obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon
zijpieo
Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modemZyxel VMG8324-B10A

Hier een kleine beschrijving hoe je de glasvezel instellingen van online.nl weer werkend kan krijgen op de Zyxel VMG8324-B10A. Ik was vorige week alle instellingen kwijt nadat ik mijn modem een firmware upgrade had gegeven. Na lang zoeken en proberen is het mij toch gelukt om de instellingen voor internet,tv en bellen weer werkend te krijgen. Ik zal in het kort uitleggen wat ik heb gedaan om zo veel werk uit handen te nemen voor diegene die ook opzoek zijn om de instellingen weer werkend te krijgen.
Als eerste download je de firmware versie 1.00(AAKL.5) die je hier kan downloaden: http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html
Dan kan je de modem upgraden met het gedownloade firmware versie.
Als dat gedaan is moet je de modem met de juiste instellingen configureren…..ik zal hieronder mijn config.file neerzetten.Wat belangrijk is is dat je die configuratie selecteerd en opslaan als een .xml of .conf file. Het gekopieerde file moet je dan bewerken…..wat er in die file met rood is geschreven moet je dan veranderen met de instellingen die voor jou gelden. Eigenlijk het enige wat je zou moeten veranderen zijn de sip instellingen, namelijk:



 vul hier je telefoonnummer in
 Hier vul je je wachtwoord in…enige manier om die te weten is online bellen
 telefoonnummer@cd.telio.nl


Wat je natuurlijk ook kunt doen is een backup maken van je modem configuratie en die dan aanpassen daar waar ik met rood hieronder heb geschreven. Of de configuratie hieronder daar waar met rood is geschreven wijzigen dan alles kopieren en opslaan als .conf of .xml en dan in je modem bij configuratie restore aanklikken bestand opzoeken die je net opgeslagen had ,die selecteren en upload klikken.
Mijn excuses voor het niet correct schrijven …..is nooit mijn sterkste punt geweest maar is volgens mij best wel te volgen. SUCCES
Deze configuratie vind je in de file hieronder:

Update: De sip configuratie was te veel tekst om geplakt te worden in een post. Gelukkig heeft zijpio gehoor gegeven aan de vraag om de sip configruatie file als zip bestand bij te voegen. Zie post #3.
Gewijzigd door Wanabo op 09 november 2014, 14:42
 
Wanabo
Hoi zijpieo. Er is iets mis gegaan met de config file.
Waarschijnlijk ligt het hier aan de beperking van het aantal karakters dat een post mag bevatten.

Wil je de config file als een zip file aan je post hangen?
Je hebt een hele mooie post gemaakt. het zou zonde zijn als andere online gebruikers deze config file niet compleet hebben.

Als je hulp nodig hebt dan help ik je van harte.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
zijpieo
hier het zip bestand.
zijpieo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Wanabo
Super bedankt. Ik heb de eerste post aangepast om de leesbaarheid te vergroten.

Super goede post, daarom maken we hem stickey zodat de post boven in de lijst blijft staan. Thumbs Up
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
zijpieo
helemaal top.....thanksThumbs Up
 
Zeewaterman
Hoi Zijpieo,

Heel veel dank voor je config.
Ik had ook de firmware geupdate.
Eerst wel een backup gemaakt maar deze werkte niet in de nieuwe firmware.Shock

Ik had nog een extra adsl lijn liggen dus kon ik op internet zoeken of er een config bekent was.

THANK voor het posten van je config.

SIP instellingen uit de backup config gehaald
en telefonie werkt ook weerSmile

THX
 
zijpieo
Goed om te horenThumbs Up.......werd ook wel eens tijd dat online.nl er eens iets aan ging doen.
 
lanting73
waarmee open ik het config bestand mee zodat ik het kan veranderen?
 
Lutz
De extensie *.rar is een gecomprimeerd bestand. Een alternatief voor *.zip bestanden. Ik zal het config bestandje eerst uitpakken, en dan bewerken. Dat zal met een tekstbewerker moeten lukken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
lanting73
Welke gegevens zijn Het belangrijkste om de boel weer op gang te krijgen?
De modem is nu wel verbonden met internet zegt hij maar internetten kan ik nie.
Elke keer als ik een link aan tik gaat hij naar de modem browser heen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Advertentie