obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Xbox 360 via draadloos internet
Richard
Misschien is dit wel een leuke link voor je om te lezen:
http://www.fransonline.nl/modules.php...e&sid=3858

Hier staat een goedkope, net nog geen 30 euro incl. b.t.w. (let op, prijs incl. b.t.w. staat in grijs er onder).
http://www.planeta.nl/rightclick.cfm?...id=1674877

Maar hoe goedkoper, hoe lager de snelheid, dus check even de reviews over die apparaten, op het Computeridee forum staat er ook een stukje over en ook wat lekker snel en toch niet duur is, alleen moet je effe zelf zoeken naar die post.Smile
Kunt zoeken op "stopcontact" bijv.

Als je twee apparaten hebt ja dan kun je 2 van die dingen kopen, of 1 setje en een losse erbij, of inderdaad toch een kabel trekken en dan een switch plaatsen.
Ik weet niet of je die stopcontactdingen aan een switch kunt aansluiten, maar aangezien die maar 1 ip hebben vermoed ik van niet of het moet zijn dat ze in bridge-mode gebruikt kunnen worden, dan kun je er gewoon een goedkope switch bij zetten.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Die homeplug apparaten hoeven inderdaad niet heel duur te zijn. De snelheid en betrouwbaarheid is echter ook meestal niet om over naar huis te schrijven. Ik heb tests gezien van apparaten die 200Mbps beloven (= 2 x zo snel als ethernet kabel!), maar in werkelijkheid werd slechts zo'n 30% van de kabelsnelheid gemeten. Dat is meer dan een 11Mbps ( b ) wireless verbinding maar minder dan een 54Mbps wireless ( g ) verbinding en niet te vergelijken met een ( n ) verbinding. De links hierboven zijn zelfs voor apparaten die maximaal 14Mbps zeggen te halen; dat zal in werkelijkheid dus ook wel veel minder dan wireless b zijn. Mijn voorkeur heeft het niet...

Over de bruikbaarheid voor jouw toepassing: de meeste van die dingen zijn netwerk bridges; m.a.w. je kunt er een switch achter hangen en dan kun je er zowel je xbox als ook je laptop op aansluiten.

Over de usb netwerk adapter die je van Orange huurt: die huur je -als een set- samen met de wireless uitbreiding van je livebox. Bovendien geldt ook voor deze huur een contract periode van een heel jaar, plus dezelfde opzegperiodevan 3 maanden (als ik mij niet vergis). Ik zou zeggen, zeg die wireless set nu al op en stuur de insteekkaart en de usb stick terug naar Orange en koop 2 wireless routers die je in bridge mode kan zetten. Nu heb je er een leuke bridge aan en als je straks uit huis gaat, dan neem je er een mee en hebben zowel jij als je ouders een wireless netwerk Smile Bovendien is het bereik van een goede wireless router vele malen beter dan die van de wireless set van Orange. Zoals gezegd: voor 90 euro (ex verzendkosten) heb je 2 hele goeie routers waar je echt alles mee kunt. Geef wat meer uit en je hebt zelfs al n-technologie waarmee je nog veel sneller kunt. Let er wel op dat je 2 routers neemt die bij elkaar passen, met de dd-wrt firmware weet je dat zeker; daarmee kun je echt vrijwel alles instellen. Oh ja en met zo'n router heb je geen extra switch (+- 12 euro) meer nodig, de router heeft zelf meestal al 4 poorten (met dd-wrt kun jezelfs de WAN poort herconfigureren, zodat je 5 poorten kunt gebruiken om pc's aan te sluiten).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox 360 via draadloos internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie