obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Netwerkkaart werkt niet op 100mbs alleen op 10mbs op de livebox
xsence
Hallo,

eerst even over mijn vorige moederbord, dat was een asus a8n sli delux met 2 netwerkkaarten, beide hebben nog nooit problemen gehad met de livebox.

deze netwerkkaarten hebben altijd gewoon op 100mbs gewerkt.

Nu heb ik een nieuwe moederbord gekocht met een via rhine 2 netwerkkaart en deze maakt op 100mbs gewoon verbinding met de router en geeft aan dat internet actief is echter is dat niet zo, als ik bijvoorbeeld een andres intype dan volgt altijd een page cannot be displayed melding.

als ik de netwerkkaart op 10mbs full duplex zet dan werkt deze wel.

Ik heb windows vista 64bit ultimate en de netwerkkabel is gewoon goed.

hebben hier meer mensen last van?
 
guus
En wat nu als je hem op automatisch insteld?
 
xsence
daar staat hij standaard op en dan maakt ie gewoon verbinding echter kom ik dan niet het internet op.

met ipconfig krijg ik gewoon de juiste instellingen te zien, kaart staat altijd op dhcp, gateway wordt ook goed ingevuld.

Echter geen internet.

Zodra ik hem zelf op 10mbit full duplex zet werkt alles gewoon.

100mbit half duplex, 100mbit full duplex, werken beide niet.
 
TCP_IP
Reset je livebox eens naar fabrieksinstellingen en kijk eens of dat verschil uit maakt.
Lijkt een beetje op probleem wat Guus zelf had
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
xsence
Ik heb hem zojuist gereset, helaas heeft dit niets verholpen.

Ik vind dit echt zo vreemd, heb dit nog nooit eerder gehad. en heb volgens mij ook alles gechecked wat ik kan checken.

Het zou eventueel nog iets kunnen zijn met windows vista en de netwerk driver, daarom ga ik er zo vista 32bit op zetten daar het misschien kan zijn dat de netwerkkaart gewoon ANTI windows vista 64bit is.
Gewijzigd door xsence op 05 december 2008, 23:10
 
xsence
Ik heb gisteren vista 32bit op de computer gezet en helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Zijn er meer mensen die een Via Rhine 2 Netwerkkaart gebruiken met de LIvebox?
 
guus
Nee dit is niet het probleem dat ik had. Ik had wel gewoon verbinding toen ik ik hem op automatisch/100 mbit zette. Echter is mijn probleem nu opgelost door de kabel in de andere aansluiting te doen in de livebox. Heel raar, maar heb nu weer 100 mbps.
 
xsence
Hallo Guus, ik had ook gewoon een netwerkverbinding op 100mbs.

Echter kon ik niet het internet op, op 10mbs wel.

Maar ik heb het helemaal opgelost door gewoon een ander moederbordje te kopen met een 1gbs netwerkkaart.
 
guus
Heb je een andere moederbord gekocht? Shock

Had je net zo goed gewoon een extra netwerkkaartje kunnen kopen van 10 euro,dan had het ook gewerkt Shock
 
xsence
ik gooi gewoon online eruit, dan ben ik van deze problemen en eventuele toekomstige problemen af.

Als er onverklaarbare problemen ontstaan dan is het tijd voor iets anders.
Gewijzigd door xsence op 13 december 2008, 23:22
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerkkaart werkt niet op 100mbs alleen op 10mbs op de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie