obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Oke, dit dus !!
TCP_UDP
Ik heb van een vriend over xfire (gaming chat netwerk) een vraag gekregen of ik een ip switch wou, maar dan moest ik wel de provide Zeelandnet, upc of provider met ondersteunende router. Wat ik dus wil vragen is dat of het mogelijk is mijn publieke ip te veranderen, doormiddel van mac adress te veranderen of iets dergelijks. is dit mogelijk bij online, en de livebox ?


(ik ben wel wanadoo/orange/online klant.



Graag wat meer info..


dank
 
TCP_IP
Nee, niet bij Online voor zover ik weet.
IP adressen worden in principe wel aan het MAC adres gekoppeld, daarom krijg ik bijv. bij UPC telkens een ander IP adres als ik een ander netwerkapparaat achter m'n modem plaats.
Ik weet het dus niet zeker, zou je kunnen uittesten door je livebox in bridgemode te zetten en dan je PC eraan te hangen zodat die het WAN IP krijgt. Dit is natuurlijk een ander MAC adres dan die van je livebox, kijk eens of je een ander IP krijgt.

Handleiding om je livebox in bridge mode te zetten
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_UDP
aha, bedankt.. ook voor je snelle antwoord (zit je de hele dag @ het forum te loeren ?PfftPfftPfftPfft) niets beledigends hoor !!
 
TCP_IP
Je bent zover ik me kan herinneren ook de 1e met deze vraag, enige wat in de buurt kwam was dat iemand een ander IP wilde omdat hij met z'n eigen IP op een gameserver gebanned was. Daaruit bleek dat je alleen je IP kon wijzigen door aangifte bij de politie te doen omdat je niet kan werken met het huidige IP, daarna kan de provider het IP wijzigen.

Maar na je vraag nog eens gelezen te hebben, waarom wil je eigenlijk een ander IP? Ik kan het er zo niet uit halen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_UDP
Kijk, ik wil gewoon weten of het mogelijk is, daarin kan het misschien ook fijn zijn om in games waar je op verbannen bent er weer op te kunnen. Dat is echter niet mijn doel. ik hou me niet meer bezig met online gamen.


maar, ik heb het uitgevoerd met de uitleg die jij mij gaf, het mocht niet baten. 1: ik heb geen ander publiek IP gekregen. 2.: mijn telefonie doet het nu niet meer.

Suggesties hoe het evt nog mogelijk is ?
 
TCP_UDP
telefonie heb ik hersteld, zou graag nog suggesties hebben over dat andere.
 
TCP_IP
Ja als je livebox reset met resetknopje word alles weer als normaal, in bridge mode werkt telefonie idd niet.
Welk andere? Dat verhaal over die aangifte?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_UDP
Niet over die aangifte (wat mij een zéér sterk verhaal lijkt) maar over hoe het mogelijk zal zijn om het publieke ip te veranderen..






zal m'n bed + aanhang eens opzoeken.. pfoei
 
rrozema
Online koppelt het ip adres aan je adsl poort. Het maakt dan ook niet uit wat jij aan jouw eind van de verbinding doet; het modem een tijd uitzetten, een ander mac adres instellen, of zelfs een ander modem aansluiten, je krijgt altijd hetzelfde ip adres. Als je een ander ip adres wilt krijgen, dan moet er een actie plaatsvinden bij Online. Ik ken niet precies de policy van Online daaromtrent, maar ik meen ook begrepen te hebben dat je een aangifte nodig hebt om daarvoor in aanmerking te komen.
 
TCP_IP
Ik vond het ook een sterk verhaal maar het klopt wel.
Zelfde geld voor wijzigen van je telefoonnummer. Stel je word gestalkt oid dan moet je ook aangifte doen om je nummer bij Online te laten wijzigen.
Heb het hier vandaan:

Online ADSL Extra IP Veranderen

Quote

Voor het wijzigen van telefoonnummers danwel ip adressen is doorgaans een proces verbaal nodig. Dit om aan te tonen dat je huidige nummer/ip-adres dermate hinderlijk is voor je dagelijkse bezigheden dat het onwerkzaam wordt. Maar, zoals de anderen al zeiden, je kan het altijd proberen.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oke, dit dus !!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie