Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Netgear Wireless-G 54 router tbv. draadloze internet verbinding
Restlezz
Hallo forumleden,

een nieuw gezicht, ik dus:

Ik heb vandaag online internet opgeleverd gekregen en zit nu al een hele middag te frunniken maar krijg de router niet ingesteld. middels de cd-rom en middels het online netgear gebeuren niet. Hij maakt wel een draadloze connectie met de router maar de router niet met internet.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Han

TCP_IP
Goedemiddag en welkom Restlezz,

Ik stel, om mee te beginnen, maar vast een cruciale vraag.
Is dit een ADSL router of een router voor achter je speedtouch 706 van Online?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url

Restlezz
ik sluit deze router aan op de speedtouch

TCP_IP
Oké dan stel ik voor om het maar zo simpel mogelijk te houden en je Netgear router als switch/accespoint in te stellen.

Basis instellingen die gedaan moeten worden:

• Local LAN IP wijzigen naar 192.168.1.200 (bijv.)

• DHCP uitschakelen

• Netgear met Livebox verbinden met een netwerkkabel, waarbij de netwerkkabel niet in de WAN poort gaat maar in 1 van de 4 LAN poorten

Voor de netgear moet je waarschijnlijk naar 192.168.1.1 gaan via je browser om in het Netgear menu te komen.

Vergeet voorlopig die meegeleverde CD maar even, die heb je hiervoor niet nodig. Dit is geen standaard handeling vandaar.

Dit kun je instellen onder LAN SETTINGS of iets in die trant, menu verschilt nogal per router.
Mocht je er niet uitkomen post dan even een screenshot van de pagina waar je vermoed dat het ingesteld moet worden.

Restlezz
ik weet niet waarvoor je zojuist gezorgd hebt maar ik vind je een reddende engel van de bovenste plank

het werkt

thanks!!!!!!!!!!!!!

TCP_IP
Mooi! Grin

Toch binnen een uurtje opgelost nog Cool

Als je nog meer vragen hebt m.b.t. (Online) internet kun je hier voortaan terecht !

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netgear Wireless-G 54 router tbv. draadloze internet verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 Mar 2023
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 Aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 Nov 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 Sep 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 Mar 2020
Advertentie