obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
IP blokken van 1 pc naar internet
LuMbErJaCk
De pc van mijn zoontje mag wel contact maken naar andere pc's op mijn interne netwerk, maar niet het internet op. Ik heb een Windows Home Server waar muziek op gedeeld word en hij kan dit afspelen via een webpagina die op poort 80 draait, die moet wel beschikbaar blijven. Ook doet hij wel eens een spelletje met zijn broer via het LAN. Hoe kan ik alleen zijn ip (192.168.1.12) blokken op de Livebox en de andere pc's wel naar buiten laten gaan?
style8,Crysystem-spc-Forums
 
TCP_IP
Er is wel een andere mogelijkheid maar dit gaat niet via de livebox, je zult een instelling moeten wijzigen op de betreffende PC.

Op dit moment word waarschijnlijk IP/sm/gw uitgedeeld via DHCP, wat je dan doet is dat je dit vast instelt maar je stelt geen gateway in. Geen gateway = geen internet.

Dit stel je dan in:

IP= 192.168.1.100
subnetmask = 255.255.255.0
gateway = leeglaten

DNS = 192.168.1.1

Ik heb zo'n idee dat je wel weet waar dit in te stellen, zo niet laat maar weten dan post ik wel een korte uitleg. Vermeld dan wel het OS(Windows versie) even.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
LuMbErJaCk

Quote

TCP_IP schreef:
Er is wel een andere mogelijkheid maar dit gaat niet via de livebox, je zult een instelling moeten wijzigen op de betreffende PC.

Op dit moment word waarschijnlijk IP/sm/gw uitgedeeld via DHCP, wat je dan doet is dat je dit vast instelt maar je stelt geen gateway in. Geen gateway = geen internet.

Dit stel je dan in:

IP= 192.168.1.100
subnetmask = 255.255.255.0
gateway = leeglaten

DNS = 192.168.1.1

Ik heb zo'n idee dat je wel weet waar dit in te stellen, zo niet laat maar weten dan post ik wel een korte uitleg. Vermeld dan wel het OS(Windows versie) even.

Ja dat is wel een werkbare tip, had er zelf nog niet aan gedacht om dit op de pc zelf te regelen.
Ik weet wel hoe ik dit moet doen, de pc had ik ook al een vast ip gegeven, maar bedankt voor je aanbod iig.

@ erwinvos: andere mensen hoeven niet op deze pc te werken, dus dat maakt in dit geval niks uit Wink
Gewijzigd door LuMbErJaCk op 08 juni 2009, 13:25
style8,Crysystem-spc-Forums
 
TCP_IP
Och zet je toch even een WSUS server in voor Windows Pfft

Nee oké niet erg praktisch maar dan doe je bijv. 1x in de maand updates binnenhalen. Dan doe je telkens einde van de maand even de gateway instellen, haal je de updates binnen en installeren en vervolgens haal je de gateway weer weg.
Het is wel een workaround maar het werkt wel.

p.s. Elke 2e dinsdag van de maand is patchdag van Microsoft dus je kunt dan de updates binnenhalen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
LuMbErJaCk
Om nou een wsus in te gaan richten voor die ene pc vind ik effe te gek :p
Maar ik vond na wat zoeken nog een oud topic met ook een mogelijke oplossing:
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_10488
style8,Crysystem-spc-Forums
 
TCP_IP
Goed gezocht :p Wist niet dat de livebox deze functie had.

Kun je dan ook per poort blokkeren of is het meteen geen internet voor een bepaald IP? Zul je toch eens per maand die blokkade eraf moeten halen voor updates (als je erom geeft natuurlijk :p).


p.s. Ben iets gruwelijks irritant tegengekomen in service pack 2 voor Vista. Shift + p opent Windows Media player. Moet dus voor een hoofdletter P kort capslock inschakelen.

edit: Laat maar, heb het al gefikst, m'n ALT toets zat blijkbaar vast Pfft
Gewijzigd door TCP_IP op 08 juni 2009, 15:13
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
LuMbErJaCk
Ik heb de default gateway leeggemaakt en dat werkt prima. Mijn zoontje kan best aardig met de pc overweg, maar hij is nog niet zover dat hij zelf met de settings gaat lopen klooien zonder het aan mij te vragen.....denk ik Grin
De pc draait op XP en is ge-update tot heden en dat is wat mij betreft genoeg omdat hij toch niet online kan.
Thx allemaal voor het meedenken!
style8,Crysystem-spc-Forums
 
TCP_IP
@Lumberjack
Nog 1 extra tip, als je van het account van je zoon een account met beperkte rechten maakt ipv beheerder dan kan hij als het goed is ook de netwerkinstellingen niet meer wijzigen.
en/of kun je lokaal vast nog wel een policy opzetten dat er niet mee geklooid mag worden als je merkt dat je zoontje het toch gelukt is.

Als je dan op de PC van je zoontje toch netwerkinstellingen wilt wijzigen kun je NCPA.cpl uitvoeren als admin en alsnog settings wijzigen of uiteraard als admin inloggen.

@erwinvos
Zal erop gaan letten Wink Cool
Gewijzigd door TCP_IP op 09 juni 2009, 11:29
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema

Quote

TCP_IP schreef:
Goed gezocht :p Wist niet dat de livebox deze functie had.

Kun je dan ook per poort blokkeren of is het meteen geen internet voor een bepaald IP? Zul je toch eens per maand die blokkade eraf moeten halen voor updates (als je erom geeft natuurlijk :p).


Ja, je kan dan ook per poort blokkeren. Maar het is handiger om eerst een regel toe te voegen die alle poorten blokkeert en daarna selectief enkele poorten/bestemmingen toe te voegen die wel toegestaan zijn. TCP_IP, jij moet dat wel kennen, de firewall regels in cisco routers werken immers op dezelfde manier.
 
TCP_IP
Ja ik ken het wel bij cisco routers, de accesslists Wink
Zo uit m'n hoofd zou dit ervoor zorgen dat niemand meer kan surfen (http).

access-list 101 deny tcp 192.168.1.0 0.0.0.255 any eq 80

Nee maar dacht dat de livebox dit niet ondersteunde vandaar.

Laatste livebox die ik in handen had was ook alweer 2 jaar geleden en toen nauwelijks gebruikt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP blokken van 1 pc naar internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie