obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Online maximaal internet pakket
mbrink1963
Hallo ik ben nieuw op dit forum en ik zit met een vraag over de snelheid van ons internet pakket.
De snelheid valt behoorlijk tegen als ik op de KPN site controleer wat haalbaar is op ons adres.
Wat is de reden dat hier In Schiedam adsl/vdsl snelheden ver achter blijven?
Ik heb een screendump toegevoegd om mijn verhaal wat te verduidelijken.
mbrink1963 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door mbrink1963 op 15 maart 2020, 09:48
 
jms319
Hallo mbrink1963,

Welkom :-).

Jouw snelheid ziet er inderdaad helemaal niet best uit. Daarover kun je het best even contact opnemen met de helpdesk van Online. Zij kunnen je lijn doormeten en indien nodig een monteur sturen als er iets aan de hand is waardoor je snelheid zo laag is, bijvoorbeeld als bekabeling buiten jouw woning niet goed is.

Misschien helpt het je modem een keer helemaal opnieuw te starten. Ik zou dat eerst een keer proberen en zien of de modem dan een hogere snelheid krijgt (zou ik momenteel 's ochtends vroeg doen!).

Ik heb gemerkt dat de laatste dagen de downloadsnelheid van mijn verbinding 's avonds enorm terugzakt naar ongeveer 10 mbps down terwijl die 's ochtends gewoon 100 mbps is op mijn adres als ik hem meet met https://speedof.me/ of een andere snelheidsmeter. De upload blijft het maximum, 30 mbps. Dat is ook het maximaal haalbare op mijn adres.

Groet en succes,

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online maximaal internet pakket', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie