Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)
ultiblade
Helaas, het nachtelijke gespook zal nog wel even gaan duren ... In ieder geval tot we nieuwe firmware krijgen aangeboden ...

Wel mooi om te zien dat bijna iedereen hier exact hetzelfde probleem heeft, bekijk de problemen, zoek de verschillen tussen nieuwe en oude firmware, en .... Cool

@Fverschuren: Bij mij geeft het spooknummer op de nummerweergave geen nummer en ook geen anoniem weer, op de Siemens gigaset verschijnt een << ! >>, had dat nog nooit gezien. Ik dacht dat het daardoor makkelijk te herkennen was.

Maar ik zie nu steeds meer nummers op die manier verschijnen, lijkt wel of nummerweergave soms gewoon helemaal niet werkt ...
Gewijzigd door ultiblade op 05 September 2009, 12:30
 
PdK
.


Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht kunnen wij u aangeven dat u last heeft van zogenaamde 'ghostcalls'. Dit probleem is ontstaan bij de laatste software update voor de Livebox.

We zijn ons hiervan bewust en onze technische dienst onderzoekt de oorzaak van het probleem.

Helaas is op dit moment geen oplostijd beschikbaar. Als tijdelijke oplossing kunt u eventueel het volgende doen:

* de telefoon 's nachts zachter zetten of uitschakelen
* de Livebox 's nachts uitschakelen

Onze excuses voor het ongemak.


Met vriendelijke groeten,
Online



.
 
bert utrecht

Quote

bert utrecht schreef:

Quote

bert utrecht schreef:

Quote

ultiblade schreef:
Iemand nog nieuws ??


er is wel nieuws
vrijdag tussen 10.00 en 12.00 komt er een monteur hier naar toe

nieuwe update komt dus vrijdag middag


monteur is geweest
alles was goed met de modem
kabels zijn ook goed
maar het leg dus aan de pc
hij heeft ook een speed test gedaan en kwam uit op 1.4mb op zijn laptop
maar dat red ik op mijn pc niet
ik kom uit op 300kb/s
met 3 bestand kom ik wel op 1.8mb


update
heb heel xp pro er opnieuw moeten zetten
en dat is nu gelukt
net ff een speed test gedaan

Your current bandwidth reading is: 12.48 Mbps which means you can download at 1.56 MB/sec. from our servers.



558362305

kom nu dus weer op 1.5mb/s uit

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 18660 Kbps
Afname Dichtbij: 15.3 (dB)
Ver weg: 3.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 10 (dB)
Ver weg: 13 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

maar upload wil nog niet goed gaan
Gewijzigd door op 06 September 2009, 21:30
 
hetbeest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken ook last van de spooktelefoontjes, op wisselende momenten in de nacht. Gisteravond was ik weer vergeten de telefoon uit te zetten (van de gekke dat dat nodig is) en dus was het om 5:45 weer raak. Toen ik vorige week met Online hierover sprak zeiden ze dat dat aan de KPN lag (ik heb geen KPN abo meer), zij zouden 's nachts een soort van linetest doen om te zien of er nog apparatuur aanhangt. Dat zou de reden van de spooktelefoontjes zijn.

Vanmorgen, na het spooktelefoontje, ging mij een lichtje branden. We hebben VOIP, dat is dus Voice Over IP. IP heeft een bepaald protocol, een structuur van de berichten. O.a. is er een header waarin de geadresseerde en de afzender staat. Wie gaat mij wijsmaken dat een linetest van de KPN net toevallig een structuur heeft die voldoet aan het protocol van VOIP en dan ook nog eens mijn adres (mac address, ip address) bevat? Of sturen ze linetests in de vorm van een VOIP pakket met een broadcastadres erin? Ergens geloof ik Online nu niet. Ik ga ze zo maar weer eens even bellen.

Zoals ik ook bij anderen las, mijn snelheid is ook gekelderd. Ik had altijd 14-17MB/s, nu is het nog maar 8MB/s. De firmware van mijn Orange Livebox is 3202_2601E6.

Groet,

Evert
 
hetbeest
Nu is het verhaal van Online toch weer anders. Niets KPN, 'gewoon' een probleem met de nieuwe firmware. Tegen het eind van de week zou dat opgelost moeten zijn.

Afgelopen vrijdag werd mij nog verteld (voor de tweede keer) dat het aan de KPN lag. De Online medewerker gaf aan dat mijn probleem naar de derde lijn doorgezet zou worden die druk op de KPN zouden gaan uitoefenen. Lekker nuttig als het daar dus helemaal niet aan ligt!!!!

Volgens mij als je iets nieuws uitrolt, zolas een nieuw protocol waarvoor een nieuwe firmware nodig is, en dat gaat niet goed, dan doe je toch een rollback?! En als het daar te laat voor is, omdat de problemen druppelsgewijs binnenkomen, dan zorg je toch dat de servicedesk een work-around heeft liggen, en dan praat ik niet over het adviseren om de telefoon zacht of uit te zetten. ik ben menselijk, ik vergeet dat ook wel eens en dan wordt ik meteen 's nachts afgestraft met een spooktelefoontje. Geef me liever een paar scripts die ik als cronjob kan draaien, om 23:00 uur gaat de telefonie (en alleen de telefonie) dan uit en om 8:00 uur weer een script om de telefonie weer aan te zetten.

Mijn vertrouwen in Online na totaal verschillende verhalen van de servicedeskmedewerkers is nog verder gedaald. Dat vertrouwen was toch al niet hoog door de brakke telefonie die ik de laatste paar jaar met Orange/Online heb mogen ervaren.

Gr.

Evert
Gewijzigd door hetbeest op 07 September 2009, 09:37
 
Drees
Spooktelefoontjes altijd in de nacht.
Ik haat dat.
Online, doe er eens wat aan!!!!

Firmware: 3202_2601E6
IP-adres: **.**.**.**.**

Ip adres verwijderd
Gewijzigd door op 07 September 2009, 18:48
 
Wanabo
Vandaag opnieuw telefoon van Online gehad. De vraag was of het probleem opgelost was door het in gebruik nemen van een nieuwe LiveBox.

Gelukkig zijn mijn problemen verholpen. Bedankt Online voor de zorg en nazorg!

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
ultiblade
@Fverschure: Ik heb hier exact dezelfde problemen. Nummerweergave hapert, enz, enz. Een weekje of twee geleden heb ik een reset uitgevoerd. Voor het eerst ben ik die nacht niet gebeld , en als ik zelf belde werd het nummer netjes weergegeven. Daar is het helaas ook bij gebleven, de nacht daarop was het gewoon weer raak en nummerweergave was ook weer weg.

De relais functie is volgens mij idd ook veranderd. Mijn livebox staat op zolder, als ik achter de pc zat kon ik een aankomend telefoongesprek "voorspellen" doordat voor de telefoon overging ik al een paar relais stuiptrekkingen had gehoord, nu is dat echter niet meer dat geval ....

Ik heb ondertussen wel gemerkt dat de tijdstippen van de spooktelefoontjes steeds iets vroeger lijkt te worden. Gisteren had ik een spook aan de lijn rond 21:30 de avond daarvoor rond 22:11 en de avond daarvoor rond 22:45 ??

@Online: Is een rollback van de Firmware dan echt geen optie ?
@Online: Zou iedereen in dit forum dan echt een nieuwe livebox, of een nieuwe voeding van jullie gaan krijgen ?
 
kevinwalter
alsjeblieft geen livebox doe maar een speedtouch.... alsjeblieft zeg.
 
PdK
Misschien, heel misschien.....................





Geachte klant,

Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw telefonieverbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten.

De werkzaamheden vinden plaats rond:
periode: 11 september 2009
tijdstip: 03:00 tot 04:30 uur
mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode

Herstarten van uw modem (Livebox of ander modem) is noodzakelijk
Als u na deze werkzaamheden merkt dat uw telefonieverbinding van Online niet meer werkt is het noodzakelijk uw modem opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van het modem uit het stopcontact of uit het modem. Wacht één minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Houd er rekening mee dat uw modem enige tijd nodig heeft om op te starten voordat u weer kunt internetten.

Onze excuses voor eventueel ongemak.

Met vriendelijke groet,
Online
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 Sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 Jul 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 Oct 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 Jul 2019
Advertentie