obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Krijg Dreambox niet aan de Livebox
Lizard
offtopic:
Waar heb je die dreambox 8000 trouwens gekocht?
Ik ben nog op zoek naar een vervanger van mijn dreambox 500.
 
rrozema
De ethernet poort staat blijkbaar uitgeschakeld in de dreambox (Zonder dhcp client instelling, zou nog steeds het lampje gaan branden). Richt je inderdaad op de dreambox en z'n menu's, er staat vast ergens een optie om de netwerk interface te enablen en anders is je dreambox misschien inderdaad defect.

Aansluiten op je pc zal in deze situatie ook niet werken; als het lampje niet aan gaat bij 2 verschillende routers, zal hij ook niet aan gaan bij gebruik van een cross-link cable.
 
I R Baboon
Welk image heb je draaien op de DM8000?
Probeer anders een reflash met een ander image.
Hoewel ik vermoed dat de box defect is.
 
Apple740
Probleem is verholpen middels een switch achter de Livebox. Cool

Mogelijk een mis-match in-/uitgang spanning tussen de netwerkpoort van de Dream en Livebox?

@Lizard, de 8000 is een maandje geleden in Veghel gekocht (Bissels Elektra).
Gewijzigd door Apple740 op 31 januari 2009, 00:01
 
rrozema
Ik zou de voeding van je livebox even in de gaten houden. Wordt deze warm, bromt of zoemt hij, vraag dan een nieuwe voeding aan bij de helpdesk. Niet beide poorten tegelijk kunnen gebruiken is vaak een van de eerste verschijnselen dat je livebox niet meer voldoende spanning krijgt. En meestal wordt het daarna snel slechter: ook als je slechts 1 poort gebruikt gaat hij op onregelmatige tijden geen verbinding meer geven of hangt helemaal.

Het enige wat ik wel vreemd vind aan jouw situatie is dat je dreambox het ook niet deed toen je hem op de e-tech aansloot. Maar misschien heb we verschillende dingen in gedachten gehad terwijl we dachten over hetzelfde te praten.
 
Richard
Als ik het verhaal zo lees dan denk ik dat dit 100% kabeltje toch niet zo 100% is als het zou moeten zijn. Een test met een ander kabeltje had misschien wat sneller licht op de zaak geworpen.

Ik heb dat ook gehad met een 100% kabeltje, hetgeen toch niet in alle switches/routers bleek te werken, schijnbaar te hard of te zacht de plug aangeknepen.

Maar het kan inderdaad ook wel aan de spanning liggen in de Dreambox, dat is ook eigenlijk nog maar een experimenteel apparaat. Ze worden nu wel uitgeleverd, maar zoals dat bij Dreambox gebruikelijk is, te vroeg en voorzien van kinderziektes.
Wel een mooi ding die DM8000 maar in elk geval veel te duur op de markt gezet.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijg Dreambox niet aan de Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie