obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Krijg Dreambox niet aan de Livebox
Apple740
Heb sinds kort een nieuwe Dreambox 8000 maar krijg deze met
geen mogelijkheid gekoppeld aan de Livebox.

M'n PC zit op ethernetpoort 1 van de Livebox aangesloten.
De Dreambox zit op 2.

DHCP staat aan in de Livebox. PC krijgt netjes een ip adres, de Dreambox
echter niet. Het lijkt er zelfs op dat er totaal geen verbinding is want het groene lampje
op de Livebox (bij de ethernetpoort), daarvan brandt
alleen het lampje bij de poort van de PC.

Heb andere kabels geprobeerd en ook de poorten omgedraaid (pc op 2, Dreambox op 1)
maar het maakt allemaal niets uit. Het groene lampje bij de Dreambox poort blijft uit.

Wat kan er aan de hand zijn? Frown

(p.s. dit is de eerste keer dat ik 2 apparaten op de Livebox heb aangesloten, ik ben dus wat
betreft netwerken een noob )
Gewijzigd door Apple740 op 27 januari 2009, 22:03
 
TCP_IP
Na wat googlen merkte ik op dat er Linux op draait eigenlijk.
Kun je wel op je dreambox komen ? kan zijn dat je ethernet interface uitgeschakeld is. Probeer eens of je bij netwerkinstellingen oid kunt komen.

Wat ik denk wat er mis kan zijn:

1. Kabel niet goed aangedrukt in dreambox (aandrukken tot je een zachte klik hoort)
2. Ethernet - interface op dreambox staat niet aan
3. Ethernet - interface is defect
4. Mogelijk alsnog probleem met kabel

Aangezien je PC op beide poorten werkt verwacht ik niet dat het probleem in de livebox zit.

Ik kan alleen maar meedenken met je, geen ervaring met dreambox. Hoogstens met UPC mediabox Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Lizard
communications

Dit menu zit ergens verstopt in je dreambox. Wink

Via Setup -> Expert Setup -> Communication setup kom je er hopelijk. Smile

Mijn gok is dat dhcp niet aan staat of dat je een verkeerd ip adres/gateway hebt ingevuld.

Edit: Ik zie net dat je een dreambox 8000 hebt. Daar draait enigma2 op. Dit screenshot is van Enigma1, wat op de DB7000 enzo draait.
Gewijzigd door Lizard op 27 januari 2009, 22:36
 
TCP_IP
Daar zat ik ook al aan te denken dat DHCP niet aanstond, maar dacht dat ethernetlampjes alsnog gingen branden. Ben nou weer aan het twijfelen. Hoop voor je dat dit het is (wat Lizard als mogelijke oplossing aanbied).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Apple740
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Wat ik ook probeer in het netwerk-menu van de Dreambox of de Livebox, het groene lampje op de Livebox gaat gewoon niet branden, wat denk ik cruciaal is in deze. Er is op de één of andere manier geen contact tussen de Livebox en de netwerkkaart in de Dreambox.

Aangezien ik een kabel gebruik waarvan ik 100% zeker weet dat ie goed is, ligt
het óf aan de netwerkkaart van de DB óf aan de Livebox (de laatste geen defect maar mogelijk
een compatibiliteitsprobleem met de DB 8000?)

De volgende stap voor mij is denk ik een ander merk modem uitproberen...
 
TCP_IP
Kijk eens in de DHCP stats van de livebox of die niks heeft uitgedeeld ?!

Bij plaatje van Lizard staat een vinkje bij "enable network", deze ook aangevinkt? Eventuele herstart gedaan ook daarna ?

Je zou evt. ook met een cross-cable (kruiskabel) je dreambox rechstreeks op je PC kunnen aansluiten, wel even op je dreambox fixed ip instellen.
Gewijzigd door TCP_IP op 28 januari 2009, 13:18
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Apple740

Quote

TCP_IP schreef:
Kijk eens in de DHCP stats van de livebox of die niks heeft uitgedeeld ?!


Niks uitgedeeld, behalve aan m'n PC dan.

Quote


Bij plaatje van Lizard staat een vinkje bij "enable network", deze ook aangevinkt? Eventuele herstart gedaan ook daarna ?


Ja en ja, helaas geen resultaat.

Quote


Je zou evt. ook met een cross-cable (kruiskabel) je dreambox rechstreeks op je PC kunnen aansluiten, wel even op je dreambox fixed ip instellen.


Is inderdaad een optie, maar dan moet de PC altijd aanstaan als de Dreambox het internet op wil.
 
TCP_IP

Quote

Is inderdaad een optie, maar dan moet de PC altijd aanstaan als de Dreambox het internet op wil.


Alleen om te testen voor connectiviteit.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Apple740
Ik heb ondertussen een E-tech ADSL modem/router van zolder afgevist (voor de kenners die blauwe) maar ook hier hetzelfde probleem: geen brandend lampje bij de ethernetpoort
waar de Dreambox op aangesloten zit, dus er worden geen ip adressen uitgedeeld.
De PC krijgt wel gewoon netjes een ip adres en ook kan ik er mee het internet op.
Gewijzigd door Apple740 op 28 januari 2009, 23:36
 
TCP_IP
Na alles nog eens zorgvuldig te hebben doorgelezen rest er nog 1 vraag.

Heb je nog garantie?

Ik zou er toch even mee terug naar de winkel gaan vrees ik.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijg Dreambox niet aan de Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie