obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Postcode check 35Mbit nu 16 Mbit
Maurice
Hoi heb op eens problemen na een uitbreiding Online.nl abonnement! 5 okt s'avonds had
ik maximaal internet aangevraagt op 19 okt Uw Maximaal Internet is actief! Wij wensen u veel gebruiksplezier.
speedtest resultaat
3283198969193776-ma5qi3ic

dat duurde maar 1 week op eens werd het elke dag een beetje langzamer
tot 26 nov sinds die dag nog maar 11,2 Mbit in huis.
sinds gister of vandaag zijn de Provider check pagina's van 35 Mbit naar 16 Mbit veranderd voor de uitbrijding bjj Online.nl aanvraag had ik nog met KPN gebeld die zijden toen ook dat op mijn adres 32Mbit haalbaar is en 5Mbit Upp.
voor de uitbrijding zat ik altijd op 2,1 MB dat is 16,8 Mbit met Huawei HG655d. Smile
Gewijzigd door Maurice op 03 december 2020, 14:18
 
jms319
Hoi Maurice.

Jammer dat je binnen een week zo terug bent gelopen in snelheid. Wat KPN opgeeft lijkt wel te kloppen (voor nummer 4 in elk geval): Via https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ kun je het zelf opzoeken voor jouw adres ;-). 16 Mbit is het maximum tenzij je een bonded koper aansluiting neemt, dan is het maximum 32 mbit (tweemaal zoveel). Bij bonded koper krijg je twee DSL-aansluitingen (waardoor de snelheid hoger wordt, maar de prijs zeker ook). KPN levert dat misschien wel maar of Online dat ook aanbiedt weet ik niet. Je hebt voor bonded koper ook een geschikte modem nodig, zoals bijvoorbeeld https://fritzshop.nl/fritzbox/401-fri...-7581.html. Eventueel kun je overwegen glasvezel (FttH) te nemen als dat op jouw adres beschikbaar is.

Het is wel heel gek dat je eerst wel een hoge snelheid haalde en dat die zo is teruggevallen. Je kunt proberen je modem eens opnieuw te starten om te kijken of deze sneller intraint (zodat je weer een hogere snelheid krijgt) na een nieuwe start. Soms helpt dat, het is het uitproberen waard. Echter niet te vaak achter elkaar herhalen, want dan wordt verondersteld dat je een slechte verbinding hebt en gaat je snelheid mogelijk nog meer naar beneden! Af en toe resetten kan geen kwaad.

Je kunt ook de servicedesk van Online bellen en het grote verschil in snelheid melden. Zij kunnen kijken of er een probleem is met de DSL-verbinding buitenshuis tot de aansluiting in je modem (lijn doormeten). Dat kunnen ze vanaf afstand doen of besluiten een monteur te sturen. Als resetten van je modem geen goed resultaat geeft, zou ik dat eens proberen.

In elk geval succes! Ik hoop dat je binnenkort toch een betere snelheid terugkrijgt.

Groet,

jms319
Gewijzigd door jms319 op 06 december 2020, 21:28
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Postcode check 35Mbit nu 16 Mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
postcode check Algemeen : 3 06 okt 2015
Firmware check uitschakelen Huawei configuratie en problemen : 7 05 feb 2014
Van 10 naar 30 mbit? Algemeen : 10 05 feb 2014
Online en Huawei bouwen 50 Mbit (V)DSL netwerk Algemeen : 7 07 nov 2010
7.2 Mbit maximaal Snelheid : 13 21 sep 2010
Advertentie