obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Welke router moet ik kopen om wireless achter Speedtouch 706 te zitten?
GameOn
Beste leden van Online-forum,

Ik ben al enige tijd abonnee van online met een livebox+wireless. Onlangs ben ik samen gaan wonen en heb dus besloten om ook wederom voor Online te kiezen, dit omdat het qua prijs-kwaliteit mij zeer gelukkig maakte. Echter was er altijd 1 ding wat mij tegenstond en dat was dat ik destijds voor +wireless heb gekozen en dat dit mij dus 3E meer koste per maand. Om deze reden heb ik bij mijn nieuwe Online abonnement express gekozen voor een abonnement zonder wireless.

Helaas maar waar blijkt het zo te zijn dat ik een speedtouch 706 heb ontvangen, waar volgens internetbronnen een router/modem combi in zit. Nu heb ik natuurlijk deze forum al een beetje door gespitst en vond deze oplossing van Robertos/TCP_IP (http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=3208) wel een super idee.

Echter heb ik op dit moment nog de privilege om een nieuwe draadloze router/accesspoint te kopen. Nu ben ik zelf in het bezit van een Sony Vaio Laptop VGN-FW11M, deze heeft bij mijn weten een Gigabit draadloze verbindingsmogelijkheid. Helaas kon ik dat nooit benutten vanwege de +wireless van Online. Graag zou ik dus omdat ik nu toch een draadloze router moet gaan komen dit wel te benutten. Ik zat zelf te denken aan (WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router) maar wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen.

Één voorwaarde van de nieuwe router is wel dat het wel oudere WLAN kaarten moet kunnen ondersteunen, want mijn vriendin heeft nog een oude laptop met alleen een b/g draadlooskaartje. Hopelijk is dit mogelijk?
Bij voorbaat enorm bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groetjes,

GameOn
 
I R Baboon
Eerst is het handig om te weten of ook telefoneert met Online.
Dat bepaald of je verplicht bent om met de 706 te werken.

 
rrozema
Orienteer je daarnaast ook eens op wat de echte mogelijkheden zijn van je vaio. Gigabit wireless is nog niet uitgevonden. Lees even de documentatie die je bij je laptop hebt gekregen; daarin staat vast welke type (en mogelijk zelfs welk merk) access point je het beste kunt gebruiken. Ik zou me daar maar aan houden, want de N-technologie (aannemend dat die in je laptop zit) is nog lang niet volwassen genoeg om probleemloos uitwisselbaar te zijn tussen de verschillende aanbieders.

En ja, een N-wireless access point is backward compatible met de G apparatuur (54Mbps max) van je vriendin.

http://www.intel.com/network/connecti.../index.htm. Ik zie er zo snel niets bij staan over welk acces point je het beste kunt gebruiken. Dat betekent waarschijnlijk dat Intel dat zelf ook nog niet weet en dat je daarom de maximale snelheid van "up to 450Mbps" in de praktijk nooit zult halen. De N-technologie is dan ook nog steeds geen echte standaard maar een draft. Een voorlopige versie dus, waarvan elke fabrikant zijn eigen interpretatie heeft. Als je een N-type router koopt, dan zou ik er eentje van een bekend merk nemen van een winkel waar je zeker weet dat je hem kunt ruilen, c.q. terugbrengen...
Gewijzigd door rrozema op 17 september 2009, 06:48
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke router moet ik kopen om wireless achter Speedtouch 706 te zitten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie