obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Poorten of providerprobleem cod 5 ps3?
JBurgers
Hallo,

Ik heb een PS3 met cod 5. Ik krijg kan soms niet joinen bij uitnodigingen van een aantal vrienden. Dit is niet bij iedereen, maar bij specifiek een paar vrienden. UPNP is ingeschakeld op mijn Thomson ST706 router en heb daardoor nat type 2. (Poorten ook los geprobeerd te openen, maar dit heeft geen effect op nat type 3) Nat type van mijn vrienden bij wie joinen niet lukt is ook 2. Dus ik ben eerst gaan bellen naar Playstation en Activision en die legde mij uit dat het mogelijk is dat mijn provider 'Online' mogelijk poorten blokkeert of niet met elke andere provider (technisch) samenwerkt. (bijv. CaiW in schiedam, hier lukt het joinen consequent niet) Hiermee contact opgenomen met Online, maar ook die konden mij niet helpen hiermee. Is er iemand die dat wel kan ? Of meer informatie hierover heeft ?
Alvast bedankt.
 
rrozema
Online blokkeert geen poorten, anders dan uitgaand smtp verkeer (= verkeer richting poort 25 TCP) maar daar zal jouw spel nooit last van kunnen hebben. Wat er wel aan de hand kan zijn is dat niet elke packet grootte correct wordt doorgestuurd tussen jouw computer en die van je vriend(en). Daarvoor kunnen diverse redenen zijn en het hoeft zeker niet alleen aan Online te liggen. Waarschijnlijker is echter dat jouw of je vriend's portforwards nog niet allemaal correct zijn.

De vriend waarmee je consequent geen verbinding krijgt:
- kun je die op andere manieren wel (direct!) bereiken? Bijvoorbeeld met het ping commando?
- en weet je zeker dat hij zijn poorten correct heeft geforward (m.a.w. kunnen andere mensen wel met hem connecten?)

Hoewel ik niet verwacht dat dit het probleem is zal ik toch proberen uit te leggen hoe je zelf kunt uitzoeken of je problemen met de packet size hebt. Dit kun je zelf controleren met het ping commando: Ping.exe verstuurt 4 test pakketjes naar het adres dat jij opgeeft. Standaard zijn die test pakketjes 32 bytes groot; 4 bytes met test data plus 28 bytes om er voor te zorgen dat het pakket op de juiste bestemming aan komt. Met de -l (=el) parameter kun je andere pakket groottes aangeven voor de test data. De standaard test is dus met -l 4. Standaard verbindingen kunnen maximaal 1500 bytes per pakket versturen. Afhankelijk van de beveiliging en het soort protocol is er echter een aantal bytes van zo'n pakket nodig voor de correcte bezorging van het pakket. Bij een icmp pakket voor ping is dat dus 28 bytes. Bij zo'n standaard verbinding kun je dus maximaal 1500 - 28 = 1472 opgeven bij ping -l. Als je een grotere waarde opgeeft zal je data niet meer als 1 pakket verstuurd kunnen worden. De netwerk drivers zullen als je toch een groter pakket verstuurt, zonder dat jij daar verder iets van merkt, het pakket opdelen in meerdere kleinere pakketten, die meerdere pakketten elk apart versturen en bij de ontvanger zullen die pakketten weer aan elkaar geplakt worden. Je kan je echter vast wel voorstellen dat dat extra knippen en plakken wel wat extra tijd kost; je verbinding wordt er trager van. Omdat spellen vaak een 'realtime' karakter nodig hebben, zorgen de schrijvers van veel spellen er voor dat de pakketten van hun spel niet op die manier geknipt en geplakt (ofwel 'gefragmenteerd') mogen worden. Als er echter in de reeks van verbindingen tussen jouw computer en die van je vriend ten minste 1 verbinding zit die de pakket grootte van het spel niet als 1 geheel pakket kan versturen, dan kan zo'n spel daardoor echter helemaal geen verbinding meer maken.

Ook het fragmenteren van pakketten kun je testen met het ping commando: met de -f parameter. -f laat het ping commando de 'do not fragment' flag aan zetten op de test pakketten, net als zo'n spel dat doet. Deze flag zorgt er voor dat de netwerk drivers het pakket niet mogen opdelen. Als ze een pakket aangeboden krijgen dat te groot is en dat deze flag heeft, dan zullen ze een foutmelding geven dat het pakket niet verstuurd kan worden. Dit is precies wat we kunnen gebruiken om te bepalen hoe groot de pakketten maximaal kunnen zijn die je tussen jouw computer en die van je vriend kan versturen. Je moet daarvoor herhaaldelijk het ping commando uitvoeren met de beide parameters -f en -l, waarbij je de waarde achter -l steeds verandert. Begin eerst maar eens met

ping -f -l 1472 
. Als de verbinding een standaard pakketgrootte heeft van 1500, dan krijg je een reactie van je vriends computer. Als je echter

ping -f -l 1473 
opgeeft dan moet je 4 maal een foutmelding krijgen dat de 'don't fragment' is gezet en dat het pakket daarom niet verstuurd kan worden. Krijg je bij 1472 ook al zo'n foutmelding dan weet je dat ergens in de verbinding een schakel is die niet de standaard grootte van 1500 bytes ondersteunt. Door de waarde achter -l systematisch te varieren kun je uitzoeken welke grootte je maximaal kunt versturen. Soms krijg je echter bij bepaalde pakket groottes helemaal geen antwoord; ping geeft dan een "time-out" foutmelding. Dan is er een verbinding die niet de maximale pakket grootte kan doorsturen, maar bovendien ook nog eens verkeerd geconfigureerd is zodat hij niet correct kan terugmelden dat de verstuurde pakket grootte te groot is; pakketten met bepaalde groottes gaan daardoor dan 'stil', d.w.z. zonder foutmelding, verloren. Dit is een bijzonder vervelend fenomeen: meestal heb je dan wel verbinding, maar sommige pakketten -vaak steeds van dezelfde toepassing- komen echter nooit aan. Dit is voor de meeste mensen onbegrijpelijk, want er is immers wel een verbinding en toch werkt hun toepassing niet over die verbinding. Dit komt omdat toepassingen vaak steeds dezelfde groottes versturen.

Als dit bij jou ook gebeurt dan heb je meestal een (voor jou) onoplosbaar probleem: het is vrijwel nooit mogelijk om zelf iets aan de instellingen te doen om dit te verhelpen. Maar, als je zo ver bent gekomen dan weet je wel waar de oorzaak ligt en dan heb je iets concreets om met je provider (of die van je vriend) over te praten en kun je daarmee misschien wel tot een oplossing komen.
 
JBurgers
Om eerst even antwoord te geven op je vragen :

- Na een andere manier te hebben geprobeerd (Private match-Gesloten game) kan ik wel zonder probleem joinen bij degene. Ik heb dus alleen problemen wanneer ik met andere internetspelers een game start. Zou je kunnen zeggen dat het probleem misschien wel in het spel zit.

-Ik weet zeker dat hij zijn poorten correct heeft geforward, omdat zijn router DMZ ondersteund. Daarnaast hebben andere vrienden geen problemen met dit.

Ik denk dat ik met jouw tips aan de slag ga. Wil wel weten hoe ik kom aan het externe ip adres van hem? Daarnaast gaat het natuurlijk over de ps3. Kan/ moet ik hem met dat ip adres testen of is die van zijn pc ook goed? Weer bedankt!
 
rrozema
Het ip adres van zijn ps3 is voor jou niet bereikbaar. Dat is namelijk zijn interne netwerkadres, dat door zijn router wordt afgeschermd van het internet. Je moet dus zijn externe ip adres gebruiken.

Zijn externe ip adres kun je hem het beste even vragen... Als hij naar wat-is-mijn-ip gaat dan krijgt hij zijn externe ip adres op z'n scherm.

Maar, ik moet even iets rechtzetten. Ik dacht dat het spel enkel verbindingen tussen de spelers onderling maakte. Ik zie in je laatste bericht echter dat je over een server praat. Dus mogelijk zit je probleem niet in de verbindingen tussen jou en je vriend, maar tussen jou en de server. Misschien zelfs wel tussen je vriend en de server.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten of providerprobleem cod 5 ps3?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poorten openen Zyxel configuratie en problemen : 3 10 mrt 2015
Poorten en NAT loopback probleem Huawei configuratie en problemen : 78 31 okt 2014
Huawei fail bij openzetten poorten Huawei configuratie en problemen : 9 22 mei 2014
Kan poorten niet openen hg655d Algemeen : 19 23 okt 2013
Poorten openen Huawei configuratie en problemen : 2 18 sep 2013
Advertentie