share zou ook moeten werken toch ? weet je wat, ik ga het gewoon eens proberen of het kan als ik weer thuis ben... vnaaf of maandag. zal wel posten of het werkt of niet. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 04 April 2008, 22:32
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Voor een volledige oplossing heb je andere hardware nodig. Bijvoorbeeld de Draytek Vigor 2910. Deze heeft 2 WAN poorten. Op de ene kun je je UPC aansluiten, op de andere je KPN lijn. Zoals Puma schreef, kun je dan load balancing toepassen; het verkeer wordt dan verdeeld over de beide lijnen. Er zijn trouwens volgens mij ook leuke *nix appliance te downloaden van internet waarmee je van een oude overtollige computer (PIII die je nog hebt staan of zo) met 3 netwerk kaartjes er in een heel advanced router incl. allerlei features, waaronder dus load balancing etc, kunt maken. Je kunt, zoals je zelf al aangeeft wel een gedeeltelijke oplossing maken. Sluit beide routers aan, met (verschillende, duh!) ip adressen in hetzelfde subnet, bijv: 192.168.1.1 en 192.168.1.2. Door met het route commando te spelen op je pc kun je nu instellen dat jouw pc voor de ene site/netwerk range via gateway 192.168.1.1 gaat en voor de andere site/netwerk range via de gateway 192.168.1.2 gaat. Je kan ook een 3e (broadband) router gebruiken om de routing voor alle pc's in 1 keer te regelen: je sluit dan de beide modems/routers op elkaar aan plus op de WAN poort van die 3e router. Al je pc's sluit je aan op de lan poorten van de 3e router. Je kan zo, door in die router met het route commando te spelen, bepalen welk verkeer via welk netwerk naar buiten moet gaan.... Middels arp kun je het zelfs best intelligent maken; maar lang niet alle soho routers kunnen hier even goed mee omgaan. Zorg trouwens dat je "spanning-tree" op "aan" zet in al je routers; dit zorgt er voor dat je geen problemen krijgt op het moment dat er meerdere routes (circulair) mogelijk zijn om van jouw pc naar je bestemming te komen. Gewijzigd door rrozema op 04 April 2008, 22:39 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dubbel internet', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! | Algemeen | : 1 | 16 Aug 2021 |
ZyXel en Wifi zonder internet verb. | WiFi | : 3 | 15 Nov 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 Mar 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 Jan 2020 |
Internet valt steeds weg | Storing | : 4 | 18 Nov 2019 |
Advertentie