obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Poorten openen ST706 lukt niet. Poorten blijven dicht
Freekers
Ik post dit bericht naar aanleiding van een gesprek met de klantenservice, waar ik gevraagd werd mijn probleem hier op het forum te plaatsen. Bij deze.

Ik heb problemen met het openen van poorten in mijn ST706. Ik wil poorten opzetten voor het spel Modern Warfare 2, met name poort 28960 is belangrijk, zodat mijn NAT type veranderd naar OPEN ipv STRICT en ik eindelijk eens private matches e.d. kan hosten (en zelf de host kan zijn in dit laggy spel, maar dat terzijde).

Volgens het modem zouden de poorten open moeten staan, heb ze gefowarded door een 'custom' profile aan te maken onder de optie Delen van spelen & toepassingen en deze 'gelinkt' aan de juiste PC, maar volgens (online) port scanners en tests staat de poort nog steeds dicht. De mederwerker van de klantenservice vertelde mij dat dit met Windows 7 te maken kon hebben, aangezien die anders poorten afhandeld/forward en er een hoop standaard dicht staan. Ik heb daarom ook de firewall maar uitgezet, maar nog steeds staat de poort dicht volgens portscans.
Ook heb ik UPnP al geprobeert, maar dat lost ook niets op. PC heeft ook een vast IP adres, dus daar ligt het ook niet aan (ook met dynamisch IP adres werkt het niet).

Met telnet krijg ik wel verbinding met het modem als ik de poort niet ingeef. Geef ik de poort wel mee op, krijg ik een timeout.

Ik heb zwaar het vermoeden dat het toch aan het modem of de firmware ervan ligt. Als dat modem nu nou eens wat minder dichtgetimmerd zou zitten, dan kon ik wellicht een DMZ openzetten, of een bridge of misschien de build in firewall uitschakelen... zucht.

Ik heb zoveel combinaties reeds geprobeert, zelfs met m'n Vista laptop, als ik de poorten forward naar deze, blijven port tests zeggen dat de poort toch echt potdicht zit.. dus dan gaat het verhaaltje van Windows 7 als boosdoener niet meer op

Als laatste een screenshot ter verduidelijking van het geheel:
http://i50.tinypic.com/2zhdudu.png

Hopenlijk kan iemand mij helpen ! Dit is frustrerend.

Bvd.
Gewijzigd door Freekers op 15 december 2009, 22:38
 
Freekers

Quote

pinnhead31 schreef:
De firewall in windows 7 werkt het zelfde als in vista.

Uit geschakeld betekend in dit geval dus dat die nog meedraait op de achtergrond.



Bedankt voor je antwoord.

Ook in de firewall staat het spel gemarkeerd als toegestaan en ook de desbetreffende poort heb ik geforward.
 
I R Baboon
De webinterface van de 706 werkt niet altijd correct.
Normaal kan je dan via Telnet toegang de poorten wel open krijgen.
Helaas is die optie verwijdert door Online.

Je kan eens proberen om alle poorten naar je pc te openen.
Dat is de enige methode die in de buurt komt van DMZ host.

Probeer als laatste optie om een fabrieksreset uit te voeren.

Alternatief is een andere modem/router een oplossing.
Dat werkt alleen als je geen telefonie afneemt van Online.
Gewijzigd door I R Baboon op 15 december 2009, 23:58
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Freekers
Bedankt voor je antwoord.

Klopt, telnet staat ook dichtgetimmerd.
Alle poorten openen naar m'n pc maakte ook geen verschil.

Fabrieksreset ook al gedaan, maakt ook geen verschil. Volgens de medewerker van de klantenservice stonden boven een bepaalde range inderdaad bepaalde poorten uit ivm gevaar (?). Hij zou overigens ook niet hier in dit topic reageren..

Zat zelf ook al aan een eigen modem te denken, maar dat zou in mijn ogen eigenlijk niet hoeven moeten. Als ik toch zeg tegen dat ding zet die poorten open, dan verwacht je toch dat dat werkt.
 
I R Baboon
Dat mag je ook verwachten.
Het is spijtig dat Online niet de nadelen/beperkingen van de router meedeelt aan haar klanten. Van te voren!
Die mogen dat zelf uitvinden na veel frustratiemomenten!

Als je geen telefonie afneemt van Online, heb je de keuze:
* zelf een modem/router kopen.
* afwachten wanneer Online de firmware gaat aanpassen.
Als je pech hebt, kan je pas met versie MW4 gaan gamen...Wink
Gewijzigd door I R Baboon op 16 december 2009, 14:02
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Freekers

Quote

I R Baboon schreef:
Dat mag je ook verwachten.
Het is spijtig dat Online niet de nadelen/beperkingen van de router meedeelt aan haar klanten. Van te voren!
Die mogen dat zelf uitvinden na veel frustratiemomenten!

Als je geen telefonie afneemt van Online, heb je de keuze:
* zelf een modem/router kopen.
* afwachten wanneer Online de firmware gaat aanpassen.
Als je pech hebt, kan je pas met versie MW4 gaan gamen...Wink


Inderdaad ! Ik zal eventueel vanavond nog eens contact opnemen en vragen voor een firmware upgrade.

Ik heb inderdaad geen telefonie van Online. Mochten ze mijn modem niet willen voorzien van een firmware upgrade, dan zal ik zelf een modempje ervoor hangen. Heb, als hobbyist, altijd nog wel wat liggen Wink
 
TifKag
Ik zie in je screenshot wel dat je bepaalde poorten open hebt gezet, maar heb je daarna die poort setup ook gekoppeld aan het MAC-adres van die Game PC (anders staan ze nog dicht)

Je kunt ook makkelijk controleren, of en welke poorten er open staan op http://www.grc.com en daar kiezen voor Shields-Up
 
mesa57
Sluit me aan bij TifKag. En telnetten naar je router doe je niet via poort 28960. Dat gaat via de standaard poort (default, dus hoef je niet op te geven) 23.

Je kunt wel via poort 28960 testen of je gameserver aan staat. Maar dan telnet {ip adres van de gameserver} 28960 doen.
 
Freekers

Quote

TifKag schreef:
Ik zie in je screenshot wel dat je bepaalde poorten open hebt gezet, maar heb je daarna die poort setup ook gekoppeld aan het MAC-adres van die Game PC (anders staan ze nog dicht)

Je kunt ook makkelijk controleren, of en welke poorten er open staan op http://www.grc.com en daar kiezen voor Shields-Up


Ja, dat heb ik (natuurlijk) ook gedaan. Staat alleen niet op de screenshot omdat dat niet meer pastte.
Via Shields Up ben ik er toen ook achtergekomen dat de poorten in werkelijkheid dicht stonden en niet open zoals het modem zegt.

Ik heb vaker, bij vrienden, Speedtouch modems/routers ingesteld (in de winkel gekocht dus niet van een of andere provider) en daar ging het wel altijd goed. Heb er dus enige ervaring mee.

Quote

mesa57 schreef:
Sluit me aan bij TifKag. En telnetten naar je router doe je niet via poort 28960. Dat gaat via de standaard poort (default, dus hoef je niet op te geven) 23.

Je kunt wel via poort 28960 testen of je gameserver aan staat. Maar dan telnet {ip adres van de gameserver} 28960 doen.


Klopt, weet ik, maar de medewerker van de klanteservice zei dat ik dat moest doen om te kijken/testen op de desbetreffende poort open stond. Een connection refused zou betekenen dattie openstond en een time out van niet.
 
mesa57
De klantenservice bedoelde dat je met telnet {ip adres van de game pc) 28690 kon testen of de poort beschikbaar is. En niet telnet 192.168.1.254 28690 zoals ik op het scherm zie staan. Volgens mijn is 192.168.1.254 het IP adres van de router en niet van je pc.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openen ST706 lukt niet. Poorten blijven dicht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie