obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ASDL EXTRA......toch een lage downloadsnelheid...toch??
helpat
Hallo allemaal,

Ik ben al zo'n 15 jaar klant van wanadoo, en nog nooit echte problemenm gehad........ik merk nu toch dat er wel iets mis is met mijn verbinding naar mijn inziens.........

Wie kan het onderstaande verklaren, of wat is er mis:>

Ik heb een asdl-extra abonnement(zonder telefonie).......hetgeen zou beteken dat ik een snelheid van max. 20mb moeten hebben. Ik snap best dat het niet het maximale kan zijn....maar hetgeen wat ik ontvang/binnenkrijg is toch ook bitter weinig..of niet soms?? Zie hieronder.....en bekijk mij gegevens eens....en dan graag een reactie.......

Ik heb 2 laptops met daarop internet via draadloze router (sitecom tot 100MCool.
(via ASDL-MODEM)(speedtouch 510).

Ik haal dan op beide laptops de volgende snelheden (gemid):
downl: 272 KByte/sec
upl:85 KByte/sec
conn: 245 conn/min

Als ik 1 van de 2 laptops rechtstreeks op ASDL-modem doe aansluiten...haal ik een snelheid van:
D: gemiddeld 500 KByte
U: 80 KByte
conn: 510 conn/min


Ik wilde eigenlijk overstappen naar het all-in gebeuren...dus inclusief bellen.......maar omdat ik toch vind dat ik heeeel weinig binnen krijg kwa downloadsnelheid...ben ik aant denken om over te stappen naar andere provider...aangezien ik maar ongeveer 3-5 MB binne krijg terwijl dit toch eigenlijk rond de 15 zou moeten zijn naar mijn inziens.

Wat is jullie mening hierover????

Trouwens......zijn er bij jullie ook poblemen met de belverbinding als jul gebruik maken van de live-box??? Ik heb namelijk hier nogal wat mindere berichten over gehoord.......slechte verbinding tijdens bellen/veel geruis/echo enz....

Alvast bedankt voor jullie mening en eventuele suggesties om snelheidprobleem op te lossen.
 
TCP_IP
Speedtouch 510 is een ADSL 1 modem waarbij je maximaal maar 8mbit kunt halen uberhaupt.

De snelheidstests zijn slechts momentopnames en veel speedtest sites zijn wat dat betreft ook niet erg betrouwbaar (zoals speedtest.nl ene keer 150kbps andere keer 950 kbps)

Dan is er nog een andere kwestie dat je of op het Online netwerk zit of op het KPN netwerk. Indien op Online netwerk kun je inderdaad tot 20mbit halen maar zal uiteraard lager uitvallen hoe verder je van de wijkcentrale woont. Indien op KPN netwerk zul je maximaal 8mbit halen, en zal uiteraard steeds lager uitvallen hoe verder je van de wijkcentrale woont.

Hier kun je nakijken hoever je van de wijkcentrale woont:

http://pcdb.bbned.nl/

Als je op het Online netwerk zit moet je ongeveer rekenen op 4mbit verlies per kilometer. Op het KPN netwerk een verlies van 2mbit per kilomter na 1,5 km afstand. (Via KPN minder verlies).

Telefonie van Online is VOIP (Voice Over Internet Protocol aka bellen via internet). Digitale telefonie zeg maar, op het moment dat er een storingsbron is dan zul je dat als 1e merken bij de telefonie omdat deze erg gevoelig is. Zolang je alles goed aansluit zul je geen problemen hebben.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
helpat
Die test geeft 314 KB/sec aan...dus toch gemid. ongeveer heytzelfde.
Vwb.....dat asdl 2+........hier heb ik nooit iets van gehoord/of bericht over gekregen........die speedtouchmodem heb ik dus al vanaf het moment dat ik adsl van wnadoo heb...........

De afstand tot aan centrale zou volgens dat programma 1280 meter zijn.

wat kan/moet ik nu doen??
 
helpat
@jande behanger.......hoezo delen door 8?? Ja ik ben niet zo thuis in dat MBit/Kbyte?mybe gebeuren.....

je hebt als ik het goed hem een lager abo, maar je hebt wel meer snelheid...of begrijp ik het nu helemaal verkeerd??
 
TCP_IP
8 bits = 1 byte
1024 bytes = 1 Megabyte
1024 Megabyte = 1 Gigabyte
1024 Gigabyte = 1 Terabyte

1000 bits = 1 kilobit(Kbit)
1000 kbit = 1 Megabit(Mbit) 1.000.000 bit/s
1000 Mbit = 1 Gigabit(Gbit) 1.000.000.000 bit/s

Quote


Met de wifi pcmcia kaart op : 2235 kb/s en upload 826 kb/s.
ff delen door 8!


2235 kb = 2,18 Mbit / 8 = 0.27 Mbyte = 279 kilobyte


Hier nog een calculator gevonden voor je

http://www.matisse.net/bitcalc/?input_amount=2235&input_units=kilobits¬ation=legacy

Mogelijk idd meer snelheid maar ik vermoed dat de speedtouch 510 op dit moment de bottleneck is. Neem eens contact met ze op en vraag of ze een nieuw modem kunnen sturen wat beter geschikt is voor jouw verbinding.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema

Quote

jandebehanger schreef:
Dat is gewoon van een kwestie van dichtbij de centrale een huis kopen.


Da's wel de duurste oplossing om een snelle verbinding te krijgen die ik tot nu toe gezien heb GrinGrinGrinGrin

Maar voor de originele vraagsteller: Je betaalt nu voor een adsl 2+ verbinding (even uitgaande van een Online, tot 20MBit, verbinding) maar doordat je nog steeds je oude adsl 1 modem gebruikt, schakelt de verbinding ook automatisch terug naar adsl 1. Met als gevolg een veel lagere maximum snelheid. Koop een ander modem of laat Online je een nieuw modem sturen en je snelheid zal zeker omhoog gaan.
 
helpat
Gisteren contact gehad met online helpdesk. zij gaven daar wel toe dat de snelheid idd laag was, en dat de speedtouch 510 toch al een zorgenkindje was . Ik gaf toen aan dat dat type modem misschien wel niet geschikt was voor adsl 2+, ze gaven mij toen als antwoord, dat zij niet zomaar een ander modem mochten verstrekken, en dat dat alleen de techneuten mochten doen. Om me toch proberen verder te helpen werd mij aangeraden om het knopje aan de voorkant, een aantal minuten conctant aan en uit te blijven duwen, zodat er en zogenaamde harde-reset werd uitgevoerd. Als dan hier ook de snelheid mee laag bleef, moest ik 24 uur het modem van de stroom afhalen, want dan werd ie automatisch hard-gereset. De eerste actie hielp dus niet.....ik kreeg vanaf dat moment helemaal geen verbinding meer met internet. Heb na weer tele. contact bij iemand anders een bestand van speedtouchwebsite moeten downloaden (configbestand), en dit moeten installeren.......hierna had ik wel weer verbinding met internet...maar snelheid was nog altijd laag. Dus ik moet nu 24 uur modem van stroom afhalen.
Wat zijn jullie meningen hierover??????

Hoe weet ik welk modem er geschikt is voor adsl 2+....want ik wil eens kijken of zo'n modem ergens 2e hands goefdkoop is uit te halen, al is het maar om te kijken of het daadwerkelijk iets uitmaakt!!!

Dus een speedtouch 546 is zowieso geschikt voor adsl 2+???

Bedankt alweer voor jullie hulp/medeleven (lol)
Gewijzigd door helpat op 31 december 2008, 09:19
 
helpat
zou ik dan alleen al door het ruilen van die 2 modems verschil moeten merken???? En over welk verschil praten we dan???
 
TCP_IP
Rrozema heeft speciaal voor dit soort problemen een topic aangemaakt met modems die geschikt zijn voor ADSL2+ .

Welk modem kan ik gebruiken met Orange ADSL extra?

En zoals Pinnhead31 aangeeft ben ik het er ook niet mee eens. Als je het modem reset gaat die echt niet sneller werken plotseling. Technisch gezien is het wel geschikt, want het werkt.
Maar optimaal is het niet.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
helpat
heb ik vandaag een 2e hands modem via internet binnen gehaald (speedtouch 546), bljkt deze defect te zijn.
het DSL lampje brand namelijk niet op het moment dat ik telefoonkabeltje erin doe. Ik kan wel communiceren tussen pc en modem.......maar ik krijg niks binnen omdat deze ingang kapot is!!
Het heeft verder niks te maken met een probleem bij de splitter, want als ik de 520 eraan hang gaat het lampje wel meteen branden.

Heb die fijne meneer proberen te bellen, maar omdat hij niet deed opnemen heb ik maar email gestuurd!! Ben benieuwd naar zijn reactie.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ASDL EXTRA......toch een lage downloadsnelheid...toch??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
welke keuze? online+ tv of toch blijven bij Telfort Huawei configuratie en problemen : 4 02 okt 2016
Advertentie