Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)
|
|
ultiblade |
Geplaatst op 05 September 2009, 12:26
|
Activiteit Berichten: 18 Lid sinds: 28 Aug 2009 |
Helaas, het nachtelijke gespook zal nog wel even gaan duren ... In ieder geval tot we nieuwe firmware krijgen aangeboden ... Wel mooi om te zien dat bijna iedereen hier exact hetzelfde probleem heeft, bekijk de problemen, zoek de verschillen tussen nieuwe en oude firmware, en .... @Fverschuren: Bij mij geeft het spooknummer op de nummerweergave geen nummer en ook geen anoniem weer, op de Siemens gigaset verschijnt een << ! >>, had dat nog nooit gezien. Ik dacht dat het daardoor makkelijk te herkennen was. Maar ik zie nu steeds meer nummers op die manier verschijnen, lijkt wel of nummerweergave soms gewoon helemaal niet werkt ... Gewijzigd door ultiblade op 05 September 2009, 12:30 |
|
|
PdK |
Geplaatst op 06 September 2009, 10:45
|
Activiteit Berichten: 49 Lid sinds: 26 Jul 2006 |
. Geachte heer, Naar aanleiding van uw e-mailbericht kunnen wij u aangeven dat u last heeft van zogenaamde 'ghostcalls'. Dit probleem is ontstaan bij de laatste software update voor de Livebox. We zijn ons hiervan bewust en onze technische dienst onderzoekt de oorzaak van het probleem. Helaas is op dit moment geen oplostijd beschikbaar. Als tijdelijke oplossing kunt u eventueel het volgende doen: * de telefoon 's nachts zachter zetten of uitschakelen * de Livebox 's nachts uitschakelen Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groeten, Online . |
|
|
bert utrecht |
Geplaatst op 06 September 2009, 21:06
|
Activiteit Berichten: 175 Lid sinds: 28 Mar 2009 |
Quote bert utrecht schreef: Quote bert utrecht schreef: Quote ultiblade schreef: Iemand nog nieuws ?? er is wel nieuws vrijdag tussen 10.00 en 12.00 komt er een monteur hier naar toe nieuwe update komt dus vrijdag middag monteur is geweest alles was goed met de modem kabels zijn ook goed maar het leg dus aan de pc hij heeft ook een speed test gedaan en kwam uit op 1.4mb op zijn laptop maar dat red ik op mijn pc niet ik kom uit op 300kb/s met 3 bestand kom ik wel op 1.8mb update heb heel xp pro er opnieuw moeten zetten en dat is nu gelukt net ff een speed test gedaan Your current bandwidth reading is: 12.48 Mbps which means you can download at 1.56 MB/sec. from our servers. kom nu dus weer op 1.5mb/s uit Status ADSL-lijn verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kbps Downstream 18660 Kbps Afname Dichtbij: 15.3 (dB) Ver weg: 3.6 (dB) SNR-marge Dichtbij: 10 (dB) Ver weg: 13 (dB) HEC-teller 2 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 1 ES-teller van 1 dag 0 maar upload wil nog niet goed gaan Gewijzigd door op 06 September 2009, 21:30 |
|
|
hetbeest |
Geplaatst op 07 September 2009, 06:25
|
Activiteit Berichten: 30 Lid sinds: 23 Apr 2009 |
Hallo allemaal, Ik heb sinds een paar weken ook last van de spooktelefoontjes, op wisselende momenten in de nacht. Gisteravond was ik weer vergeten de telefoon uit te zetten (van de gekke dat dat nodig is) en dus was het om 5:45 weer raak. Toen ik vorige week met Online hierover sprak zeiden ze dat dat aan de KPN lag (ik heb geen KPN abo meer), zij zouden 's nachts een soort van linetest doen om te zien of er nog apparatuur aanhangt. Dat zou de reden van de spooktelefoontjes zijn. Vanmorgen, na het spooktelefoontje, ging mij een lichtje branden. We hebben VOIP, dat is dus Voice Over IP. IP heeft een bepaald protocol, een structuur van de berichten. O.a. is er een header waarin de geadresseerde en de afzender staat. Wie gaat mij wijsmaken dat een linetest van de KPN net toevallig een structuur heeft die voldoet aan het protocol van VOIP en dan ook nog eens mijn adres (mac address, ip address) bevat? Of sturen ze linetests in de vorm van een VOIP pakket met een broadcastadres erin? Ergens geloof ik Online nu niet. Ik ga ze zo maar weer eens even bellen. Zoals ik ook bij anderen las, mijn snelheid is ook gekelderd. Ik had altijd 14-17MB/s, nu is het nog maar 8MB/s. De firmware van mijn Orange Livebox is 3202_2601E6. Groet, Evert |
|
|
hetbeest |
Geplaatst op 07 September 2009, 07:25
|
Activiteit Berichten: 30 Lid sinds: 23 Apr 2009 |
Nu is het verhaal van Online toch weer anders. Niets KPN, 'gewoon' een probleem met de nieuwe firmware. Tegen het eind van de week zou dat opgelost moeten zijn. Afgelopen vrijdag werd mij nog verteld (voor de tweede keer) dat het aan de KPN lag. De Online medewerker gaf aan dat mijn probleem naar de derde lijn doorgezet zou worden die druk op de KPN zouden gaan uitoefenen. Lekker nuttig als het daar dus helemaal niet aan ligt!!!! Volgens mij als je iets nieuws uitrolt, zolas een nieuw protocol waarvoor een nieuwe firmware nodig is, en dat gaat niet goed, dan doe je toch een rollback?! En als het daar te laat voor is, omdat de problemen druppelsgewijs binnenkomen, dan zorg je toch dat de servicedesk een work-around heeft liggen, en dan praat ik niet over het adviseren om de telefoon zacht of uit te zetten. ik ben menselijk, ik vergeet dat ook wel eens en dan wordt ik meteen 's nachts afgestraft met een spooktelefoontje. Geef me liever een paar scripts die ik als cronjob kan draaien, om 23:00 uur gaat de telefonie (en alleen de telefonie) dan uit en om 8:00 uur weer een script om de telefonie weer aan te zetten. Mijn vertrouwen in Online na totaal verschillende verhalen van de servicedeskmedewerkers is nog verder gedaald. Dat vertrouwen was toch al niet hoog door de brakke telefonie die ik de laatste paar jaar met Orange/Online heb mogen ervaren. Gr. Evert Gewijzigd door hetbeest op 07 September 2009, 09:37 |
|
|
Drees |
Geplaatst op 07 September 2009, 18:27
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 07 Sep 2009 |
Spooktelefoontjes altijd in de nacht. Ik haat dat. Online, doe er eens wat aan!!!! Firmware: 3202_2601E6 IP-adres: **.**.**.**.** Ip adres verwijderd Gewijzigd door op 07 September 2009, 18:48 |
|
|
Wanabo |
Geplaatst op 07 September 2009, 19:14
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles in 1 » Zyxel VMG8324-B10A » Asus RT-AC87U » TV Basis Berichten: 1762 Lid sinds: 05 Feb 2006 |
Vandaag opnieuw telefoon van Online gehad. De vraag was of het probleem opgelost was door het in gebruik nemen van een nieuwe LiveBox. Gelukkig zijn mijn problemen verholpen. Bedankt Online voor de zorg en nazorg! |
|
|
ultiblade |
Geplaatst op 08 September 2009, 07:34
|
Activiteit Berichten: 18 Lid sinds: 28 Aug 2009 |
@Fverschure: Ik heb hier exact dezelfde problemen. Nummerweergave hapert, enz, enz. Een weekje of twee geleden heb ik een reset uitgevoerd. Voor het eerst ben ik die nacht niet gebeld , en als ik zelf belde werd het nummer netjes weergegeven. Daar is het helaas ook bij gebleven, de nacht daarop was het gewoon weer raak en nummerweergave was ook weer weg. De relais functie is volgens mij idd ook veranderd. Mijn livebox staat op zolder, als ik achter de pc zat kon ik een aankomend telefoongesprek "voorspellen" doordat voor de telefoon overging ik al een paar relais stuiptrekkingen had gehoord, nu is dat echter niet meer dat geval .... Ik heb ondertussen wel gemerkt dat de tijdstippen van de spooktelefoontjes steeds iets vroeger lijkt te worden. Gisteren had ik een spook aan de lijn rond 21:30 de avond daarvoor rond 22:11 en de avond daarvoor rond 22:45 ?? @Online: Is een rollback van de Firmware dan echt geen optie ? @Online: Zou iedereen in dit forum dan echt een nieuwe livebox, of een nieuwe voeding van jullie gaan krijgen ? |
|
|
kevinwalter |
Geplaatst op 08 September 2009, 15:12
|
Activiteit Berichten: 35 Lid sinds: 25 Jun 2008 |
alsjeblieft geen livebox doe maar een speedtouch.... alsjeblieft zeg. |
|
|
PdK |
Geplaatst op 08 September 2009, 20:23
|
Activiteit Berichten: 49 Lid sinds: 26 Jul 2006 |
Misschien, heel misschien..................... Geachte klant, Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw telefonieverbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten. De werkzaamheden vinden plaats rond: periode: 11 september 2009 tijdstip: 03:00 tot 04:30 uur mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode Herstarten van uw modem (Livebox of ander modem) is noodzakelijk Als u na deze werkzaamheden merkt dat uw telefonieverbinding van Online niet meer werkt is het noodzakelijk uw modem opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van het modem uit het stopcontact of uit het modem. Wacht één minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Houd er rekening mee dat uw modem enige tijd nodig heeft om op te starten voordat u weer kunt internetten. Onze excuses voor eventueel ongemak. Met vriendelijke groet, Online |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 05 Feb 2022 |
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) | Helpdesk | : 4 | 19 Sep 2020 |
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken | Algemeen | : 3 | 26 Jul 2020 |
Wat is deze firmware in mijn modem? | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 22 Oct 2019 |
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? | Zyxel configuratie en problemen | : 5 | 09 Jul 2019 |
Advertentie