obey-robots.txt
24 Mei 2018, 04:27
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Youfone TV
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Vanaf 1 juli 2008 afronding prijzen!

Wanabo
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen van onze abonnementen en extra services die eindigen op 95 cent naar boven af op hele bedragen. Dat doen we met inachtneming van artikelen 2.2 en 2.3 uit de Algemene Voorwaarden.

bijvoorbeeld:
U betaalt nu € 23,95 voor ADSL. Per 1 juli wordt dat € 24. Het maandtarief voor Antispam gaat van € 0,95 naar € 1.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.


Bron Email orange
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Tiger
Wanabo schreef:
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen van onze abonnementen en extra services die eindigen op 95 cent naar boven af op hele bedragen. Dat doen we met inachtneming van artikelen 2.2 en 2.3 uit de Algemene Voorwaarden.

bijvoorbeeld:
U betaalt nu € 23,95 voor ADSL. Per 1 juli wordt dat € 24. Het maandtarief voor Antispam gaat van € 0,95 naar € 1.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.


Bron Email orange


Even ter aanvulling hier de omschrijving van 2.2 en 2.3

Artikel 2 Algemeen

(2.2) Orange heeft het recht de Algemene Voorwaarden, eventuele Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. Orange zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Orange, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische bekendmaking worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig van de aan hem op dat E-mailadres verzonden berichten kennis te nemen.

(2.3) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.2 vermelde bekendmaking, indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.


Tiger
 
h_henkie
Hûm ik heb die mail nog niet gehad. Als dit inderdaad een reden is tot contrakt ontbinding is dan moet in me maar eens gaat orrienteren.
 
Tiger
vdrijver schreef:
dat is dus een mooie rede om op te kunnen zeggen voor de mensen die van orange af willen.


Ik weet niet of dit een mooie reden is want ik denk niet dat die 5 eurocent een aanmerkelijke verzwaring is die in punt 2.3 staat.

(2.3) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.2 vermelde bekendmaking, indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.

Tiger
 
rrozema
Hetzelfde geldt dan ook voor (2.2). Hierin staat dat "Orange zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen.". Enkel afronden op gehele getallen naar boven is NIET de redelijke belangen van de klant in acht nemen. Ik denk dan ook dat je bij een opzegging best sterk staat.
Gewijzigd door rrozema op 28 mei 2008, 07:26
 
zuiderling
maar pin me daar niet aan vast

Leuk pinnen bij Orange....

 
h_henkie
Ja inderdaad, maar nu dat mailtje nog. Shock
 
macfreak
Kan je nu zonder problemen het contract laten ontbinden ivm deze wijziging?
Iemand al meer info hierover? Smile
 
TCP_IP
In principe niet, met een simpel telefoontje of brief zul je het niet voor elkaar krijgen. Misschien met wat rechtsbijstand meer kans, ga er niet vanuit.
5 cent verhoging is nou eenmaal geen grote verzwaring van de verplichtingen
 
macfreak
olivierbos schreef:
Ik heb ondertussen gesproken met de Consuwijzer/Opta, en die hebben het er met de juridische sfdeling over gehad.
Volgens hen moet ik zonder probleem mijn contract op kunnen zeggen, indien Orange moeilijk doet kan ik hen daar weer over contacteren. :p

Volgens de wet is het zo:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=71

En gelukkig staat de wet nog altijd boven Orange


Ben erg benieuwd hoe dit afloopt, hou ons op de hoogte! Smile
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vanaf 1 juli 2008 afronding prijzen!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing 27 07 april 2014, 23:22
NAS niet bereikbaar vanaf internet Huawei configuratie en problemen 4 25 november 2013, 01:09
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten 2 19 juli 2012, 02:23
Onderhoud Online juli - nieuwe configuratie Eigen modem configuratie en problemen 9 31 juli 2010, 19:58
Wie geef jij 1 juli de ZAK Algemeen 9 01 juli 2009, 19:17
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo06:17:47
| dutch flash12:01:42
| amplif1er12:20:14
| anonymoustly 1 dag
| mRcan 1 dag
| bloemink 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update