obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen ADSL-signaal zonder Livebox
Injuman
Tot vorige week had ik Orange ADSL Lite, en via een Sweex Wireless ADSL G11 router verbinding op 2 laptops en 1 desktop. Nu ADSL extra, zonder telefonie, in eerste instantie met de livebox met draad een van de laptops aangesloten, lukte zonder problemen, PC lukte niet omdat de livebox-software niet kon worden geinstalleerd (voortdurende foutmelding dat er een bestand ontbrak).

Maar nu heb ik begrepen dat ik in principe ook zonder livebox kan en mijn oude router, met de juiste instellingen, daarvoor kan gebruiken. Wanneer ik alles echter op de oude manier, dus inclusief splitter, weer aansluit geeft mijn router aan dat ik geen ADSL-verbinding heb, ik heb inmiddels al een nieuw modem geprobeerd, een Sweex ADSL 2/2+, die volgens de winkel zeker met Orange Extra zou moeten werken, maar dat brengt geen verandering. Het ADSL-led brandt even maar gaat daarna uit. Ook diagnostic tests geven aan dat er geen ADSL-signaal is. Wanneer ik de livebox weer aansluit lukt het wel weer.

Ik heb hier erg weinig verstand van, maar denk heel simpel: telefoon doet het nog, dus de splitter en de telefoonkabeltjes zijn ok, kabels tussen splitter en router heb ik vervangen dus mag ook geen probleem zijn, met 3 modems getest dus dat is het ook niet, ADSL via livebox werkt wel, dus signaal is goed. De instellingen op gebied van IP-nummers etc. zijn inmiddels juist ingesteld maar gaan volgens mij pas belangrijk zijn wanneer tenminste een ADSL-signaal wordt herkend?

Iemand een idee wat ik fout doe? En een andere vraag: de helpdesk van Orange vertelde me dat ik voor 3 pc's 3 wireless-upgrades x 2,95 per maand nodig ben, is dat waar? is 1 upgrade niet voldoende wanneer ik toch via de livebox moet gaan werken?

Bedankt alvast voor de moeite, zoals gezegd: ik ben een newbie op dit gebied, maar ik werk vanuit huis en moet de verbindingen echt weer goed zien te krijgen, zou heel dankbaar zijn wanneer iemand me kon helpen.
 
Richard

Quote

de helpdesk van Orange vertelde me dat ik voor 3 pc's 3 wireless-upgrades x 2,95 per maand nodig ben, is dat waar? is 1 upgrade niet voldoende wanneer ik toch via de livebox moet gaan werken?

Ik heb momenteel te weinig tijd voord der est vanje vraag maar je kunt niet zonder Livebox werken.
Wel als je een modem/router hebt, maar niet met een router alleen.

Met de upgrade heeft Orange gelijk, aangezien als je echt alles draadloos wilt, zullen alle pc's dus een draadloze kaart moeten hebben.
Beter is het dan om gewoon zelf draadloze netwerkkaarten voor je pc's te kopen dan ben je op den duur goedkoper uit.
Die krijg je al voor 10 euro per stuk.
Dus als je 3 maanden gebruik maakt, dan heb je die kosten wat je normaliter aan Orange zou moeten betalen per maand er al ongeveer uit.

De Sweex zou moeten kunnen werken met Orange volgens mij. De juiste instellingen voor Orange adsl Extra staan elders op dit forum, het zijn dezelfde instellingen die aangegeven staan voor Orange Family zoals dat abonnement vroeger genoemd werd.

Greetings, Richard.
 
Injuman

Quote

Richard schreef:
Ik heb momenteel te weinig tijd voord der est vanje vraag maar je kunt niet zonder Livebox werken.
Wel als je een modem/router hebt, maar niet met een router alleen.

De Sweex is voor zover ik weet een modem/router, dus ik ga ervan uit, is ook bevestigd door de helpdesk, dat dat voldoende is.

Quote

Met de upgrade heeft Orange gelijk, aangezien als je echt alles draadloos wilt, zullen alle pc's dus een draadloze kaart moeten hebben.
Beter is het dan om gewoon zelf draadloze netwerkkaarten voor je pc's te kopen dan ben je op den duur goedkoper uit.
Die krijg je al voor 10 euro per stuk.
Dus als je 3 maanden gebruik maakt, dan heb je die kosten wat je normaliter aan Orange zou moeten betalen per maand er al ongeveer uit.

De 3 pc's werkten al zonder problemen draadloos voor die tijd, draadloze netwerkkaarten zijn in alle drie aanwezig. Dus dan zou ik maar 1 upgrade, voor de livebox zelf, nodig zijn?
 
rrozema
En om Liberty aan te vullen: die draadloze router heb je waarschijnlijk nog over van je vorige abonnement. Je zegt immers dat je je 3pc's al draadloos had. Dus helemaal geen upgrade nemen en gewoon die wireless router gebruiken als access point achter de livebox.
 
Richard
En zelfs al zou je die niet (meer) hebben, voor zo'n 40 euro heb je er wel eentje.
Dus die heb je dan ook weer na 10 maanden al terugverdiend.Smile
Mocht je een accespoint hebben is dat ook al voldoende.
Gewijzigd door Richard op 18 april 2008, 03:33
Greetings, Richard.
 
Injuman
Mijn router als accesspoint achter de livebox gezet, met behulp van de handleiding hier en wat prutsen met instellingen is het gisteravond gelukt, op alledrie de PC's lijkt het nu goed, en snel, te werken. Bedankt voor de reacties en de hulp.
 
rrozema
Graag gedaan. heb je toch mooi weer 8,85 euro/mnd bespaard.
 
Richard
TsjakkaWink
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen ADSL-signaal zonder Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie