obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)
Wanabo
Sinds de firmware update 3202_2601E6 heb ik problemen met het telefonie gedeelte! Sad

Situatie schets:

  • Belbasis abonnement bij KPN. (nummer aaa )
  • Internet en telefonie van Wanadoo/Orange/Online. (nummer bbb )
  • KPN lijn aangesloten op Livebox.
  • Op livebox aangesloten een Profoon PDX - 5430 (NIEUW omdat ik eerst dacht dat het aan de oude telefoonset lag)
  • Hierop ben ik te bereiken met nummer aaa en nummer bbb. Uitbellen doen we alleen met nummer bbb.

Symptomen:
  • Bel rinkelt slechts 1x, daarna niet meer.
  • Bel rinkelt helemaal niet, familie en bekenden maken zich ongerust waarom we niet oppakken.
  • Bellen met mobiel naar KPN nummer om het rinkelen te testen en daarna bellen naar het Online VOIP nummer geeft een in bezet toon terwijl er al lang opgehangen is.
  • Livebox gooit VOIP nummer eruit als er eerst naar KPN nummer gebeld is.
  • Livebox resetten, de lampjes gedragen zich niet meer zoals met de oude firmware. Het is meer een looplicht geworden.
  • Na reset duurt het 10 minuten voordat het VOIP nummer geïnitialiseerd is. Met oude firmware was dit nog geen 2 minuten.
  • De harde reset werkt niet meer. (buitenste en middelste ledjes)
  • Draadjes rood blauw omgewisseld, geen effect.
  • Geen zin meer verder te testen.


Of de livebox is aan pensioen toe of de firmware update heeft deze verslechteringen veroorzaakt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
dreke1967
Hier hetzelfde. s'Nacht altijd rond 12:15 spooktelefoontjes. Ook was de LiveBox na de nieuwste update via een telnet sessie niet meer te veranderen. In ieder geval het IP-adres niet. Ik heb hier een Server na de livebox zitten met daarop een Wireless router die ik graag ip-adres 192.168.1.1 geef en daarom het ip-adres van de livebox altijd veranderde in 192.168.5.1.

Nu maar een hele dag besteedt aan het veranderen van alle ip-adressen in mijn netwerk. Dit is nu gelukkig gelukt. Wat er tch niet allemaal opzit tegenwoordig ;-) Nintendo DS (3x), Wii, Audio-streamers (2x), PC's (3x lan, 2x Wlan).

MAAR..... die livebox en de update. De update is dus een grote mislukking. Ik vermoed dat we het beste gewoon de helpdesk kunnen bellen en als er veel hetzelfde probleem hebben, moeten ze er toch iets aan doen!!! 0900-9515 bellen dus.

Ik heb nu een splittertje vóór de livebox gezet om de telefonie apart van de livebox te houden. (Wij hebben ook nog kpn) Dan kunnen we verlopig even lekker door slapen...Shock
 
dreke1967
Ik kreeg een mail van het online serviceteam dat ze mijn forum bericht gelezen hebben en graag mijn klantnummer hebben zodat ze mij kunnen gaan helpen. Goede service toch?

Al vele jaren zit ik met internet en bellen tot volle tevredenheid bij online (voorheen wanadoo en Orange). Nu met de laatste software update (3202_2601E6) zijn er echter een paar probleempjes ontstaan.

1- IP-adres van de livebox is niet meer te veranderen. Ik veranderde dit altijd weer m.b.v. een telnet sessie naar 192.168.5.1 i.v.m. ons netwerk. Omdat dit nu niet meer te veranderen was, heb ik alle ip-adressen in ons netwerk aangepast. Veel werk, maar het is nu geen probleem meer.
2- s'Nachts zo net na middernacht, gaat de telefoon over en als ik dan oppak, horen we verder niets. Nu een aparte splitter voor de livebox gezet en daar de telefoon opgezet en nu s'nachts geen telefoontjes meer. (Wij hebben de KPN nog naast het online abonnement) Dit is natuurlijk niet de bedoeling want wij willen bellen via Online.
3- We krijgen niet meer te zien wie ons belt, en in de situatie met de extra splitter nu, wel.

Hopelijk nemen ze snel contact met mij op.
 
bert utrecht
van die spook telefoontjes heb ik al een tijd last van
pak je hem op zeggen ze niks
3202_2601E6 is al de tweede update deze maand
 
dreke1967
Ik heb net een PB bericht gehad dat ze mijn klantnummer ontvangen hebben en dat ze contact met me op neman. Ik moet zeggen dat ik het een goede service vind, dat zij met mij contact opnemen omdat ik hier een probleem gepost heb. Hopelijk gaan ze het ook snel oplossen.

Hieronder het bericht dat ze mij stuurde...
----------
Beste André,

Dank u wel voor alle informatie.
We gaan hier meteen induiken, en houden u op de hoogte van ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team
<\knip> ----------
 
TCP_IP
Lof voor het Online Service Team !


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ultiblade
Hier ook van hetzelfde !

Ik heb nog de wanadoo livebox, na een firmware update half Juli (zag ineens 's-avonds de grote W branden) zijn de problemen begonnen. Livebox geeft nu firmware versie 3202_2601D8 aan.

De problemen:
- Bijna nooit meer nummerweergave,
- Spooktelefoontjes (Telefoon gaat over, neem op, hoor niets, na aantal seconden weer kiestoon),
telefoontjes zijn bijna altijd rond middernacht, 23:16, 0:11, 4:35 (erg fijn met 2 kleine kindjes)
- Snelheid is van rond de 14mb naar 8,4mb gezakt,

Dus eigenlijk precies hetzelfde zoals al reeds door de mensen hierboven gemeld ....

Ik hoop dat er snel een nieuwe firmware gereleased word !
Gewijzigd door ultiblade op 28 augustus 2009, 08:45
 
ultiblade
Kleine update :

Heb gisterenavond de livebox nog even laten zoeken naar eventuele nieuwe firmware updates. Ik had niet echt het idee dat er iets gebeurde.... Terwijl ik al wel zeker wist dat ik dus nog niet de allernieuwste versie had.

Daarnet kwam ik op zolder en zag de W alweer de kamer verlichten, ik zit nu dus op 3202_2601E6, snelheid is nu naar de 9mb gekropen, nu maar hopen dat ik vannacht niet weer ge-spook-telefoond word, maar ik ben er bang voor.

Nu nog even mijn klantnummer mailen ... (heb ook pm gehad van Online Grin)
 
PdK
Wij worden ook geregeld 's nachts lastig gevallen door telefoontjes en elke keer rond 2:15 uur, mijn vriendin begint er aardig humeurig van te worden.
Hopelijk komt er gauw een oplossing hiervoor, of een ander modem, dat zou nog beter zijn.
Deze Livebox kan ook al niet overweg met mijn Siemens Gigaset (zoiets: http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1400)
De Helpdesk wist hier ook al geen antwoord op dus ik heb er maar een tijdschakelklok tussen gezet die elke nacht een minuut de spanning eraf haalt.
Hoeveel problemen moeten er nog komen voordat Online met een kwalitatief goed modem komt?

Groeten
Piet


Edit (de volgende dag)
Als ik op de beginsite kijk van dit forum zie ik een subforum met de naam Online ADSL Extra (met Livebox) en een subforum met de naam Online ADSL Extra (met Speedtouch 706 WL)
In het subforum over de Livebox staan honderden berichten en in het andere subforum maar enkele.
Zou dit kunnen beteken dat een Speedtouch beter is dan een Livebox en zou ik een Speedtouch aan kunnen vragen bij Online?

Nogmaals de groeten
Piet


.
Gewijzigd door PdK op 29 augustus 2009, 09:33
 
kevinwalter
nu is me snelheid nog meer naar beneden gegaan van upload en download in het begin van alles had ik 19mb/s toen 16 en nu ineens 14 :S en upload was eerst ook 1mb en nu in eens weer 192kb/s .........
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie