obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
20 MBit,. 1.6 km van de centrale ALMERE HAVEN !
modinho
Goeiedag dames en heren,

De naam is richard en ik heb een 20 mbit verbinding, er zijn meerdere mensen hier in de wijk met die zelfde verbinding en allemaal halen rond de 17 mbit,

Nou moet ik minimaal 8 mbit halen, en maximaal 24 mbit,
EN nu komt het hoor, ik haal maar tog lekker een 1 mbit verbinding +/- 220 kb p/s.
Nou heb ik ooit in de log gezien tcp rate limiter ofso. maar dat is al heel lang weg. ( Af en toe land attacks maar dat is volkomen onschuldig komt denk ik door mij )...

Geen firewalls aan
Isra tot modem is 30 centimeter.
Heb 3 verschillende kabels geprobeerd van isra tot modem.
zelfs een 4 meter kabel om het in een andere stekker te proberen.

Heb een speedtouch 706.


DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:30:21

Modulatie: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 672 / 2.154

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 4,02 / 19,83

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 16,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 22,5 / 33,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0


PAar keer gereset .... fabrieksinstellingen.. nothing ze hebben een RMA voor me aangevraagd dus ik krijg een nieuwe 706 binnenkort thuis. valt nog te bezien.
Die gozer zei dat als je modem defect is dat je snelheid soms intraint op een te lage snelheid. ( DUNNO )

Gewijzigd door modinho op 08 maart 2009, 23:19
 
dR3
En hoe gaat t met de nieuwe modem? Gezien het feit dat je niet meer gereageerd hebt vermoed ik dat t nu prima werkt maar ben toch wel nieuwsgierig.
 
Patremadre
Een hele late reactie op dit topic, maar wellicht handig voor mensen die ermee te maken hebben:

Thomson is bekend met een intrain-issue van de ST706. Een klein deel van de Speedtouches traint niet hoger in dan 2Mbit. Thomson heeft dit in onderzoek maar hier nog geen uitsluitsel over gegeven. Enkel een nieuwe ST706, die hier niet mee te maken heeft, kan dit probleem oplossen.

Tevens: je SNR zien er niet optimaal uit.

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 16,5

Oxidatie op het ISRA kan hier eventueel de oorzaak van zijn, ervan uitgaande dat de bekabeling in orde is.
 
Dick Stomp
Ik zit ook in de problemen met een ST706 en ADSL+. Er zou 20Mbits download haalbaar zijn.
Dat is nu gemiddeld 5Mbits, als het tegenzit 2Mbits en als het meezit (zelden) 9Mbits.
Afstand tot te centrale is 1100 meter.
De download sneldheid wijzigt voortdurend.
De centrale biedt, volgens de ST706, 11Mbits aan, maar gaat door de ruis al snel terug naar 5Mbits.
De ST706 staat op het ISRA punt met een kabeltje van 50cm.
Een andere gebruiker in deze wijk, 50m van mijn huis, heeft hezelfde probleem. Het KPN-kabelnet dateert uit de jaren 70. Door de voortdurende verzakking van de veengrond, is een lekke mof mogelijk.
Online/Orange zegt: dat is ons probleem niet. KPN zegt: wij beschikken niet over de technische kennis en apparatuur om dat te meten...
De analoge telefoon doet het prima. Dus zegt de KPN: meer hoeven we niet te leveren, uw ADSL leverancier moet het oplossen. Mag die dan de KPN-kabels opgraven en moffen herstellen?
 
TCP_IP

Quote

Online/Orange zegt: dat is ons probleem niet. KPN zegt: wij beschikken niet over de technische kennis en apparatuur om dat te meten...
De analoge telefoon doet het prima. Dus zegt de KPN: meer hoeven we niet te leveren, uw ADSL leverancier moet het oplossen. Mag die dan de KPN-kabels opgraven en moffen herstellen?


Wat een onzin (van de KPN, niet van jou)
Heb je wel de juiste persoon bij de KPN gesproken, zulke lijnen kunnen wel degelijk gemeten worden. Als er een kabel breekt kunnen ze toch ook met apparatuur meten waar die gebroken is (ben naam van concept even kwijt).

Ja typisch een ISP, als hun services gewoon werken is er niks aan de hand. Wat er eigenlijk moet gebeuren is dat Online een onderzoek moet instellen en dan KPN aansturen, word een bureaucratisch verhaal dus. Bel Online gewoon en geef aan dat je een trage verbinding hebt en dat het buiten de de gestelde marges is (je zit in 8 tot 20mb gebied en je hebt maar 5). Dan moeten ze dit wel uitzoeken.

edit: Nee geen enkele ISP mag dit, eigendom van KPN (kabels opgraven)
Gewijzigd door TCP_IP op 29 mei 2009, 21:55
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
joost kos
Hoi, heb ook een st 706 en mij snelheid ligt gemiddeld op 3mbit. i.p.v 20mbit.
Heb meerdere malen gebeld en nieuwe modem gekregen,monteur is geweest en zegt lijn is goed.
Online zegt niets meer te kunnen doen.
Ben het er niet mee eens aangezien ik maar 1100 meter van de centrale afzit zou je toch wel wat meer snelheid verwachten.
dit zijn de gegevens:

last boot) xDSL linestate up (downstream: 5513 kbit/s, upstream: 316 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 32.5 dB, Up: 34.5 dB; snr Margin Down: 10.5 dB, Up: 10.5 dCool

kan ik zelf mischien nog iets doen?
de modem zit 50 cm van het isra punt af en heb hem er direct opaangesloten.
 
Dick Stomp
Joost,
In een andere thread heb ik het zelfde probleem beschreven.
NetStumbler leerde mij dat mijn wireless op ch11 staat samen met twee andere buren. Ik ben op ch5 gaan zitten en sindsdien heb ik een stabiele 8Mbits.
Dick
 
joost kos
Hoi Dick het gaat helaas niet om mijn wireless.
heb het ook bedraad en dan precies het zelfde probleem.
toch bedankt voor je reactie.
joost
 
Dick Stomp
Het is vandaag weer bagger met de snelheid! 1788kbits.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '20 MBit,. 1.6 km van de centrale ALMERE HAVEN !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Postcode check 35Mbit nu 16 Mbit Snelheid : 2 06 dec 2020
Van 10 naar 30 mbit? Algemeen : 10 05 feb 2014
Online en Huawei bouwen 50 Mbit (V)DSL netwerk Algemeen : 7 07 nov 2010
7.2 Mbit maximaal Snelheid : 13 21 sep 2010
Niks 20 mbit Snelheid : 5 09 apr 2010
Advertentie