obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Router achter ST706
TifKag
Hallo

Ik werk al jaren met de combinatie LiveBox --> Router.
De router staat statisch ingesteld 192.168.1.10, met het juiste subnetmask en gateway en dit heeft inclusief Online telefonie altijd prima gewerkt.
Op deze manier kan ik zelf bepalen via een DHCP Reservations List in mijn router welk IP nummer er uit wordt gedeeld aan de computers in mijn netewrk. (i.v.m. een NAS server die via port forwards in de LiveBox en router goed te benaderen is)

Maar.....sinds de laatste FW update van de Livebox heb ik veel problemen met Telefonie (regelmatig dode lijn, en niet meer kunnen bellen of gebeld worden)
Na een reset van de livebox werkt het weer een paar dagen.

Volgens de helpdesk is er iets niet goed met de LiveBox en heeft men besloten dat ik een nieuw modem krijg (ST706)

Als ik bij ontvangst van de ST706 mijn router statisch instel op 192.168.1.200 met het juiste Subnetmask en de juiste Gateway, gaat dan alles weer hetzelfde werken (dus OOK Online telefonie).
Uiteraard moet ik dan ook de port forwards in de ST706 laten verwijzen naar 192.168.1.200.


Alvast bedankt voor eventuele reacties
Gewijzigd door TifKag op 24 november 2009, 11:52
 
TCP_IP
Zelfde antwoord als in P.M. die je stuurde Wink


En in principe zou het gewoon zoals normaal moeten blijven werken inderdaad, voorzie geen problemen.
Heb het bij meerderen al op die manier werkend gekregen.

Mocht blijken dat het niet werkt laat maar weten in je topic, dan eens kijken waar het misgaat. Maar in principe is het vrijwel plug & play.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url