obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Home host gameserver niet bereikbaar
pgs
Hallo allemaal,
Ik probeer al een tijdje een cod server te hosten.
Mijn server is dan zichbaar als een lanserver via xfire en ik kan erin komen met de andere 2 pc's in huis.
Maar mensen van buitenaf komen er niet ik.
Ik heb een livebox modem, ik heb poorten
20500,20510 en 28960 zowel udp als tcp opgezet maar tot nu toe heeft niets geholpen. Ik heb letterlijk uren gegoogled naar mogelijke oplossingen maar ik kan echt niets vinden. Ook een ventrillo server is niet bereikbaar voor anderen

Dit probleem heb ik geprobeerd op te lossen via een ander forum.
Namelijk:
http://forum.i3d.net/technische-hulp-cod/28750-home-host-gameserver-niet-bereikbaar-opgelost.html

Daar zijn een aantal suggesties gedaan die niet werkte.
Dus ik hoop echt heel graag dat jullie mij kunnen helpen!
 
AxelF0leyoo7
Hallo PGS,

Heb hetzelfde probleem, ik wilde een Teamspeak 2 servertje hosten voor het geval mijn betaalde server dood ging (crappy hosting Frown) ook hier hetzelfde komt er alleen via lan op, als ik via het internet verbind is het fail! Sad

Ook uren gezocht en kan alleen maar gezien andere topics, berichten problemen zeggen dat de Livebox op een één of andere manier toch de poorten niet openzet, desondanks dat wel zo is. Poorten zowel udp als tcp opengezet firewall in Livebox uit, Windows firewall, uit Antivirus uit, maar het blijft FAIL!! Shock

Wat ik doe is knarsetandend mijn contract uitzitten en naar Telfort of Xs4all gaan die prima modem/routers leveren. De ZyXEL 2602R bij telf. en de Fritzbox bij Xs.

Conclusie:
Er is niet echt een oplossing hiervoor, zal waarschijnlijk ook nooit komen. Welkom bij de club Cool

groet,

Een oran ehhh online gebruiker
Gewijzigd door AxelF0leyoo7 op 16 augustus 2008, 17:47
 
AxelF0leyoo7
Dubbel
Gewijzigd door AxelF0leyoo7 op 16 augustus 2008, 17:46
 
rrozema
port forwarding op de livebox werkt wel degelijk. Het is niet de meest gebruiksvriendelijke implementatie, maar voor gewone (=fixed, 1 op 1) portforwards werkt het wel. Er zijn een paar dingen waar je om moet denken:
- de livebox ondersteunt geen NAT-loopback: je kunt zelf niet via de port forwards bij de server komen,
- de livebox heeft 2 schermen die allebei 'firewall' heten. Als je eenmaal geprobeerd hebt om forwards open te zetten in het scherm in het advanced gedeelte, reset je livebox dan naar z'n fabrieksinstellingen en maak dan opnieuw je forwards aan, maar dan enkel via het 'firewall'-scherm in het "basic" gedeelte. Het scherm in het "advanced" gedeelte zet enkel je firewall instellingen en niet je forwards.

Veel informatie over portforwards kun je vinden op www.portforward.com. De livebox staat daar geregistreerd onder z'n officiele naam; de Sagem Livebox-Fast3202.
 
AxelF0leyoo7
@ Rrozema

Voor de lol is geprobeerd wat jij zei en ook nog een keer het via portforward geprobeerd, maar niemand kan op de server komen, dus het werkt niet. Daarintegen poorten openzetten voor bijv. world of warcraft voor patches downloaden werkt prima, idemdito voor Utorrent & Azureus, maar het werkt niet bij een gameserver zoals cod en ook niet bij een ventrillo/teamspeak 2 server.
 
TCP_IP
onlangs leuk programmaatje gevonden wat je poort kan 'pingen'

al paar x goed kunnen gebruiken..
gewoon je ip adres in vullen en de poort.. en dan pingen..
vanaf mijn eigen pc werkte dit ook!

kun je dus testen of ze wel echt openstaan

portping.exe zit in een rar bestand ingepakt... zie hieronder
portping.rar
TCP_IP voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door TCP_IP op 16 augustus 2008, 19:12
 
AxelF0leyoo7
bedankt voor het tooltje tcp_ip

En zoals ik al dacht ze staan dicht: Error Detected: Connection refused

op een één af andere manier gaan die poorten gewoon niet open en het zal wel aan de livebox liggen (althans mijn versie)
 
TCP_IP
nou weet niet of het uberhaupt met livebox werkt hoor...
ivm geen NAT loopback ondersteuning...
kan evt wel checken voor je...
ff je ip en poorten in een PM sturen
 
pgs
Bedankt allemaal voor jullie reacties,
Mijn livebox heb ik meerdere malen gereset naar de fabrieksinstellingen maar ook dit helpt niet. Het gene wat ik raar vind is dat sommige het wel kunnen opzetten via de livebox(heel simpel zelfs)
En andere proberen van allesSad
Misschien dat online iets blokkeert?
 
TCP_IP
ben benieuwd welke firmware versie op je livebox staat...
nieuwste eindigt op 04E meen ik... zou je dat eens na kunnen kijken ?
misschien nooit geupdate naar nieuwere in werk je met een oude brakke firmware...

misschien kun je poort openzetten in een telnet sessie... noem maar wat!
zou alleen niet 1 2 3 weten hoe dit bij de livebox gaat
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Home host gameserver niet bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie