Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Topper die dit oplost!
TCP_IP
tja heb nou wel vermoeden waar het aan ligt, ik weet niet exact wat de oorzaak ervan is maar komt erop neer dat er ontieglijk veel DHCP verkeer plaats vind maar modem accepteert of krijgt nooit een ip adres.
melding ervan is gelukkig alvast aangemaakt, nu nog even afwachten dus dan
 
rrozema
Ik heb nog wat zitten denken en heb nog 2 mogelijkheden bedacht:
- Een firewall op de pc die het dhcp protocol verknoeit. Toevallig een symantec, danwel norton antivirus/internet product op je pc geinstalleerd of gehad?

- Je bent wel van plan om een router achter je speedtouch aan te sluiten, toch? Want als je speedtouch in bridge mode staat, dan kun je slechts 1 apparaat van internet voorzien. Ik lees dat je zowel een xbox als ook een pc aansluit. Heb je niet toevallig de xbox aan (en aan de livebox) laten staan terwijl je e.e.a aan het testen was? De xbox kan dan je (enige) ip adres hebben gekregen en je pc zal dan geen ip adres meer kunnen krijgen. Sluit alleen je pc aan op de speedtouch en doe dan een ipconfig /release, gevolgd door een ipconfig /renew.
 
TCP_IP
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516

hier een configuratie wizard, meer zo niet te vinden.

heb nog wel config files voor ST 510 v1,40 en 1.4.2 van cd geript om modem opnieuw in te stellen voor adsl2(ethoa)
mocht je nog een ST 510 hebben liggen iig
 
TCP_IP
heb jij evt. een aangepaste configfile voor drbilly ?
 
drbilly
Na een week geleden het DHCP probleem nog eens uitgebreid te hebben gemeld aan de HD van Orange werd mij verzekerd dat ze mij zouden terugbellen. U hebt hoogste prioriteit want uw probleem staat al 19 dagen op de lijst. U had allang teruggebeld moeten worden door de Technische Dienst.

Inmiddels 1 week verder ben ik niet gebeld. Ik denk dat er niks anders op zit dan te verhuizen naar een andere provider maar als ik de forums doorneem zie ik in dat er geen één is die z'n klanten wel serieus neemt.

Ook Ziggo de nieuwste internet aanbieder kwam nog in het nieuws doordat de directeur op vragen over problemen antwoorde met: "Negatieve reclame is ook reclame en daar zijn we blij mee".

De innovatie van ons land wordt op deze manier sterk tegengewerkt en andere landen racen ons voorbij op dit vlak. Misschien zijn wij wel een te tolerant land geworden. In de USA was iemand vast al met een machine geweer bij Orange naar binnen gelopen.

Ik (als tolerante Nederlander) ben mij intussen aan het verdiepen in andere aanbieders. Moet straks nog werk gaan maken van de incasso's (omdat Orange niet meer van mijn rekening kan afschrijven) en het overstappen (weet niet of ze m'n lijn vrijgeven) zodat ik hopelijk over 6 weken weer internet heb (maar geloof daar al niet meer in).

Ook heb ik een webdesign bedrijfje waarvan ik de werkzaamheden nu al maanden of bij m'n ouders verricht of op de router van de buren.

Het wordt tijd dat de politiek eens ophoudt met zich druk te maken over filmpjes en de bescherming van mensen in het buitenland. ZE MOETEN EENS ZORGEN DAT DIT SOORT PRAKTIJKEN VAN INTERNET AANBIEDERS WORDEN AANGEPAKT!!!

Maar goed, sta iig open voor suggesties omtrend overstappen of andere tips.

Reuze bedankt allemaal voor de hulp,


Dr. Billy, Groningen


 
TCP_IP
Ik zelf zit bij UPC en heb eigenlijk nauwelijks problemen alleen wat uitval van het modem maar nadat ik met SSL USEnet ben gaan downloaden geen tot nauwelijks last van gehad.
voordeel uiteraard dat het een 3-1 pakket is
en voor de bellers, mocht internet wegvallen blijft telefonie WEL werken (gereserveerde bandbreedte voor voip telefonie)
tja downloaden stabiel verder, geen problemen nog mee gehad eigenlijk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Topper die dit oplost!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie