obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid 20mbit Thomson Speedtouch ST706
ramon fincken
Allrighty ... de snelheid dus .. ik zie veel berichten hierover en ook ik ben niet tevreden met de levering van ( in mijn geval ) 11.5mbit maximaal op mijn 20mbit lijn.

Wie kan eens voor me kijken of mijn modem stats "in orde" zijn?
Ik heb ook iets gelezen over je modem trainen op andere waarden, kan dit en hoe doe ik dat?

Centrale: Ut-Z
Locatie: Utrecht-Zuid
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 782 meter.


   
Productnaam:   ST706
Serienummer:   CP0844JTFV2
Softwareversie:   6.2.29.2
Softwarevariant:   BB
Bootloaderversie:   1.0.3
Productcode:   36035710
Kaartnaam:   BANT-S



Koppelingsinformatie
         
Actief:   6 dagen, 17:17:38
Modulatie:   G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:   1.019 / 13.992
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]:   714,26 / 5,38
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:   5,0 / 14,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:   12,0 / 11,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern):   TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern):   0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern):   1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):   0 / 0
Verbindingsverlies (extern):   0
Foutseconden (lokaal/extern):   1 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 967
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 0
 
rrozema
Volgens de gegevens die je postte traint je modem in op 1019 kilo bits per seconde (Kbps) upstream en 13992 Kbps downstream. Je maximale download snelheid is dus zo'n 13,5Mbps en niet 11,5. Ook zijn er, in de ruim 6 dagen dat je modem online was, vrijwel geen fouten opgetreden, dus er wordt van die 13,5Mbps ook vrijwel niets verspild aan het overnieuw sturen van verloren gegane data.

Kortom, er lijkt niets mis te zijn met je verbinding. Waarom ben je ontevreden over je snelheid? Wat gaat er te langzaam? Of zijn het enkel de cijfers waarover je teleurgesteld bent?
 
ramon fincken

Quote

rrozema schreef:
Volgens de gegevens die je postte traint je modem in op 1019 kilo bits per seconde (Kbps) upstream en 13992 Kbps downstream. Je maximale download snelheid is dus zo'n 13,5Mbps en niet 11,5. Ook zijn er, in de ruim 6 dagen dat je modem online was, vrijwel geen fouten opgetreden, dus er wordt van die 13,5Mbps ook vrijwel niets verspild aan het overnieuw sturen van verloren gegane data.

Kortom, er lijkt niets mis te zijn met je verbinding. Waarom ben je ontevreden over je snelheid? Wat gaat er te langzaam? Of zijn het enkel de cijfers waarover je teleurgesteld bent?


Dank voor het kijken naar mijn gegevens !
De signaal/ruis gegevens zijn ook binnen de normale waarden?

Probleem/Wat gaat er te langzaam?
* Op de bbned testpage en bij 100 of 1000 MB bin files, waar je toch met een 1 op 1 verbinding naar een server te maken hebt, kom ik nooit boven de 11.5 Bbit/seconde uit.
Ik zou heel blij worden als ik toch meer richting die 13992/1024 = 13.6Mbit/seconde kan komen.

Uiteraard is het voor mij onderliggende probleem dat ik van een (tot) 20mbit lijn effectief 11mbit (wat net meer dan 50% is) zwaar onder de maat leveren vind naar je klant toe.
Gewijzigd door ramon fincken op 04 juni 2009, 22:41
 
TCP_IP
Je zit zo'n 900 M van de wijkcentrale

12/13,81 = 868 m (rond af naar 900m) (zie Faq voor formule)

Tja vind 13 mbit op <1 KM wel wat laag vind je niet Rrozema?

Quote

kom ik nooit boven de 11.5 Bbit/seconde uit.


Je bedoelt mbit?

Hoe ben je verbonden met je modem, draadloos of met netwerkkabel? Indien met draadloos dan is het opzich wel logisch, je levert namelijk altijd snelheid daarmee in.
Maar ook met kabel, kijk 13mbit train je mee in maar de effectieve snelheid ligt altijd lager ivm overhead data.

Als jij een bestand download zit daar ook altijd extra informatie bij zoals waar komt het vandaan, waar gaat het naartoe wat voor type data enz. Dat neemt ook bitjes in beslag en dat is je overhead.

Bij 13 mbit vind ik 11,5 mbit downloaden niet slecht.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ramon fincken
Ja een tikfout 11.5mbit is dat maximaal.

Ik heb alles gewoon bedraad gemeten op een goed intern netwerk zonder ander actief netwerkverkeer.
 
rrozema
Ik heb nog niet veel SNR getallen gezien van de ST706, dus kan er nog niet heel veel over zeggen. Ook weet ik niet of er verschil is met de cijfers die we van de livebox gewend waren. Ik weet wel dat bij de livebox gezegd werd dat 10/10 optimaal was. Hogere waarden leveren volgens mij een stabielere verbinding op maar kosten je wel wat snelheid, wellicht dat daar jouw 'lagere' download intrainsnelheid vandaan komt. Maar ook hier kan ik me vergissen; sommige fabrikanten geven een Signal To Noise ratio op en anderen geven een SN-marge. Het is al een tijd geleden dat ik heb uitgezocht wat wat ook weer was en hoe je het moest interpreteren.

13,5Mbps is niet overdreven hoog inderdaad op die afstand, maar ook niet echt te laag. Ik ken het gedrag van de ST706 nog te weinig om te weten of dit typerende waarden zijn of niet. Mijn punt blijft echter, wat kun je met deze snelheid niet doen wat je wel zou kunnen doen als je 15, 16 of zelfs 20Mbps download zou hebben? Dus, hoeveel moeite moet Online steken in het boven water krijgen van die laatste Mbps-en, mogelijk ten koste van de stabiliteit van je verbinding? Mogelijk hebben ze de ST wat (te?) conservatief ingesteld, maar zou je liever gehad hebben dat ze 'm zo agressief hadden ingesteld dat je bij de minste of geringste storing op je lijn problemen kreeg met als gevolg een constant wegvallende verbinding. Of een verbinding die weliswaar met hoge waarden intraint, maar die onmiddellijk inzakt zodra je een grote datastroom probeert te downloaden? Want dat kan het gevolg zijn als de SNR te laag wordt ingeregeld.

Je hebt een contract afgesloten zonder een garantie voor een bandbreedte. De prijs is ontzettend scherp (probeer maar eens een vergelijkbaar alternatief te vinden). Online hanteert -voor zover ik weet- een policy dat je tenminste 8Mbps moet krijgen. Zit je daar onder, dan zullen ze bij klachten een onderzoek starten wat er aan de hand is. Zit je daar nog boven dan heb je weinig kans dat er iets met je klacht wordt gedaan. En persoonlijk vind ik dat niet onterecht; bij minder dan 8Mbps was je goedkoper uit geweest met andere alternatieven, alles wat je boven de 8Mbps zit krijg je niet als je een goedkoper alternatief zou nemen. Je moet als bedrijf ergens een streep trekken wil je nog een winstgevende onderneming overhouden en dit is geen slecht kantelpunt.
 
ramon fincken
Hmm tja, ik mag dus niet klagen volgens de statestieken Sad

Wat wel een probleem is, is dat ik merk dat ik sinds mijn upgrade bij het uploaden van files > 50kb middels FTP hij vaak ( 1 op de 8 keer schat ik ) vasthangt. Resultaat : een lege file op de FTP ...
Heeft iemand anders dit probleem ook ? Dit lijkt dan aan de stabiliteit te liggen, kleine files gaan prima.
 
TCP_IP
Probeer eens een andere FTP client.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ramon fincken

Quote

TCP_IP schreef:
Probeer eens een andere FTP client.


Ik gebruik deze al jaren en is dus een constante factor in het hele plaatje, ik zal deze week eens proberen of een andere FTP client minder problemen geeft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid 20mbit Thomson Speedtouch ST706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie