obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Router achter ST706
TifKag
Hallo

Ik werk al jaren met de combinatie LiveBox --> Router.
De router staat statisch ingesteld 192.168.1.10, met het juiste subnetmask en gateway en dit heeft inclusief Online telefonie altijd prima gewerkt.
Op deze manier kan ik zelf bepalen via een DHCP Reservations List in mijn router welk IP nummer er uit wordt gedeeld aan de computers in mijn netewrk. (i.v.m. een NAS server die via port forwards in de LiveBox en router goed te benaderen is)

Maar.....sinds de laatste FW update van de Livebox heb ik veel problemen met Telefonie (regelmatig dode lijn, en niet meer kunnen bellen of gebeld worden)
Na een reset van de livebox werkt het weer een paar dagen.

Volgens de helpdesk is er iets niet goed met de LiveBox en heeft men besloten dat ik een nieuw modem krijg (ST706)

Als ik bij ontvangst van de ST706 mijn router statisch instel op 192.168.1.200 met het juiste Subnetmask en de juiste Gateway, gaat dan alles weer hetzelfde werken (dus OOK Online telefonie).
Uiteraard moet ik dan ook de port forwards in de ST706 laten verwijzen naar 192.168.1.200.


Alvast bedankt voor eventuele reacties
Gewijzigd door TifKag op 24 november 2009, 11:52
 
TCP_IP
Zelfde antwoord als in P.M. die je stuurde Wink


En in principe zou het gewoon zoals normaal moeten blijven werken inderdaad, voorzie geen problemen.
Heb het bij meerderen al op die manier werkend gekregen.

Mocht blijken dat het niet werkt laat maar weten in je topic, dan eens kijken waar het misgaat. Maar in principe is het vrijwel plug & play.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TifKag
Het modem is binnen
Maar.....het gedonder is nu al begonnen

Internetsnelheid is 1.3 Mbit gezakt, en telefonie wil niet registreren.

In de settings van telefonie worden alle gegeven goed weergegeven.
Wxxxxxxx@sipteledienst.nl +31xxxxxxxxx Tel. 1 (Nummer en Telefoonnummer weggehaald) Smile
Maar bij geregistreerd staat een groot rood kruis.

In de Logfile worden onderstaande entries iedere 10 seconden herhaald.
00:54:43 (since last boot) VOIP: Recv 403 User Not Authenticated
00:54:43 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
00:54:43 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized

Bij Online staan ze ook voor een raadsel.
Gaat lang duren voor het opgelost is ben ik bang.
 
TCP_IP
Even buiten je probleem, kun jij de SIP settings zien ?!?!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TifKag
Dat zou echt een doorbraak zijn.

Maar helaas, nee.
Je gebruikergegevens zijn voor iedereen met Online telefonie te zien via Toolbox --> Telefonie --> Details

En die loggegevens onder Speedtouch --> Gebeurtenislogboeken

Ik snap je vraag wel, is mijn fout het wword "settings" in mijn vorige post had "details" moeten zijn Angry
Gewijzigd door TifKag op 25 november 2009, 19:16
 
I R Baboon
Bij de SIP server van Online staat de oude Livebox nog steeds geregistreerd. Daarom werkt de nieuwe (nog) niet.
Ik meen dat het MAC adres van belang is voor registratie.
Sluit de oude Livebox maar weer eens aan, ik denk dat er dan wel toegang is.




Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TCP_IP
Zou goed kunnen ja, dat MAC adres nog niet gewijzigd is op de Online servers. Telefonie is gekoppeld aan MAC adres.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TifKag
Inmiddels een dag verder en nog geen telefonie.

Heb vanochtend de LiveBox aangesloten, en die had binnen een paar minuten een telefonie verbinding.
Daarop Online maar weer gebeld, en dat doorgegeven.

Daar snapten ze er niks meer van, omdat in hun systemen, wel het MAC adres van de Speedtouch stond.
Ze zouden de storing doorzetten naar de juiste afdeling, wat 5 tot 8 werkdagen kon duren.
 
TCP_IP
Vind knap dat ze dat zo snel konden nakijkenPfft
Wacht je case maar even af Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TifKag
Zo....

Telefonie werkt.
Ben zojuist gebeld, en het bleek dat niet alleen het MAC adres verkeerd stond, maar er ook nog administratief iets verkeerd was gegaan.

Case is nog niet gesloten, want er zit ook nog iets fout op mijn lijn, waardoor ik niet de volledige snelheid haal.
Zal waarschijnlijk een monteur aan te pas moeten komen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router achter ST706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie