obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Orange ADSL Extra (Starter/Family)
muratx38
Hallo allemaal,

wij hebben deze maand internet verbinding van orange adsl aangesloten. Ergens in september hadden we het aangevraagd voor 15 euro per maand 20MB/ps snelheid.
Ongeveer 2 weken hebben we verbinding maar het beviel me op dat de snelheid traag is.
Op speedtest .nl teste ik mn verbinding en hij haalt eens niet de 10000kbps terwijl dat wel van toepassing moet zijn denk ik.
Hij haalt maar maximaal ongeveer tussen de 5000 - 6000 kbps.

Het eerste jaar betaal je 15 euro per maand met 20mb met adsl extra en na die 1 jaar 24 euro.

Ligt het aan ons dat de verbinding geen 20mbps is of hebben we de aansluiting verkeerd aangesloten.Frown
 
muratx38
bedankt .
ik heb het geprobeerd via bbned.

Your current bandwidth reading is: 11.04 Mbps which means you can download at 1.38 MB/sec. from our servers.

maar bbnet is toch een andere server.
we krijgen orange adls extra Via kpn .

maakt het dan niet uit?

nog iets.
Centrale: Asd-Slov
Locatie: Amsterdam-Slotervaart
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1138 meter.
Gewijzigd door muratx38 op 05 oktober 2008, 14:15
 
rrozema

Quote

muratx38 schreef:
...
we krijgen orange adls extra Via kpn .
...


Je hebt zeker weten geen adsl extra via de kpn. Dan zou je namelijk maximaal 8mbit/sec hebben. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat je een kpn telefonie aansluiting hebt op hetzelfde aderpaar als je Online adsl verbinding. Dat is iets heel anders. Wie je telefonie provider is, heeft geen invloed op de werking/snelheid van je internet verbinding.

Online adsl extra via de kpn betekent dat je 1 van 41000 Online klanten bent die op een centrale zijn aangesloten waar Online geen of te weinig capaciteit op het eigen netwerk heeft. Om daar toch Online klanten te kunnen aansluiten koopt Online van KPN Wholesale lijnen in en sluit die aan onder de vlag van Online Adsl Extra. De door KPN wholesale geleverde lijnen gebruiken echter een andere technologie zijn daardoor langzamer; maximaal 8Mbs.

Ik leg er even de nadruk op, omdat er veel onduidelijkheid bestaat over via KPN geleverde lijnen. De klanten die op deze manier zijn aangesloten krijgen voor hetzelfde geld als de andere klanten een lagere snelheid, en die zijn dus op geen enkele manier sneller te krijgen dan die 8Mbps, ook al woon je tegen de centrale aan.

Jouw verbinding wordt echter gewoon over het Online netwerk geleverd. De verhalen over snelheidsverhoging en de problemen daarmee hebben allemaal geen betrekking op jouw lijn.

Als je het mij vraagt heb je een redelijk goede verbinding. De snelheid die je noemt is niet helemaal de optimale snelheid voor de afstand die je noemt maar dat kan op verschillende manieren veroorzaakt zijn:
- je onervarenheid met de meetmethoden,
- download tests zijn van meer factoren afhankelijk dan alleen je adsl verbinding. adsl statistieken zouden een beter inzicht geven over de kwaliteit van je verbinding, die hebben we echter nog niet gezien van jouw verbinding,
- bovendien kan de daadwerkelijke lengte van de koperdraad tussen jouw huis en de centrale (de bepalende factor voor de snelheid) nog wel eens sterk afwijken van de verwachtte lengte.

Als jouw verbinding nu 11Mbps oplevert in de tests, dan zou ik er verder niet meer aankomen. Zolang je de bedrading hebt aangesloten zoals beschreven in de meegeleverde handleiding en dan met name de lengte van de telefoon kabel tussen het ISRA en de livebox, dan kan je het bijna alleen maar slechter maken door nog dingen te gaan wijzigen.
 
muratx38
Ik heb de internet aansluiting via m`n vorige splitter aangesloten.
Dus de MODEM uitgang van de splitter gaat naar de LINE van de livebox.(de PHONE ingang van livebox is niks aangesloten).
En de LIJN uitgang van splitter is bij de ISRA aangesloten met een kapje.
En de TELEFOON uitgang van splitter is aangesloten bij onze standaard telefoon.

Ik hoop dat jullie het snappen wat ik heb uitgelegd.

Normaal zit er al een splitter in de livebox maar dan moet ik nog een extra kabel kopen.

MzllSmile

 
muratx38
Wat ik hiervoor had uitgelegd hoe ik het heb aangesloten via m`n splitter, Had ik alles erafgehaald en opnieuw aangesloten zonder m`n splitter of er iets misschien zou veranderen van de snelheid.
(de afstand tussen ISRA en livebox was nog korter)

De volgende had ik veranderd:
de LINE uitgang van livebox is aangesloten bij ISRA
de PHONE uitgang van livebox is aangesloten bij standaard telefoon

Volgens de snelheid en speedtests kwam ik erachter dat er dus geen verschil in zit als ik met of zonder splitter aansluit.

Dus het probleem ligt aan de KPN denk ik.

Tot zo ver
,,mzllSmile


 
muratx38
Wat ik hiervoor had uitgelegd hoe ik het heb aangesloten via m`n splitter, Had ik alles erafgehaald en opnieuw aangesloten zonder m`n splitter of er iets misschien zou veranderen van de snelheid.
(de afstand tussen ISRA en livebox was nog korter)

De volgende had ik veranderd:
de LINE uitgang van livebox is aangesloten bij ISRA
de PHONE uitgang van livebox is aangesloten bij standaard telefoon

Volgens de snelheid en speedtests kwam ik erachter dat er dus geen verschil in zit als ik met of zonder splitter aansluit.

Dus het probleem ligt aan de KPN denk ik.

Tot zo ver
,,mzll
 
muratx38

Quote

fanaat schreef:
Volgens mij moet je je "oude" splitter ertussen uit halen of heb je geen telefonie van Online?


Normaal hebben we van kpn telefoon abonnoment
maakt het dan wat uit ?
 
TCP_IP
splitter achter splitter is niet echt bevorderend voor de verbinding Pfft
Beste is om telefoon gewoon aan te sluiten op de livebox
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Je hoort inderdaad de splitter voor de livebox weg te halen. Je telefoon sluit je dan aan op de Phone-aansluiting van de livebox. Het maakt daarbij niet uit of je Online telefonie of KPN telefonie of beiden hebt. De livebox zal er voor zorgen dat je telefoon over gaat als je op een van beide gebeld wordt. Als je Online telefonie hebt dan zullen al je uitgaande gesprekken via Online lopen; heb je geen Online telefonie dan zullen je gesprekken via de kpn lijn lopen.

Je zegt dat je de adsl verbinding getest hebt met en zonder de splitter er voor en dat het geen verschil maakte. Dat is natuurlijk mogelijk; als de kwaliteit van de splitter voldoende goed is, moet het inderdaad geen verschil maken. Elke extra component in de signaalweg tussen het ISRA en de livebox kan echter voor extra storing in het signaal zorgen, vandaar de sterke suggestie om hem er toch tussenuit te halen. De Online helpdesk zal je niet verder kunnen helpen totdat je eerst je livebox op de voorgeschreven manier aansluit. Heb je dat gedaan en de verbinding is nog steeds niet goed, dan gaan ze verder met de analyse van je probleem.

Maar gezien de waarden die je opgeeft denk ik dat ze gewoon gaan zeggen dat je snelheid binnen de norm ligt en dat ze er daarom geen case voor kunnen openen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange ADSL Extra (Starter/Family)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Advertentie