Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)
Het Online Service Team
Beste Online klant,

Zoals we u eerder gemeld hebben, ondervinden we op dit moment een probleem met zogenaamde spooktelefoontjes: uw telefoon gaat over zonder dat iemand belt.
Dit probleem heeft onze volste aandacht, en we zijn de afgelopen dagen druk bezig geweest de oorzaak te achterhalen.
Dit is gelukt: we hebben ontdekt dat een combinatie van tests door KPN aan de ene kant en nieuwe software op onze Livebox aan de andere kant de spooktelefoontjes kunnen veroorzaken.
Het heeft onze hoogste aandacht om samen met KPN snel tot een oplossing te komen.
We houden u via dit forum op de hoogte; uiterlijk woensdag 23 september ontvangt u van ons een status update.

Met vriendelijke groet,
Online
 
Grillo
Beste forumleden,

zie hieronder mijn mailwisseling met ONLINE, kan iemand mij wellicht adviseren hoe ik verder te werk zou moeten gaan?

Ik hoef niet perse weg bij ONLINE, ik wordt alleen maar stapelgek van die nachtelijke telefoontjes.

Gezien mijn persoonlijke situatie zit ik niet te wachten op lange procedures als in gebreke stellen en dat soort zaken, ik zit echter ook niet te wachten op de uitgave van een paar honderd Euro om zelf een ander modem te kopen ter vervanging van de LIVEBOX omdat een ISP geblunderd heeft met de uitrol van een nieuwe firmware.

Alle suggesties zijn welkom.

Bedankt,

Grillo.
========================================================================================

Geachte heer, mevrouw ...,

Helaas is er bij ons nog niet meer informatie bekend dan u momenteel
heeft. Wij zijn druk bezig om dit probleem zo spoedig mogelijk op te
lossen, helaas is er momenteel nog geen datum bekend wanneer dit
opgelost zal zijn.

Onze welgemeende excuses voor de overlast.

Met vriendelijke groeten,
Online

Original Message Follows: ------------------------
Beste Mensen van online,

ik zal heel eerlijk zijn.

De OVERLAST is niet zozeer de ghost-call, dat is een technisch probleem
die ongetwijfeld binnen een bepaalde tijd opgelost zal worden. DE
OVERLAST van het PROBLEEM zit in hem in het EFFECT van de ghost-call, de
rest van de nacht slaap ik amper vanwege de ANGST die in mijn lijf zit
dat mijn moeder overleden zou kunnen zijn. Als die kwestie niet speelde
zou ik mijn telefoon 's nachts gewoon uitzetten.

Ook ik lees fora en ook ik kan googlen en weet allang dat 1 op de 3
liveboxen dit probleem hebben sinds de laatste firmware update. Ik weet
ook dat als ONLINE zou willen het probleem PER DIRECT opgelost zou
kunnen worden, de wijze waarop staat ook vermeld in de verschillende
fora.

Ik vind het ongelofelijk dat ONLINE tot dusverre zo weinig blijk geeft
van gevoel voor urgentie en problemen. De gebroken nachten breken mij
letterlijk op.

BIj deze doe ik een beroep op uw welwillendheid om mij tegemoet te
komen.

Met vriendelijke groet,

............



2009/9/18 Online Klantenservice

Geachte heer, mevrouw
Als wij bij u deze ghostcalls per direct zouden kunnen laten stoppen,
zouden wij dit natuurlijk bij alle mensen doen die hier last van hebben.
Niet alleen bij mensen die er om vragen. Helaas is er echter nog geen
datum te noemen wanneer dit compleet opgelost zal zijn.

We zijn ons ervan bewust dat uitzetten of zachter zetten van de
telefoon slechts symptoombestrijdiging is en geen oplossing van het
probleem. Dit zijn nadrukkelijk tips om de overlast te beperken tijdens
de periode dat wij dit problem voor u oplossen

Met vriendelijke groeten,
Online

Original Message Follows: ------------------------
Beste Mensen van Online,


dit is helaas geen optie, mijn moeder is ernstig ziek, zeer ernstig ziek
en behoorlijk op leeftijd. De rest van de invulling laat ik aan
jullie over.


1. ik kan de livebox niet uitzetten omdat ik dan niet bereikbaar ben
2. ik kan de telefoon niet zachter zetten omdat ik dan bang ben dat ik
de telefoon niet hoor
3. elke keer als de telefoon 's nachts overgaat zit ik rechtop in mijn
bed omdat ik denk dat mijn moeder overleden is en dat ik daarom gebeld
wordt, dat kost me elke keer weer mijn nachtrust.


Ik vind het fijn dat u uw excuses aanbiedt, dat geeft me mijn nachtrust
niet terug. Uw excuses neem ik dan ook niet erg serieus. Volgens
verschillende fora bestaat het probleem al een poos en heeft u nog
steeds geen bevredigende oplossing gevonden.


Gezien mijn bijzondere situatie ga ik ervan uit dat u per direct een
einde maakt aan het feit dat er ghost calls mijn huis binnen komen.


Uitgangspunten zijn dat ik te allen tijde telefonisch bereikbaar moet
zijn en dat er geen enkele ghost call meer binnen komt.


Met vriendelijke groet,


.........


2009/9/17 Online Klantenservice

Geachte heer ........,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht kunnen wij u aangeven dat u last
heeft van zogenaamde 'spooktelefoontjes' of 'ghostcalls'.

We zijn ons hiervan bewust en onze technische dienst onderzoekt de
oorzaak van het probleem.

Helaas is op dit moment geen oplostijd beschikbaar. Als tijdelijke
oplossing kunt u eventueel het volgende doen:

* de telefoon 's nachts zachter zetten of uitschakelen
* de Livebox 's nachts uitschakelen

Onze excuses voor het ongemak.


Met vriendelijke groeten,
Online


Geachte heer, mevrouw, ik heb mij vorige week gemeld met de mededeling
dat mijn telefoon 's avonds minstens 1 keer per week afgaat. volgens een

van uw medewerkers komt dat vanwege updates aan de software en moest ik

mijn modem rebooten. dit heb ik gedaan, echter, vannacht om 2h29 was
het
weer zo ver. dit gaat ten koste van mijn nachtrust aangezien mijn moeder

ernstig ziek is en ik dan denk dat ik gebeld wordt omdat er iets aan de

hand is. Ik sta op het standpunt dat het probleem per direct opgelost
moet worden en dat de nachtrust van mijn gezin geen geweld meer
aangedaan mag worden wegens updates aan de livebox!!
 
Tiger
Rico Suave schreef,

Al jaren Wanadoo/Orange/Online klant.

Jammer dat je niet eerder gebruik hebt gemaakt van dit forum dan had je kunnen lezen dat er geadviseerd werd om geen telefonie van Online te nemen omdat daar veel te veel problemen mee zijn wat je nu dan zelf ook ondervindt.

In de 1e plaats moet jij Online in gebreke stellen van je slechte verbinding ze hebben dan max. 3 weken de tijd om het probleem op te lossen zo niet kan jij je contract laten ontbinden en laat je niet met een kluitje het riet in sturen ook Online heeft de plicht om een goed produkt te leveren.

Tevens is 3MB/s veel te laag voor een verbinding TOT 20 MB/s want je ligt onder de minimum grens zou ik ook niet accepteren dit is ook een reden om je contract te laten ontbinden.

Verder valt het mij op dat er toch veel te veel klanten zijn die met zich laten sollen door Online, elke klant heeft plichten maar ook rechten en dit gelt net zo goed voor Online die wel meent dat ze alleen maar rechten hebben EN GEEN PLICHTEN.

Ze kunnen je wel verwijzen naar de storingspagina maar de storing van de telefonie is al veel langer en is voorlopig ook nog niet opgelost neem dat maar aan en het is gewoon schandelijk dat ze klanten hiermee opzadelen ik begrijp dan ook niet dat dit getolereerd wordt.

Succes er mee.
 
PdK

Quote

Tiger schreef:

In de 1e plaats moet jij Online in gebreke stellen van je slechte verbinding ze hebben dan max. 3 weken de tijd om het probleem op te lossen zo niet kan jij je contract laten ontbinden en laat je niet met een kluitje het riet in sturen ook Online heeft de plicht om een goed produkt te leveren.

Tevens is 3MB/s veel te laag voor een verbinding TOT 20 MB/s want je ligt onder de minimum grens zou ik ook niet accepteren dit is ook een reden om je contract te laten ontbinden.




Dit klinkt interessant.
Ik heb enkele maanden geleden ook mijn KPN lijn laten overnemen door Online en sindsdien last van ghostcalls en begin daar knap chagerijnig van te worden.
Natuurlijk kan ik zelf gaan zoeken maar zo te lezen heb jij er verstand van.
Waar kan ik dat vinden dat ze 3 weken de tijd hebben om het probleem op te lossen?

Alvast bedankt.
 
Grillo
Hoi,

inderdaad interessant dat in gebreke stellen, en als ik het goed heb betaal je geen aansluitkosten meer bij KPN.
 
Tiger
PdK schreef,

Dit klinkt interessant.
Ik heb enkele maanden geleden ook mijn KPN lijn laten overnemen door Online en sindsdien last van ghostcalls en begin daar knap chagerijnig van te worden.
Natuurlijk kan ik zelf gaan zoeken maar zo te lezen heb jij er verstand van.
Waar kan ik dat vinden dat ze 3 weken de tijd hebben om het probleem op te lossen?

In de algemene voorwaarden staat onder Artikel 4 punt 4.8 het volgende

De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet rechtvaardigt.

De aangezegde redelijke termijn in dit punt wordt geacht 3 weken oftewel 21 dagen te zijn en de tekortkoming van de telefonische storingen zijn niet van geringe betekenis.

Tiger
 
rrozema

Quote

Rico Suave schreef:
Ik heb vandaag een mailtje gekregen van Online, als reactie op mijn mail dat ik nog steeds een oude firmware heb en de livebox niet wil updaten. Ik krijg een nieuwe livebox opgestuurd. Nu heb ik wel gelezen dat het niet veel uitmaakt, maar toch, ik ga het maar eens proberen. Moet je in dat geval je oude meteen inleveren of mag je die zelf weggooien?
In de begeleidende brief zul je instructies krijgen wat te doen met je oude modem.
 
Jeff
oude modem hoeft NIET retour,
heb hier het zelfde probleem en ze hebben mij ook een nieuwe livebox opgestuurd
in een reactie van online stond dit
Uw oude modem hoeft u niet meer retour te zenden.
Wij verwachten dat uw nieuwe modem naar behoren werkt en dat hiermee het probleem verholpen is.

aldus de helpdesk van onlineSmile
3343509335
 
Kabuto
En ja hoor...

Na precies twee nachten zonder spooktelefoontje (een lekker rustig weekend dus...) is de nieuwe serie spooktelefoontjes weer begonnen.
Gisteravond de 21e precies om 22.00 en vanavond de 22e precies op tijd 22.50. Ik weet niet precies hoe het bij jullie is, maar ik kan er de klok op gelijkzetten...en zonder ook maar één enkele zinnige oplossing van Online kan ik nu al de tijden geven van de hele serie spooktelefoontjes die nu is begonnen...let maar even op...

1...22:00 (gisteravond de 21e september)
2...22:50 (vanavond de 22e september)
3...23:40
4...00:30
5...01:20
6...02:10
7...03:00
8...03:50
9...04:40
10...05:30
11...06:20 (soms wordt deze laatste overgeslagen)

Na het einde van zo'n serie is het altijd 2 nachten rustig...dan begint er weer een nieuwe serie.

Ik heb even gekeken, maar op de website van Online is nu helemaal geen (stompzinnige) melding te vinden omtrent een probleem met telefonie. Dus alles zou goed moeten zijn...duhhhh

Kabuto...
 
Kabuto
@ erwinesther...

Er zit bij mij inderdaad een hele vreemde regelmaat in de spooktelefoontjes...wat dat betreft weet ik inderdaad waar ik aan toe ben...Sad
Maar dat is dan ook het enige waarvan ik bij Online weet waar ik aan toe ben.
Ik heb een paar maal contact opgenomen met de helpdesk...maar dat werkt niet. En tot nu toe ben ik ook nog niet weer terug gebeld...zoals ze hadden beloofd.
Sterker nog...na een pb van het Online service team waarin ze vroegen om hulp bij het oplossen van de spooktelefoontjes heb ik ze een email gestuurd met daarin een hele lange lijst van data en tijden van de spooktelefoontjes...maar ook daarop heb ik geen enkele reactie ontvangen!

Ik vraag mij af ze zich aan hun optimistische "We houden u via dit forum op de hoogte; uiterlijk woensdag 23 september ontvangt u van ons een status update" uitspraak zullen houden...

In ieder geval heb ik Online telefonisch al begin augustus in gebreke gesteld (mazzeltje...) dus ligt bij mij de brief al klaar om restitutie van mijn abonnementsgeld te eisen voor de volle maanden augustus en september...en dan ben ik nog "coulant" om de halve maand juli er niet bij te rekenen!

Kabuto...

Ps...met de livebox zelf heb ik nooit problemen gehad...zowel internet als telefonie hebben tot de firmware update in juli altijd goed gewerkt...maar dat schijnt inderdaad een zeldzaamheid te zijn...
Gewijzigd door Kabuto op 23 September 2009, 14:37
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 Sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 Jul 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 Oct 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 Jul 2019
Advertentie