obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 510 + Adsl Extra
devilmastah
Hallo,

Ik heb is even een vraagje,
Volgens de online site zou adsl extra tot 20mbit zijn, nou haal ik in de praktijk nergens meer dan 350 kb/s en de online snelheidsmeter geeft waarden tussen de 1 en 3 mbit.
Dit is met de combinatie Speedtouch 510 (firmware 4.2.7.16.0) + adsl extra.
Ik weet dat de speedtouch 510 maximaal 8 mbit doet. Dit zou dan wel ca 1000 kb/s moeten zijn.
Waar blijven de kleine 700 kb/s die de speedtouch meer zou moeten geven??

Ik heb ook nog het volgende ontdekt in me speedtouch settings:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
928 / 3072

Kan het zijn dat er iets verkeerd geconfigureerd is ?
als ik het goed begrijp staat het limiet op het moment dus bij 3 mbit.


3 mbit komt ook mooi overeen met de 350 kb sec

en de missende 5 mbit die het modem meer zou moeten doen komen overeen met ca 625 kb sec.

Ik zou erg graag die andere 625 kb sec er uit willen halen
Verder zou ik graag eens weten wat adsl extra nou precies inhoud, maximale upload kan ik nergens vinden.

met vriendelijke groeten hendrik
 
TCP_IP
Vertel iets meer over hoe je alles hebt aangesloten incl. vermelding lengte en type kabels.
Welke instellingen staan er op dit moment in je modem ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
De maximale upload van adsl extra is 1024 kilo bit per seconde.

Doordat je ST510 een ADSL 1 modem is heb je een theoretisch maximum snelheid van 8 mega bit per seconde. De snelheid die je in de praktijk haalt is echter afhankelijk van de lijnkwaliteit tussen jouw modem en die in de centrale. De lijnkwaliteit heeft een vaste afname van 13,81 per kilometer koper, plus eventuele extra storingsbronnen (zoals breuken, knikken, corrosie, slechte aansluitpunten, etc.). Het verschil tussen de maximaal haalbare snelheid en je gemeten snelheid is dus voor het grootste deel afhankelijk van je afstand tot de centrale. Aangezien die niet beïnvloedbaar is (tenzij je in caravan woont Wink), kun je alleen je bedrading bij jou in huis controleren. Zorg dat deze zo kort mogelijk is, geen enkele aftakking heeft en niet te veel in de buurt van storingsbronnen ligt.

Ik ken de kwaliteit van jouw bedrading en ook de afstand tot de centrale niet. Maar als ik er van uit ga dat je bekabeling in orde is, dan kan 3Mbps best wel eens een redelijke waarde zijn.

Dan, wat is ADSL extra: ADSL extra is een abonnement waarbij je voor een lage prijs een internet verbinding tot 20Mbps krijgt. Afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres kan dat een adsl 2+ aansluiting op het Online netwerk zijn of een adsl 2 aansluiting op het KPN netwerk. Of -in buitengebieden- een adsl 1 aansluiting. Alleen bij de 1e heb je daadwerkelijk kans 20Mbps te halen. In de praktijk haalt echter vrijwel niemand dat echt. Het lijkt op het eerste gezicht misschien onredelijk om voor alle verschillende soorten aansluitingen dezelfde prijs te vragen, echter als je gaat doorredeneren dan blijkt al snel dat de kosten voor die langzamere verbinding in een buitengebied hoger zijn dan die van de snellere verbindingen in een stadsgebied. Als ieder z'n eigen kosten zou moeten betalen was je waarschijnlijk duurder uit dan je nu bent. M.a.w. wij krijgen een snellere verbinding dan jij maar wij betalen mee om jouw verbinding betaalbaar te houden.

N.B. ik ga hierbij natuurlijk wel van de aanname uit dat je in een buitengebied woont en dat dat de reden is dat je nu adsl 1 hebt. Als dat niet zo is, dan moet je toch even de helpdesk bellen en een nieuw modem aanvragen. Maar ook dan zal je niet heel veel omhoog gaan in snelheid (afgaand op je huidige 3Mbps zit je namelijk redelijk ver van de centrale). Je loopt zelfs het risico dat je verbinding instabiel wordt en dat je alleen maar problemen krijgt. Maar de beslissing of dat de moeite waard is, is aan jou en Online; ik vertel je alleen maar de mogelijkheden.
 
devilmastah
Hallo,

De kabel komt bij mij in de meterkast binnen, loopt dan ca 1 meter door en gaat dan met zon telefoonstekker naar een splittertje voor telefoon / dsl.
Toen de verbinding aangelegd werd kwam er een monteur langs die alles netjes verlegd heeft en vernieuwd heeft.

Hoe kan ik mijn afstand tot de centrale te weten komen ??
Ik woon in purmerend. dus zou t niet heel erg een buitenbuurtje willen noemen.
 
rrozema
Dat is dan zeker al wel enkele jaren geleden. Of vergis ik me? Da's geen verwijt hoor. Maar de 510 wordt al een tijd niet meer gebruikt. Hij is, samen met de adsl 1 technologie, inmiddels vervangen door nieuwere hardware met adsl 2+ technologie. Huur je dit modem of is heb je het gekocht? Als je het huurt, neem dan even contact op met de helpdesk en vraag om een nieuw modem; dat krijg je dan gratis opgestuurd. Als je niet huurt en ook niet wilt huren kun je ook zelf een nieuwe router kopen.
 
devilmastah
die 510 heb ik ooit een keer met me wanadoo pakket gekregen en das idd een paar jaartjes terug.
Zal is op marktplaats zoeken naar een nieuwer type. Heb al een topic gevodnen waar een paar goed werkende in staan opgesomd.
Over een maandje of 2 gaan we hier waarschijnlijk naar upc overstappen dus is maar voor eventjes.
 
devilmastah
Hallo,

even topickick,
heb nu een speedtouch 546i geregeld.
probleem is ik krijg het bij god niet aan de praat. Ding zecht intializing connection en thats it.
Geen dsl lampie.

heb meerdere dingen getest met de speedtouch.nl configuratie, en telkens een minuut of 15 gewacht of er wat gaat gebeuren. resultaat is dus nix.

wat me wel op valt is dat er onder modulatie G922.1 - Annex B vermeld word (niet heel zeker over t nr maar iig annex b )
volgens de faq mot daar G.DMT staan. ,maar dat krijg ik maar niet voor mekaar

Ik ben er intussen uit dat ik kleine 1400 meter vd centrale woon...

en

ADSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2-8Mb/512Kb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar

Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
16-24Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
16Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
12Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
10Mb/1Mb - Beschikbaar
8Mb/1Mb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar

SDSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2.3Mb/2.3Mb - Beschikbaar
2Mb/2Mb - Beschikbaar
1.5Mb/1.5Mb - Beschikbaar
1Mb/1Mb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar

SDSL bundeling is beschikbaar

dit is beschikbaar




Ik snap er nix meer van, iemand zin om per msn hulp aan te bieden? kom ik online via thetering van me telefoon. Wil eventueel wel een vnc verbinding openen als dat makkelijk is.

Mijn oude 510 verbind binnen 2 seconden, warom werkt de rest dus niet....


mvg hendrik


edit:

dit lijkt me mischien ook handig:

firmware versie 6.1.0.5 staat er nu op die speedtouch die andere krijg ik niet geinstalleerd omdat er een config ontbreekt volgens de wizzard :/
Gewijzigd door devilmastah op 19 november 2009, 03:24
 
TCP_IP
zag het eigenlijk meteen al, die i in 546i staat voor ISDN.
annex a is analoog en annex b is isdn.
Deze type modems zij doorgaans onderling niet uitwisselbaar, kort gezegd je hebt een verkeerd modem aangekocht vrees ik.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TH
Even algemeen opmerken met de speedtouch 510

Deze is inderdaad beperkt tot maximaal 8 mb, dus theoretisch zou hij toereikend moeten zijn voor een 8 mbit abo , maar helaas
Door de ingebouwde routerfunkties haalt hij deze snelheden niet en blijft meestal steken rond de 4-5 mb.

Overschakelen op een adsl2 modem is de enige optie, dan haal je moeiteloos de snelheden.

Een speedtouch modem van het adsl2 type is zeker een aanrader. De goedkopere merken S**com of Sw**x stellen meestal teleur.

Ook een gebruikt KPN modem (Siemens/Speedtouch) geeft bevredigende resultaten en gezien de soepele kontrakten van de KPN zijn er
genoeg die hem nog op de plank hebben liggen stoffen.

Draai zelf momenteel met volle tevredenheid de Experiabox van Siemens met downloadsnelheden die pieken tot 925 kb bij een 8mb abo.

En inderdaad de toevoeging van de letter i bij de speedtouchmodems is dus voor ISDN. Deze lijn werkt ook onder een hoge spanning
Een ISDN modem doet dus niks op een analoge lijn en andersom krijg je rookwolken (vraag me niet......)

TH
Gewijzigd door TH op 19 november 2009, 23:50
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 510 + Adsl Extra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Advertentie