obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Online.nl
Janv1976
Goedenavond,
Ik ben nieuw hier dus weet niet of ik deze vraag goed heb geplaatst.
Ik heb sinds deze week internet en tv van online.nl
Ik weet dat de modem zyxel vmg8324-b10a niet best is qua WiFi.
Nu wil ik een eigen modem aanschaffen maar online ondersteund dit niet.
Als ik de gegevens uit de zyxel kopieer naar een eigen modem zou die het dan doen of moet ik andere gegevens invoeren.
En hoe moet ik dat dan doen?
Alvast bedankt
Jan
 
jms319
Hallo Janv1976,

Welkom op het forum.

In principe kun je een eigen modem instellen voor Online.nl. De instellingen voor de internetverbinding vind je wel op dit forum. Die hoef je dus gelukkig niet zelf uit de Zyxel te kopieren.

Mocht je ook telefonie van Online hebben, dan kun je die gegevens niet uit de ZyXel kopieren omdat deze zijn gecodeerd en door Online niet worden vrijgegeven. Telefonie van Online.nl krijg je dus niet aan de praat zonder de vereiste login-gegevens. Voor VDSL2 vind je hier de instellingen: https://online.gebruikers.eu/forum/vi...post_53862 (VLAN, etc.)

Zelf neem ik alleen internet van Online af, dus ervaring met TV van Online.nl heb ik niet. Als je een setttopbox voor TV hebt gekregen van Online is dat waarschijnlijk lastig aan de praat te krijgen met een eigen modem hoewel een stappenplan daarvoor op het forum wel is te vinden. Tegenwoordig heb je echter ook de Smart TV App van Online - zie https://www.online.nl/televisie/smart...rt-tv-app/ - en die zou het volgens mij wel moeten doen met een eigen modem omdat hij niet hoeft te worden ingesteld op de modem zelf zoals bij de settopbox, maar is gekoppeld aan je abonnement.

In het kort is het dus mogelijk wat je wilt maar je moet die modem wel zelf instellen. Het kost je wel wat werk, maar moeilijk is het niet, leerzaam is het wel.

Het klopt dat Online.nl (terecht) geen support geeft voor modems die niet van henzelf zijn. Dat zou betekenen dat ze de helpdesk zouden moeten opleiden voor voor de vele verschillende merken en typen modems om ondersteuning te kunnen bieden en dat is uiteraard niet mogelijk.

In elk geval succes met uitzoeken en installeren van een eigen modem,

jms319
 
Janv1976
Hoi Jos.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb geen telefonie van online wel tv inderdaad.
Ik ga wel op mijn gemak zoeken hier op het forum.
Ik zal er zeker wel uitkomen.
Nogmaals bedankt
 
jms319
Gaat je vast lukken. In elk geval succes! En mocht je hulp nodig hebben, kun je hier altijd vragen.

jms319
 
LonGestDisTancE
Ik ben zeer geïnteresseerd in het verloop daar ik graag een sterkere/meer stabielere en met meer mogelijkheden/in/uitgangen modem wil als dat überhaupt kan bij mij
modem vervangen dus

ik heb de ZyXEL S/N: S190Y17082067
heb internet 100 /tv basis / bellen all in (ivm fax/extra tel /game pc next gen/ meerdere apparaten
meer poorten nodig en een oplossing dus,
maar ook geen knel met het toppie in orde pakket van online en de al intussen werkende apparaten

kan ik het verloop van de poster ergens volgen?
en is er ergens een explicieter forum/chat waarnaar ik verwezen kan worden met betrekking tot welke modem er geschiktvoor zijn icm online.?
om het topic hier niet in de weg te zitten uiteraard private-mail ook ok
bvd , top site
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online.nl', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Advertentie