Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Tros Radar Tráág internet
muts
.

Tráág internet
Gepubliceerd op 28-10-09

Stefan de Rogt heeft een internetverbinding met een snelheid van 20 Mb, maar de snelheid blijkt vaak tussen de 4 en 6 Mb te liggen. Volgens de provider, die adverteert met een snelheid van 20 Mb, ligt die snelheid in de praktijk 'wel eens lager'. De Rogt wil de overeenkomst met de provider ontbinden en eist een vergoeding van 100 euro voor het ondervonden ongemak.

De provider heeft geadverteerd met een internetsnelheid van 20 Mb en daarom is De Rogt op het aanbod ingegaan. Daarnaast heeft de provider niet gemeld dat de snelheid in de praktijk soms lager is. De provider moet hierdoor zelfs 300 euro vergoeding betalen aan De Rogt in plaats van 100 euro.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=...c2ff8fe47f

.
Gewijzigd door muts op 28 October 2009, 17:54

muts
Precies

Ze maken reclame zoals:

( Indien u kiest voor Online, dan is uw maximale snelheid 20 Mb/s)

Als je dan 15 Mb/s haalt dat is dan nog een verlies van 25% daar is mee televen (Afstand centrale).

Zelf zeggen ze bij hun online test dat op mijn postcode 14 Mb/s tebehalen is maar in het echt haal ik maar 10 Mb/s .

Als je van de 20 Mb/s maar 10 Mb/s haalt dat is een verlies van 50% daar is wat minder mee televen en dat is niet wat ze beloven.

.

rrozema
Online adverteert al jaren enkel met TOT 20Mbit per seconde, dus ik geef je weinig kans om onder je contract uit te komen op deze grond bij Online, laat staan op een vergoeding. De snelheidstool op de site van Online geeft wel erg optimisch hoge waarden aan, maar niet erg afwijkend van de theoretische maximale snelheid. In de praktijk is de snelheid meestal enkele Mbits per seconde lager. Ik verwacht echter niet dat je enige rechter zal kunnen vinden die oordeelt dat het hanteren van theoretisch haalbare waarden voldoende misleidend is om de aanbieder in gebreke te kunnen stellen.

hermanbr
Je mag ervan uitgaan dat online de internet leek van juiste informatie voorziet. De snelheidstest link van online http://snelheidscontrole.online.nl/ geeft voor mijn online abonnement een gemeten snelheid van 11 Mb/sec. Mij wordt geadviseerd om over te gaan naar online want daar krijg ik tot 20 Mb /sec. Ook krijg ik uitleg wat dat snelle internet van online in de praktijk betekent. Er wordt als voorbeeld gegeven dat ik bij mijn huidige provider in 8 minuten een film van 700 Mb kan downloaden terwijl dit met de snelheid van online in 5 minuten kan. Hierbij staat niet de beperking van minimaal 5 minuten. Om dit te kunnen doen moet ik dus 700 Mb in 300 seconde binnen halen. Er wordt dus een netto downloadsnelheid van 2.333 Mbyte/sec aangeboden bij een online abonnement op mijn adres. Rekening houdend met de noodzakelijke overhead is hiervoor een verbinding met een throughput van ca 23 Mb/sec nodig.
Online suggereert op mijn adres duidelijk sneller dan mijn huidige provider te kunnen zijn. Als dat waar is dan wil ik dat ook graag bij mijn abonnement gerealiseerd zien. Als het niet waar is dan is de gesuggereerde online snelheid t.o.v. een andere provider bedrog.

rrozema
Ik ben het niet oneens met je: de opgegeven specificaties zijn rijkelijk optimistisch. Ik probeer je alleen duidelijk te maken dat dit de realiteit is: 'marketing' probeert altijd het eigen product zo florissant mogelijk te laten lijken. Als kind trapte je daar nog wel eens in, wanneer bleek dat het vliegtuigje dat zo mooi vloog in de reclame niet echt kon vliegen. Als volwassen consument wordt van je verwacht dat je reclame uitingen op hun waarde weet te schatten. Heb jij het brandstofverbruik van je auto wel eens bijgehouden? Zoek maar eens reclame folder op van jouw model en vergelijk dat met de daadwerkelijke waarde die jij haalt. Ik schat -zonder te weten welke auto je rijdt- dat er minstens 20% afwijking in zit.

Er ligt een dunne lijn tussen wat wel en wat niet mag in reclames; sommige mensen noemen dit bedrog anderen noemen het markt werking. Zoals ik al eerder zei; ik denk niet dat je in dit geval sterk genoeg staat om er iets aan te veranderen. Maar leer er in ieder geval van: probeer in het vervolg je aankoop beslissingen niet alleen op de beloften van een aanbieder te baseren maar win bij een eerste aankoop altijd vooraf wat meer informatie in.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tros Radar Tráág internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 Aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 Nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 Mar 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 Jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 Nov 2019
Advertentie