Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
2 ftp (NAS) servers achter livebox
|
|
rspaul |
Geplaatst op 25 August 2009, 11:03
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 25 Aug 2009 |
Hallo Allemaal Ik heb een probleem/uitdaging die ik graag aan jullie wil voorleggen. Ik heb 2 NAS netwerk servers achter mijn livebox hangen en die wil ik beide kunnen bereiken via internet. De eerste NAS werkt prima op poorten 20/21 UDP-TCP maar de tweede krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang... Ik heb geprobeerd om poorten in de 5000 reeks te forwarden naar de tweede NAS (waarop ook de poort in ingesteld op 5001) en met de client geprobeerd om naar deze NAS te gaan via bijv poort 5001 maar dit gaat dan niet goed... volgende melding krijg ik van de client: Antwoord: 227 Entering Passive Mode (192,168,1,150,4,29). Status: Server genereerde een passief antwoord met een ontraceerbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats. Commando: LIST Fout: Verbinding verloren Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt Wie weet de oplossing om mijn 2 NAS servers werkend te krijgen.... Gr RS Paul |
|
|
lemoi |
Geplaatst op 25 August 2009, 14:36
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 25 Aug 2009 |
ik had ook zoiets (alleen dan in het engels). Het was bij mij opgelost toen ik in de ftp client de settings van de map goed zette. Bij jouw ziet het uit dat het hetzelfde is. Zoek in je settings naar de map welke hij default moet openen op de ftp server en maak daar een "valid" map van |
|
|
rspaul |
Geplaatst op 25 August 2009, 15:02
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 25 Aug 2009 |
Hallo.... een map aangeven waar hij standaard naartoe moet gaan helpt niet... Het lijkt een probleem te zijn met de poorten die ik openzet op de livebox. |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 25 August 2009, 17:54
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Je hebt 2 poorten nodig, je noemt er slechts één. Stel 5000 en 5001 eens in op je NAS en maak een nieuwe portforward. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 26 August 2009, 01:11
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
En je hoeft voor ftp enkel het tcp protocol te forwarden. Dus een forward van poorten 5000 en 5001 tcp naar 192.168.1.150. En volgens mij moet je dan ook nog op deze nas en je ftp client instellen dat ze altijd active ftp moeten gebruiken, of je moet ook nog de passive poort range kunnen aanpassen (ook in je nas) en dan op de livebox ook die poorten forwarden naar 192.168.1.150. De passive poort range zit nu in rond 1053, als ik me niet vergis (da's namelijk die ",4,29" achter je ip adres in de melding over de passive mode, 4 * 256 + 29 = 1053). Maar elke keer als je een nieuwe verbinding maakt, zal je nas server een nieuw poort nummer uit die range kiezen, dus het is niet voldoende om nu 1053 te forwarden, je moet echt de range weten. En waarschijnlijk wordt dezelfde range ook al door het 1e nas gebruikt. Maar voor hetzelfde geld gaat het helemaal niet werken, want als ik me niet vergis, dan kun je officieel helemaal geen ftp servers achter een NAT-router draaien en werkt het voor je eerste NAS enkel omdat er speciaal voor ftp een programmaatje draait in de livebox die een ip adres vertaling uitvoert voor al het ftp verkeer dat via de livebox loopt. Als het verkeer via een andere poort loopt dan de standaard ftp poorten 21 en 20, dan zal dit programmaatje niet herkennen dat het om ftp verkeer gaat en dus de vertaling niet uitvoeren. De client krijgt dan het interne ip adres door i.p.v. het lokale adres en kan daar van buitenaf niets mee. Maar goed, dit is het negatieve scenario, probeer het eens met mijn voorgaande aanwijzingen zou ik zo zeggen, misschien ben ik wel te negatief.... |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 ftp (NAS) servers achter livebox', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
M7 aansluiten achter switch? | Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? | : 1 | 16 Jun 2021 |
M7 kastje achter switch/AP | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 5 | 15 Aug 2019 |
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox | Huawei meer apparaten aansluiten | : 7 | 14 May 2019 |
Blizzard servers Online.nl 150ms ping | Storing | : 4 | 20 Aug 2017 |
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem | Livebox configuratie en problemen | : 4 | 10 Aug 2016 |
Advertentie