Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging 2008
justawitte
Kan je google bijvoorbeeld wel gewoon pingen? Als dat zo is lijkt het verdacht veel op de problemen die ik zo'n 2 maanden geleden heb gehad.
 
pacod
Hier inmiddels intrainsnelheid verhoogd naar 7992 Kb maar drama verbinding......een stuk instabieler en langzamer dan voorheen. Ben benieuwd hoelang dit duurt!
 
Hendrik
elke dag traint de livebox hier iets hoger in.

- Usenet, dit is een drama ik haalde 430 stabiel maar nu mag ik blij wezen als ik gemiddeld 250kb haal.

- Internet zelf, dit gaat redelijk maar de snelheid is erg laag.

Kortom ik heb een verhoging die niet echt spectaculair is in nog minder stabiel. Sad
Sinds 7-10-2008 in bezit van UPC Exctreme en wanneer beschikbaar UPC Fiber Power!
Online adsl werkt nog tot 11-04-2009.
 
justawitte

Quote

jarwik schreef:

Quote

justawitte schreef:
Kan je google bijvoorbeeld wel gewoon pingen? Als dat zo is lijkt het verdacht veel op de problemen die ik zo'n 2 maanden geleden heb gehad.


welk probleem was dat dan??

oja lampje van de livebox @ knippert hier elke seconde

Zie dit topic voor mijn probleem. Maar bij mij was de livebox gewoon online.

Om niet geheel offtopic te gaan.
Ik heb net zo'n ff speedtest bestandje van 100mb gedownload, maar daar haal ik nu 650kb per seconde. Vanmiddag haalde ik echter nog geen fractie van dat getal.

Nieuwsgroepen blijven bij mij zeer traag. Of ik nu SSL gebruik of niet. Online mailde me vanmiddag terug en die daarin stond:

Quote

Uw verbinding voor nieuwsgroepen valt helaas buiten de Online ondersteuning, excuses voor het ongemak.
 
arieb
Ook ik heb eindelijk mijn snelheidsverhoging http://online.gebruikers.eu/images/smiley/angry.gif. Dat zegt mijn livebox en online.
Helaas.... ik had een stabiele verbinding van 440Kb. Nu schommelt dat tussen de 300 en 550. Hoezo sneller. Ja kon ik maar sneller, maar dan weg. helaas loopt mijn contract nog tot april 2009.
Ik heb wederom een klacht ingediend. Volgens hun reclame spot is online pas tevreden als de klant ook tevreden is.
Wat een prutsers. Ik dacht dat het niet slechter kon. fout. Het kan altijd slechter.
De kwaliteit van de helpdesk is ook al niks. druk ik mij nog bescheiden uit.
Wat een bedrijf. Ik heb diep en diep en diep medelijden met de mensen die daar moeten werken.
 
edb

Quote

Ik zit hier met hetzelfde probleem, geen adsl verbinding meer sinds 1 september. Al elke dag gemeld bij de helpdesk maar er wordt niets aan gedaan, afwachten meneer is hun antwoord.
Het kon tussen de 5 en de 8 dagen duren en vandaag is de achtste dag ingegaan en nog steeds OFFLINE !!

Ik zit hier in het noord/westen van friesland.
In welke regio woon jij?

Ook nog steeds geen echte snelheidsverhoging , dezelfde problemen als hierboven vermeld.
Online is binnenkort echt Offline

Gr. Jarwik


Ik zit in het groene hart nabij Alphen a/d Rijn.
Maar hier zit een oude telefoon centrale en er is nog geen glasvezel, misschien is dat het probleem.
 
Hendrik
exact hetzelfde zal ook wel weer even een klacht sturen.
Op usenet maar 300KB/s

Quote

arieb schreef:
Ook ik heb eindelijk mijn snelheidsverhoging http://online.gebruikers.eu/images/smiley/angry.gif. Dat zegt mijn livebox en online.
Helaas.... ik had een stabiele verbinding van 440Kb. Nu schommelt dat tussen de 300 en 550. Hoezo sneller. Ja kon ik maar sneller, maar dan weg. helaas loopt mijn contract nog tot april 2009.
Ik heb wederom een klacht ingediend. Volgens hun reclame spot is online pas tevreden als de klant ook tevreden is.
Wat een prutsers. Ik dacht dat het niet slechter kon. fout. Het kan altijd slechter.
De kwaliteit van de helpdesk is ook al niks. druk ik mij nog bescheiden uit.
Wat een bedrijf. Ik heb diep en diep en diep medelijden met de mensen die daar moeten werken.

Sinds 7-10-2008 in bezit van UPC Exctreme en wanneer beschikbaar UPC Fiber Power!
Online adsl werkt nog tot 11-04-2009.
 
pacod
Hier ook hetzelfde dus, maar goed.....hier zal toch wel aan gewerkt worden mag ik hopen!Pfft
 
simpliss
Hoi ik heb de afgelopen weken dit forum gevolgd om een oplossing te vinden voor de onstabiele verbinding na de snelheidsverhoging, welke bij mij 7 sep jl uitgevoerd.

De modem geeft sindsdien aan 6708 Kb, maar zowel bij speedtest als tijdens downen via usenet (eweka / grabit, ook SSL) zat de snelheid tussen 270 en 400 KB, terwijl voorheen 427 KB (constant).

Na talloze softwarematige afstellingen te hebben gedaan (zonder ook maar enig resultaat) een proggie TCPOptimizer binnen gehaald en gaan experimenteren met de MTU waarde, het advies welke dit proggie gaf leverde geen resultaat op, ben toen gaan proberen de MTU waarde met stapjes te verlagen, en met 1000................... een stabile 624 KB verbinding!

Heb inmiddels al menig gigje binnengehaald zonder noemenswaardige verandering in downloadsnelheid, ook een aantal malen geprobeerd om de waarde te veranderen waarbij de snelheid terug keerde naar instabiel !

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

proggie TCPoptimizer, uitleg hier te vinden en gelijk ook de download link http://www.helpmij.nl/forum/showthrea...p?t=325100

groenten uit Brabant
Gewijzigd door simpliss op 10 September 2008, 07:52
 
rrozema
@simpliss: Dat hebben we inderdaad al meer gezien, dat de mtu waarde bepalend kan zijn voor de stabiliteit van de verbinding. Je opmerking over een poort open zetten voor TCPOptimizer snap ik echter niet; welke poort dan en waarvoor?

Zou je misschien nog wat meer tests op je verbinding kunnen loslaten zodat we precies te weten komen wat er aan de hand is? De test die ik bedoel is om precies te bepalen welke pakket groottes wel doorgelaten worden en welke niet. en ook, tot waar het probleem zich voordoet.

Voor de test moet je weten wat jouw default gateway is: Dit kun je in de livebox configuratie schermen vinden (ik weet niet meer precies waar je dat vindt, ik heb zelf geen livebox); het is een adres dat lijkt op jouw externe ip adres, dus niet 192.168.1.x. Je default gateway is namelijk het dichtstbijzijnde ip adres dat je kunt pingen. De zogenaamde 1e hop. Dat is dus ook de test die ik je wil laten uitvoeren ping dat adres met verschillende pakket groottes om te zien of het probleem in jouw adsl connectie zit (tussen je livebox en je default gateway) of verderop.

Het commando dat je gebruikt zit standaard bij windows, ping. Met de parameter -f geef je aan dat het pakket niet gefragmenteerd mag worden oftewel niet opgedeeld in stukken. Met de parameter -l geef je aan hoe groot het pakket moet zijn. Het ping commando gebruikt 28 bytes om elk pakket 'te addresseren' (in onze configuratie tenminste, in andere configuraties wil dat nog wel eens een hogere waarde zijn). Deze 28 bytes moet je steeds bij de waarde achter -l optellen om de werkelijke grootte van het verzonden pakket te krijgen. De grootste waarde die je normaal kunt versturen is 1500 bytes, 1500 - 28 = 1472. Dus ping -f -l 1472 zou gewoon moeten werken. Doe je echter ping -f -l 1473 , dan zou je een melding moeten krijgen dat het pakket gefragmenteerd moet worden om verstuurd te worden.

We gaan een heleboel keren het ping commando uitvoeren, dus maak een lijstje van de -l waarden die je geprobeerd hebt en wat het resultaat was. Ik verwacht dat bij jou de grens nu anders ligt en misschien zelfs dat bij sommige waarden achter -l je helemaal geen antwoord meer terug krijgt. Begin maar eens met de beide pings hierboven (om te controleren of mijn aanname klopt) en dan jouw gevonden waarde die wel werkt (post trouwens de exact waarden eens?) Probeer het daarna met een waarde die precies tussen de beide vorige waarden liggen. Schrijf het resultaat steeds op. Als die waarde nog werkt, neem dan de waarde tussen de laatste waarde die wel werkte en de laatste waarde die niet werkte en ping nogmaals met die waarde. Herhaal dat proces totdat je precies weet welke waarden wel werken en welke niet en welke resultaten je dan krijgt. Ik verwacht dat je een bepaald gebied hebt dat wel werkt, dan een gebied waarin je helemaal geen reactie krijgt en daarboven een gebied waar je de melding krijgt dat het pakket gefragmenteerd moet worden. het onderste en het bovenste gebied zijn normaal, het gebied waar je geen reactie krijgt natuurlijk niet. Als jij precies kan achterhalen of zo'n gebied bestaat en wat precies de randen zijn van dat gebied, dan hebben we iets concreets waar we online mee kunnen helpen het probleem op te lossen, maar in ieder geval weten we dan precies op welke waarde iedereen met een instabiele verbinding z'n mtu kan instellen. Start s.v.p een aparte thread als je aan dit experiment wilt meewerken.

edit: -l = -(kleine letter L)
Gewijzigd door rrozema op 10 September 2008, 07:05
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging 2008', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen na snelheidsverhoging (12/12/2012) Livebox configuratie en problemen : 5 22 Dec 2012
snelheidsverhoging november 2012 Snelheid : 40 19 Dec 2012
duidelijke datum snelheidsverhoging Algemeen : 7 02 Sep 2008
Vanaf 1 juli 2008 afronding prijzen! Wat verandert er? : 29 21 Jul 2008
2008-05-14 01:12:51 - Landelijke Storing ADSL Storing : 7 16 May 2008
Advertentie