obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wat een rommel is die Experiabox.
Richard
Sjeeeeeees, ik was sowieso al niet zo kapot van die Speedtouch dingen, maar wat een ongelooflijke enerverende rommel is die Experiabox toch he!Sad

Ben vanmiddag een aantal uren bezig geweest met zo'n ST780 (met Wireless) Experiarommel, maar wat een onding is dat toch zeg.
Als je hem al standaard van KPN krijgt en/of installeert met bijgeleverde cd van KPN kun je er al helemaaaal niets mee.

Heb je ook maar een iets afwijkende configuratie, zoals bijv. de noodzaak voor een DMZ danwel default server, dan kun je het met die doos al vergeten.

Bridgemode? Forget it. Via een firmware upgrade naar fabrieksinstellingen gekregen, in bridgemode gekregen, het ding maakt dan voorwaar een verbinding met internet.
Doch zie dat maar eens dat je pc's ook internet krijgen. Normaliter stel je bijv. je Linux server in, adsl-start, er wordt een ppp0 gemaakt met de login gegevens en klaar.

Denk nu maar niet dat het kreng in bridgemode wil werken hoor.
Een extern ip adres op de ppp0 is wel te vergeten.
Er is wel een optie in de configuratie "assign internet ip adres", maar zo gauw je daar op klikt is de Experiadoos van mening dat er geen geschikte interfaces gevonden zijn.
Dan maar met routermode in "games and applications" een dingetje aanmaken voor alle poorten (1 t/m 65535) en die assignen aan je DMZ computer.
Met als gevolg dat er niet meer te internetten valt.Smile

Yeah right. Mag je zeggen over E-tech wat je wilt, maar die had ik binnen 5 minuten draaien.

Het gaat hier overigens niet om een Orange account maar een Planet account.
Doch heb me vanmiddag zo geƫrgert aan die doos dat ik het toch even ergens kwijt moest.Wink
Greetings, Richard.
 
Wanabo
Ben je overgestapt Richard?? Ik zal je post kopieren en op http://planet.gebruikers.eu zetten. Heeft de doelgroep er ook wat aan! Wink

Had je de post daar over Root Admin Access gelezen/
Gewijzigd door Wanabo op 12 mei 2008, 09:21
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Ik overgestapt Wanabo? Hahaha, nee geen denken aan, van me never nooit niet naar Planet, KPN of Hetnet, ik ben niet gek.
Het was voor een vriend van me die had nog zo'n oude Alcatel en haalde de 3 mbit nog niet eens, toen hebben ze hem een nieuw modem gestuurd en dat bleek die Experiabox.

Die post over root admin access heb ik nog niet gelezen, maar ik had in telnet wel gewoon administrator access is dat niet hetzelfde dan?

@ik ben er ook: Niet echt, alhoewel de post in het andere forum ook goed zou passen, maar ik ben geen KPN gebruiker en deze forum sectie is de "zeurdoos/algemeen", ik wilde gewoon effe mijn frustratie uiten, meer niet en daar is deze sectie ook wel geschikt voor.Wink
Greetings, Richard.
 
Richard
@Wanabo: Gezien de fijne zoekfunktie en het feit dat ik daar niet geregistreerd ben... kun je me even de link geven naar mijn gekopiƫerde post en ook de post over die root admin acces?
Thanks alvast!
Greetings, Richard.
 
Wanabo
Het staat op de voorpagina hoor! Geen zoekfunctie nodig! Je post had ik daar nog niet naar toe gekopieerd, want ik wilde je reactie afwachten.Wink

Edit: ben nu toch bezig met het kopieren van die post dus kan ik je gelijk die linkjes wel geven.

Wat een rommel is die Experiabox.
Root access in Experiabox
Gewijzigd door Wanabo op 12 mei 2008, 19:05
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Thanks.Smile

Greetings, Richard.
 
Richard
Hmmz... omslachtig die Admin toegang via de GUI.
Ik had dat veel sneller voor elkaar. Gewoon knopje achterin een aantal seconden ingendrukt houden, toen de Exp box weer opgestart was zat ik in die admin mode.Smile
Wel handig om te weten hoe het via telnet moet, alhoewel ik hetzelfde voor mijn ogen kreeg toen ik daarin gewoon inlogde met de usernaam Administrator en zonder paswoord.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Dan was jouw experiabox blijkbaar al eens 'gehackt'. Want KPN levert ze met andere wachtwoorden als ik me niet vergis.
 
Richard
Is mijn experiabox niet maar wat je zegt zou kunnen. Met de usernaam "root" kom ik er niet in, wel met Administrator, dus het zou me niet verbazen als ie ooit gehacked is.
Maar nogmaals, dat lukte me ook pas -na- een firmware update toen daarna de router in fabrieksmode gezet werd.
Misschien heeft het ook met die firmware update te maken, geen idee.

Draadloos gebeuren werkt er in elk geval ook niet lekker stabiel op, sowieso al niet met dhcp, maarja. Nog een paar maanden dan kiept ie er KPN toch uit.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat een rommel is die Experiabox.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabox v10 Algemeen : 8 01 feb 2020
Experiabox ipv Speedtouch 706 Helpdesk : 19 09 apr 2010
rommel Storing : 1 17 nov 2007
Advertentie