obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
naast livebox 2 routers gekrest?
lidy
Hallo allen!!

Zit met een heel bizar probleem! Sad

Heb al bijna 2/3 jaren abb. op orange/family en omdat ik destijds net gloednieuwe eigen Linksys router had, bestelde ik de livebox niet-draadloos.

Gewoon een thuisnetwerkje dus en werkte prima...tot voor 2 maanden geleden hier internet en telefonie eerst haperde en later langdurig uitviel...de basisdingen zelf gedaan aan onderzoeken, 30 min stroom af van alles, resets, pingen (alles leek normaal) en Orange helpdesk (duur via gsm) gebeld.
Zinloos gesprek...zou aan mijn software of firewall liggen!!
Leek me onlogisch, want alles viel spontaan uit hier (ik sliep!) en heb al jaren een licentie op Eset Smart security, zonder ooit problemen.
Pas toen ik deze (PC1 en de hoofdpc hier) op stand-alone zette, werkte alles weer gelijk en stabiel, dus meende ik dat mijn Linksys mogelijk kapot was...

Had ff geen geld en PC2 (reserve PC kamer omdat ik op medische indicatie afhankelijk nu ben van PC) poosje met rust gelaten en kocht 2 weken geleden een draadloze Netgear router bij Asci....
Installatie ging vrij vlot, beide pctjes aangesloten (met kabel) en voldoende WIFI signaal zag ik.

Tot 4 dagen geleden hier weer internet en telefonie uitviel...hoopte op kleine storing, maar helaas...EXACT zelfde sores als vorige keer en intussen ook nu weer deze PC als stand-alone ingesteld en inet werkt weer stabiel!

Lijkt me heeeeeel vreeemd als in korte tijd 2 en toch vrij degelijke draadloze routers het zijn gaan begeven?
Hieronder inhoud PC1 :


Quote

Computer:
Computertype ACPI Multiprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 3
Internet Explorer 7.0.5730.13 (IE 7.0)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam ..........................
Naam gebruiker Windows
SMTP E-Mailadres ...........


Moederbord:
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000 MHz (10 x 200) 3800+
Moederbordnaam Foxconn 6100M2MA Series (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA GeForce 6100, AMD Hammer
Systeemgeheugen 960 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
DIMM1: Kingston 1 GB DDR2-533 DDR2 SDRAM (5-4-4-12 @ 266 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
BIOS Type Award (09/26/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 6100 (256 MCool
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 6100
Monitor Hannstar HG216 [22" LCD] 742MH3JY53872)

Multimedia:
Geluidskaart Realtek ALC655 @ nVIDIA nForce 410 (MCP51) - Audio Codec Interface

Opslag:
IDE controller NVIDIA nForce 430/410 Serial ATA Controller
IDE controller Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Harde schijf Generic USB SD Reader USB Device (117 MB, USCool
Harde schijf HDS72505 0KLAT80 USB Device (500 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf WDC WD2500YS-01SHB1 (233 GB, IDE)
Optische Station TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D (DVD+R9:8x, DVD-R9:8x, DVD+RW:18x/8x, DVD-RW:18x/6x, DVD-RAM:12x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM)
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 74990 MB (65656 MB vrij)
I: (NTFS) 82270 MB (44953 MB vrij)
J: (NTFS) 82105 MB (74265 MB vrij)
L: (NTFS) 476937 MB (401402 MB vrij)
Geheugencapaciteit 699.5 GB (572.5 GB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Microsoft USB Dual Receiver Wireless Keyboard (IntelliType Pro)
Muis HID-compliant muis

Netwerk:
Primair IP-Adres 192.168.1.11
Primair MAC-Adres 00-15-58-9C-3D-ED
Netwerkkaart NVIDIA nForce Networking Controller (192.168.1.11)
Netwerkkaart TeamViewer VPN Adapter - Pakketplanner-minipoort

Externe apparaten:
Printer CAPTURE FAX BVRP
Printer Lexmark 1200 Series
Printer Microsoft Office Document Image Writer
Infrarood controller Infraroodpoort
USB1 controller nVIDIA nForce 410 (MCP51) - OHCI USB 1.1 Controller
USB2 controller nVIDIA nForce 410 (MCP51) - EHCI USB 2.0 Controller
USB-apparaat Conceptronic DeskCam Pro #5
USB-apparaat Generic USB Hub
USB-apparaat Generic USB Hub
USB-apparaat Lexmark 1200 Series
USB-apparaat Ondersteuning voor USB-afdrukken
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat USB-audioapparaat
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID

DMI:
DMI BIOS Leverancier Phoenix Technologies, LTD
DMI BIOS Versie 6.00 PG
DMI Systeem Fabrikant WinFast
DMI Systeem Product 6100M2MA
DMI systeem Versie FAB2.0
DMI Systeem Serienummer
DMI Moederbordfabrikant WinFast
DMI Moederbordproduct 6100M2MA
DMI Moederbordversie FAB2.0
DMI Moederbord Serienummer WYET64900849
DMI chassisfabrikant WinFast
DMI chassisversie
DMI chassisserienummer
DMI chassiskenteken
DMI chassistype Desktop Case
DMI geheugenblokken Totaal / Vrij 4 / 3



Heeft iemand hier enig idee wat er nu mis is hier?Frown
 
rrozema
Hoe heb je de router(s) aangesloten op de livebox? via de WAN poort (router methode) of via een van de LAN poorten (switch/access point) methode?
 
lidy

Quote

rrozema schreef:
Hoe heb je de router(s) aangesloten op de livebox? via de WAN poort (router methode) of via een van de LAN poorten (switch/access point) methode?


Hoi!

Oops, zoveel snap ik niet van die opties hoorFrown, in deze livebox zitten aan zijkant maar 2 gaatjes (geel en rood meen ik , verder een extra of lege gaatjes gezien hier )en is volgens mij de LANpoort?
 
rrozema
ha ha, geen probleem. Ik bedoel de andere kant van de netwerk kabel, die zit in je router (eerst je linksys, nu netgear). In de livebox mag hij zowel in de rode als in de gele zitten, dat maakt niet uit. Dus in welke poort van je router heb je die kabel gestoken? Er zitten meestal 4 LAN poorten plus 1 WAN poort op deze routers (als je ons de types even geeft dan weten we precies waar we het over hebben). Dat zijn dus 5 aansluitingen (= poorten) waar de netwerkstekker in past. Het maakt een groot verschil in welke poort je de kabel steekt: je moet de instellingen van de router aanpassen naar gelang welke poort je wil gebruiken.

Ik ben zelf een groot voorstander van de 'router als switch' methode; daarbij steek je de netwerkkabel vanaf de livebox in (een van) de LAN poorten. De WAN poort blijft hierbij leeg. Je dient echter wel eerst een aantal instellingen in de router te veranderen. Als je even uitsluitsel geeft over het type router dat je hebt en in welke poort je de netwerkkabel hebt zitten, dan kunnen we je waarschijnlijk zo weer op gang helpen.
 
lidy

Quote

rrozema schreef:

Ik ben zelf een groot voorstander van de 'router als switch' methode; daarbij steek je de netwerkkabel vanaf de livebox in (een van) de LAN poorten. De WAN poort blijft hierbij leeg. Je dient echter wel eerst een aantal instellingen in de router te veranderen. Als je even uitsluitsel geeft over het type router dat je hebt en in welke poort je de netwerkkabel hebt zitten, dan kunnen we je waarschijnlijk zo weer op gang helpen.


Oke haha, ben ook nog flink slechtziende en die router Netgear heb ik zo ingesteld als volgens de (grote gelukkig) plaatjes te zien was met vriend die alles voorlas. en via de installatie cdrom Cool
PC hoekje is een hoekje met veel draden , maar misschien zie je volgens deze foto of ik alles in de juiste poort nu heb?
netgear002lp3

Vreemd???

Type router is een Netgear wireless-G 54/WGR614 volgens de verpakking nog Smile

Van de Linksys weet ik nu niet hoe deze ingesteld was, ding werkte toch ruim 2 jaar prima...tot spontaan dus voor iets van 2 weken geleden zonder verwisselen van de draden/poorten....dus vooralsnog snap ik helemaal niets van dit alles.
Waarom werkten beiden probleemloos alle tijd?

Er was nog iets vreemds..internet viel niet ineens helemaal weg de laatste keer, maar in fases (op PC1 hier, die in kamerstond niet aan)...ik zag bv msn met kruisje onderin, maar de mail bleef nog poosje werken (10 minuten oid), dacht aan een msn-storing die soms voorkomt.

Daarna bleek surfen niet meer te lukken...en geleidelijk aan mails ook niet meer, hoewel van de 7 actieve mailaccounts 1 van de 4 via Orange-adressen wel via "zenden/ontvangen" bleef werken ...
Gmail en HCCnet mails weer niet!Frown
 
rrozema
Makkelijk, die gekleurde netwerkkabels Smile Die gele kabel gaat naar de livebox en de blauwe naar je pc, neem ik aan? Als dat correct is, dan is dit de 'router achter router' opstelling. Hierbij moet de dhcp server in de router juist aan staan. Maar nog belangrijker is dat het interne ip adres van de router niet in dezelfde range als die van de livebox mag vallen. Dat klinkt erg technisch, dus vergeet dat maar even. We gaan het gewoon simpel oplossen.

Ik heb deze pagina opgeduikeld over je router. Ik gebruik de handleiding die bovenaan staat: "wgr615v_manual.pdf".

We gaan vanavond gewoon stapje voor stapje door alles heen (moet nu eerst naar m'n werk).
 
lidy

Quote

rrozema schreef:
Makkelijk, die gekleurde netwerkkabels Smile Die gele kabel gaat naar de livebox en de blauwe naar je pc, neem ik aan? Als dat correct is, dan is dit de 'router achter router' opstelling. Hierbij moet de dhcp server in de router juist aan staan. Maar nog belangrijker is dat het interne ip adres van de router niet in dezelfde range als die van de livebox mag vallen. Dat klinkt erg technisch, dus vergeet dat maar even. We gaan het gewoon simpel oplossen.

Ik heb deze pagina opgeduikeld over je router. Ik gebruik de handleiding die bovenaan staat: "wgr615v_manual.pdf".

We gaan vanavond gewoon stapje voor stapje door alles heen (moet nu eerst naar m'n werk).


Ahhh dank je wel alvast voor alle moeite!Smile
Lastige is dat ik dus totaal andere dag en nachtindeling heb, sta alle dagen rond half 4 op en na 7 uur in de avond, mis ik alles aan puf eigenlijk...maar dan ook lange dagen tuurlijk en meestal 13 pc uurtjes gehadShock

De gele liep iid naar de livebox toe en de blauwe loopt ( nu ook nog) naar PC 2 die in de woonkamer staat (mijn reserve PC dus)

Deze PC is nu dus stand-alone, ding mag weer draadloos zodra alles ook normaal werkt weer tuurlijk Grin

Maar ander probleempje is dat ik mijn hele leven al een talenknobbel mis, bekend/berucht ben als erge taal barbaar, dus de PDF over router is voor mij compleet Arabisch hoor!Frown

Wel snap ik een kleine beetje aan woorden en termen als het PC termen zijn, maar graag alles zo simpel als voor een 4-5 jarige hier haha! Wink
 
rrozema
Als je de gele kabel los haalt van de livebox, je netgear aan zet en dan je pc2 aan zet (nog steeds met de blauwe kabel aangesloten op je netgear). Krijgt je pc2 dan een ip adres van je netgear? Dat kun je zien door op je pc2 het volgende te doen:
- 'Start' - knop klikken,
- 'Uitvoeren' kiezen,
- "cmd" intikken en dan 'OK' klikken,
- in het zwarte venster (het command window) voer je de volgende tekst in: "ipconfig /all" gevolgd door de toets.
- klik nu op de linker bovenhoek van het command window.
- Kies 'Bewerken' en dan 'Markeren'.
- Klik links boven de output van het commando en klik dan nogmaals rechtsonder de tekst met de shift-toets ingedrukt. De hele tekst is nu wit gemarkeerd.
- druk op de toets om de gemarkeerde tekst te copieren.
- Start kladblok, word of een dergelijk programma en plak de tekst daar in met . Sla het bestand op, op een usb stick, usb harddisk, floppy disk o.i.d. zodat je het op je pc kunt krijgen die wel op het internet kan.
- post dan de inhoud van het bestand hier op het forum. Zodat wij kunnen bekijken hoe je pc ingesteld staat, of hij wel ip instellingen van je netgear heeft gekregen en of de instellingen die hij heeft gekregen wel kloppen.

Ik doe het met opzet even met je pc2, dan hoeven we niets aan pc1 te veranderen waardoor je je huidige verbinding zou kunnen verliezen...
 
mesa57
Nog makkelijker :
'Start' - knop klikken,
- 'Uitvoeren' kiezen,
intikken :

cmd /c ipconfig /all >ip.txt&& notepad ip.txt

'OK' klikken.
Notepad opent dan een tekstbestand dat je makkelijk kunt kopieeren / plakken.
Gewijzigd door mesa57 op 23 juli 2008, 10:52
 
rrozema
ok, baas boven baas Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'naast livebox 2 routers gekrest?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
half miljoen wifi-routers lek Huawei configuratie en problemen : 7 04 jan 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Advertentie