obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
installatie voip service
noelsmesseb
18.sep.2009

Mogelijke wijze om voip service providers te installeren,
naast de reservering van standaard poorten voor voip door uw internet service provider.
Let wel , deze instructies zijn van toepassing voor voip hardware,( dus niet noodzakelijkerwijze ook bruikbaar voor softphones.)
Mogelijk zijn deze settings ook bruikbaar voor ATA apparaten of pbx centrales.(Asterisk)
Dat hangt er vanaf of u op deze app. ook outbound proxy kunt instellen en listeningports kunt wijzigen
In mijn geval dus, een siemens gigaset A580 IP (en vergelijkbare siemens IP telefoons met Basisstation en draadloze handsets ) kan dat wel
Aan de hand van de wijze van instellen op dit apparaat kunt u waarschijnlijk de wijze van instellen op uw apparaat afleiden.

Indien u dus, zoals ik tot de ontdekking bent gekomen dat het installeren op de gebruikelijke weg
van voip services niet mogelijk is tengevolge van de reservering door uw ISP voor eigen gebruik van de sip (registratie) poort 5060 en/of rtp ( listening ) poort 5004, dan volgt hier een opstelling om toch uw eigen voip service provider te installeren .

Poort 5060 is gereserveerd, u dient deze dus te omgaan en wel op de volgende wijze:
Ga naar de interface van uw app. en zoek op:
Instellingen--> telefonie--> verbindingen( kies een van de zes provider lijnen)-->bewerken
bij persoonlijke providergegevens klik op -->geavanceerde instellingen
- schakel hier eventueel (als dit aanstaat, verschilt per voip prov.) stun UIT
- vul in bij outbound proxy-mode ALTIJD
- vul in bij outbound proxy FREE.SIPOUT.COM
- vul in bij outbound proxy port 5900 (of een andere port aangeboden op volgende page)
en vervolgens OPSLAAN
Ga naar http://freesps.googlepages.com voor meer informatie.
(Mogelijk dat u in uw app. moet invullen FREE.SIPOUT.COM:5900 , bij elkaar in één vak)

Vervolgens:
De listening ports
Gebruik van RTP port 5004 en SIP port 5060 leidt ook tot modemuitval.
U kunt deze poorten dus niet gebruiken is mijn ervaring ,na enkele tests.
U moet hier andere ports kiezen.
zoek op:
Instellingen--> telefonie-->geavanceerde instelingen
- vul in bij listenports voor voip verbindingen:
gebruik willekeurige poorten : NEE
-wijzig SIP port 5060 naar 5070
-wijzig RTP ports 5004 - 5020 naar 5010 - 5020
en vervolgens OPSLAAN
Als u verder alles goed heeft ingevuld ( providergegevens ) dan zou het nu moeten werken.
Ik heb drie comp. op mijn modem en vier voip providers geïnstalleerd , als ik meer voip installeer dan valt het modem uit door overbelasting ( lampje voor internet brand nog , tel. ook maar geeninternet meer opnieuw resetten modem) , dus niet meer dan vier voip providers installeren.
Ik heb ook de ports 5010-5020 / 5070 en 5900 geforwarded , maar dit is denk niet echt noodzakelijk,maar ik heb hier veel internet verkeer.
Met dank aan Rrozema en Thom van techn dienst online voor de nodige tips.
opgesteld door L. Bessems

Bij Voipdiscount.com kunt u voor gebruik van de sotphone kiezen voor een andere poort.
bij instellingen, vink aan "gebruik andere poort 3830"
klik extra --> opties -->verbindingen
Bij goandcall.com kunt u bij een hardphone alternatief poort 6060 gebruiken, ipv 5060 . Ook dit werkt
En volgens forumlid T-I :
Bij asterisk moet outboundproxy gebruikt worden in de sip.conf per uitgaande link. Dit wekt prima en zelfs de inkomende poorten hoef je niet aan te passen, mits de livebox in bridging mode staat.

Deze laatste instelling (bridging) heb ik voornamelijk in gebruik voor m'n ipv6 tunnels en om beter inzicht te hebben in het verkeer dat ik intern en naar buiten heb.
noelsmesseb voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door noelsmesseb op 30 september 2009, 22:02
 
noelsmesseb
hier een screenshot van de listening ports
noelsmesseb voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door noelsmesseb op 30 september 2009, 22:10
 
noelsmesseb
Hier een screenshot van de providergegevens,
Let op de outbound proxy gegevens
noelsmesseb voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door noelsmesseb op 30 september 2009, 22:20
 
noelsmesseb
Niet vergeten bij siemens A580 ip , en overige , handsets instellen.
Je kunt zo per handset een bep. telefonnummer toekennen, en ev. meerdere
nummers voor inkomende telefoontjes.
M.b.v extensies kun je steeds de goedkoopste vsp kiezen ( bijv nummer plus #3 is uit-telefoneren via SIPDISCOUNT , gratis vaste net : nummer plus #1 is uit-telefoneren via xeloq, goedkoop mobiel )
noelsmesseb voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
KarelJansen
Ik kreeg vandaag een nieuw modem, de Thomson TG712. Ik zal eens proberen of ik deze zover krijg dat ie Voipbuster en Budgetphone wil accepteren. Ik wil in eerste instantie het in de modem zelf geinstalleerd hebben. Doel: een handleiding met plaatsjes Smile

Info/help bij deze TG712 is welkom!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'installatie voip service', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie