obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid klopt niet
Xilvero
Hallo, ik zit al bijna een jaar met een lage snelheid, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mijn gegevens:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1786 meter. (BBNed)


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 128 Kb
DownStream 11664 Kb
Afname Dichtbij : 30.1 (dB)
Ver weg : 17.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 3 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 378074
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 43250
ES-teller van 1 dag 0

Met die downstream zou ik toch veeel meer moeten halen dan 350kbps.

Livebox staat direct aan ISRA, UTP gaat naar boven, in switch, in pc.
Besturingssysteem Vista. Static IP gegeven.


Alvast bedankt!
Gewijzigd door Xilvero op 26 oktober 2008, 23:52
 
TCP_IP
Upstream 128 Kb
DownStream 11664 Kb
SNR-marge Dichtbij : 3 (dB )
Ver weg : 11 (dB )
HEC-teller 378074
CRC-fouten 43250

Hoelang stond je livebox al aan ?
Die hec-teller en crc fouten zijn wel extreem hoog namelijk (na een paar maanden mag dat maar niet na 1 dag)
Upstream ook extreem laag (moet 1020 zijn)
SNR marge moeten beide rond 10 db zijn, snr dichtbij 3 db is flink fout.

Hoe oud is je livebox ? Schijnt dat liveboxen van 2004 of 2005 problemen vertonen, met name de adapter. Zie link naar topic hieronder.

Kan overigens ook een brak ISRA punt zijn, zie je daar nog corrosie vorming op of iets dergelijks?

Je zou dus idd veel sneller kunnen halen met downloaden, en dan bedoel ik 11mbit (ca 1,3Mbit downloaden)

Er is dus iets goed mis met je verbinding tussen modem en ISRA, of je livebox heeft het zo goed als begeven (livebox of adapter)


http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_26258

Wat kun je doen ?

Probeer om het eens uit te testen een ander telefoonkabeltje tussen je modem en ISRA (zo kort mogelijk)
Kijk eens na of je ISRA brak is.
Kijk eens naar je voeding of daar wat mis mee is, probeer desnoods een andere voeding met dezelfde waardes (universele kan ook wel denk ik)
Wat ook zou kunnen zijn is dat het bij je in de wijkcentrale niet goed zit (zie topic van forumbezoeker Flark), bij hem bleek dat hij maar op 1 ader zat ip op 1 aderpaar)
Gewijzigd door TCP_IP op 27 oktober 2008, 00:29
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Xilvero
Zodra ik tijd heb ga ik meteen die telefoonkabels vervangen/splitter ertussen.

Dank alvast! I´ll keep you posted.
 
TCP_IP
Splitter ??

Als het even kan splitter NIET gebruiken, dit kan namelijk weleens de oorzaak zijn van de slechte verbinding.
Als je de splitter gebruikt ivm KPN telefonie, in de livebox zit ook een splitter.

[ISRA]--{korte kabel van 50cm }--[Livebox] ---{netwerkkabel}------- [Computers]
Gewijzigd door TCP_IP op 27 oktober 2008, 21:03
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Xilvero
Geweldig! ..vervelend dat ik al een jaar met poepinternet zit door een brak kabeltje.

Maar toch bedankt voor de tips! Dit lijkt me toch een vooruitgang van 300-400;
345814884


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 11988 Kb
Afname Dichtbij : 30.0 (dB)
Ver weg : 9.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 738
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 45
ES-teller van 1 dag 0


Ik heb de router ook meteen besteld ivm draadloos internetten: Linksys WRT54GL

Danku, danku, danku!
Gewijzigd door Xilvero op 27 oktober 2008, 21:22
 
TCP_IP
Je zou nu als ik naar die test kijk met 1200 KB per seconden van een goede server kunnen downloaden ( minimaal ! )

Je verbinding is nog niet helemaal optimaal maar zeker goed genoeg als je alleen internet (als je telefonie van Online zou hebben (voip) zou niet al te best zijn vermoed ik)

Eind goed al goed denk ik toch dan toch Wink


Goeie router !

En heel graag gedaan natuurlijk Grin

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
robin1908
kan je mij meschien uitleggen hoe ik dit oplos ik heb een livebox met 20 mb. snel zat dus alleen als ik ga downloaden via newsleecher dan geeft hij eerst 720kb per sec daarna wordt het alleen maar minder en het blijft schommelen wat moet ik doen aan mijn live box ligt het niet
 
rrozema
robin, kun je misschien een eigen thread opstarten voor jouw problemen? Dit topic is zojuist afgehandeld en zal worden gesloten. En zet in je eigen thread dan ook gelijk wat meer details bij. Bijvoorbeeld: met alleen 'aan mijn live box ligt het niet' kunnen we niet zo veel. Vertel ook waarom je zeker weet dat het niet aan je livebox ligt. En post bijvoorbeeld de statistieken vanuit je livebox configuratieschermen ook gelijk mee.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid klopt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie