Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internet stopte ineens
Badabong
Hallo allemaal,

Ik was net bezig op internet en opeens hield mijn verbinding ermee op. Ik heb een alternatieve router op de aansluiting, maar het heeft altijd gedaan. Ik heb verder niks veranderd, maar me internet lampje is rood en hij doet het niet meer. Ook niet na een paar resets. Toen mijn livebox uit de kast gepakt (die allereerste nog van Wanadoo) maar daar knippert alleen het rode lampje van de @. (Misschien updates ophalen???) Destijds ook vervangen omdat hij raar deed. Iemand een optie? Kun je gratis een nieuwe krijgen?

Mvg,

Badabong

rrozema
ja, je kunt een nieuwe krijgen; de livebox huur je namelijk van Online. Beetje zonde wel dat je elke maand huur hebt betaald voor een router die je niet gebruikt. Bel even met de helpdesk en ze sturen je een nieuwe, plus instructies wat je met de oude moet doen.

Het knipperende @-lampje is een indicatie dat je geen adsl verbinding hebt. Het lampje kan op 2 snelheden knipperen: a) wanneer de livebox 'los' is van het modem in de centrale (draad onderbroken) of b) wanneer er wel een draadverbinding is, maar de beide modems zijn niet ge-sync-ed. Dit kan zowel technische als administratieve oorzaken hebben.

Laat je livebox eens aan staan en trek dan het draadje tussen je livebox en het ISRA eens los? Gaat het @-lampje nu in een ander tempo knipperen, dan is situatie b) - geen "line-sync", jouw probleem. Blijft de frequentie gelijk dan is de kabel onderbroken. Controleer in het laatste geval de verbinding met het ISRA nog eens goed. En anders moet je toch echt even met de helpdesk bellen; zij kunnen je hiermee vast helpen.
Gewijzigd door rrozema op 30 July 2009, 19:50

Badabong
Ik lees bij storingen dat er een storing in mijn woonplaats. Ik had de helpdesk al gebeld en toen zeiden ze dat ze van niks wisten. Dat is dus het probleem. Bedankt iig voor het meedenken.

Badabong

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet stopte ineens', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 Aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 Nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 Mar 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 Jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 Nov 2019
Advertentie