obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ST 706::KERNEL Controlled restart (after internal error or explicit system reboot)
ladyvox
Sinds begin januari hebben we problemen met onze ST706. Minstens 1x per dag (en dat nu al bijna 3 weken lang) houdt de modem er gewoon spontaan mee op en reset hij zichzelf.

Jammer genoeg wordt ook het gebeurtenissen logboek gewist en begint hij na z'n reset met een schone log opnieuw. De nieuwe logs beginnen keer op keer met "KERNEL Cold restart" waarna langzaam de boel weer goed wordt ingesteld en na enkele minuten het internet en de telefoon het ook weer doen.
Zojuist ging het weer mis en schijnbaar was ik nu iets vlotter met het openen van het gebeurtenissen logboek, want ik las daar nu tevens de volgende error: "KERNEL Controlled restart (after internal error or explicit system reboot)". Ik heb zo het vermoeden dat dit alle voorgaande keren OOK de oorzaak is geweest van de "Kernal Cold restart".

Ik heb hier op het forum wat rondgezocht en vond deze opmerking over bovenstaande error.

Quote

De laatste melding van het log zou niet mogen verschijnen in een goed werkende verbinding.
Meestal heeft dat twee oorzaken:

# een defect aan de router of voeding.
# er is een probleem met de DSL lijn en die zorgt in het modem gedeelte voor problemen, zodat je modem zich vasthangt en zich automatisch reset.

Heb je geen ander modem/router om uit te testen?
Heb je de Speedtouch eens direct aangesloten op je ISRA punt?

Gewijzigd door I R Baboon op 12-11-2009 20:51


We hebben in juni vorig jaar ons contract verlengt en hierbij deze nieuwe modem gekregenn (en de oude verplicht terug moeten sturen, we hebben dus geen reserve modem om te testen). Er is niets veranderd aan de opzet van het geheel of aan de adsl lijn zelf, alleen de modem is anders. Ik heb dus het idee dat de problemen veroorzaakt worden door een defect in de modem!

Na 3 weken van disconnects and resets heb ik de hoop op het spontaan weer verdwijnen van de resets opgegeven.
Iemand suggesties? Vriendelijk bedankt!
 
ladyvox
ps. Het was me niet geheel duidelijk in welk subforum ik dit probleem het beste kon plaatsen dus heb ik het maar hier gepost. Indien het elders thuishoort, dan kan een van de mods deze thread misschien verplaatsen? Dank.
 
I R Baboon
Plaats hier eens je intrain statistieken.
Als het goed is, hoef je alleen op de link te klikken: http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=1&l1=0
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pakoe
Heb je de wireless versie van de speedtouch 706 serie? Ik had zelf ook hetzelfde probleem en heb sinds ik mijn wireless interface in de speedtouch heb uitgeschakeld geen meldingen gehad heb nu een wireless zyxel achter de speedtouch706wl gehangen om het te testen of de wireless interface de oorzaak is van de speedtouch 706WL. Misschien helpt dit het met het oplossen van jou probleem. Ik had ook het vermoeden eerst dat het mijn lijn was maar ik heb pas een software update gehad in mijn modem dus zit de teller weer op 3 dagen hij was voor de software update 19 dagen up door de wireless interface uitgeschakeld te hebben.
Gewijzigd door pakoe op 25 januari 2010, 22:22
 
ladyvox

Quote

I R Baboon schreef:
Plaats hier eens je intrain statistieken.


Bij deze:)

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:20:19
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 13.981
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 6,90 / 62,80
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,5 / 16,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 10,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 100
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
I R Baboon
Ziet er prima uit.

Welke programma draaien op de pc's? Gebruik je torrents veel?
Heb je een actuele virusscan en malware scan gedaan op alle pc's?

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ladyvox
Virusscan e.d. zijn actueel en alle pcs zijn 'schoon'.
Behalve standaard dingen als mail en browser (outlook/IE8 en FF/Thunderbird), MS Word en Adobe PSE spelen we regelmatig WoW en EQII. Dit doen we echter al jaren en tot voor kort waren er geen problemen met de modem.
Torrents maken we zeer zelden gebruik van.

Hoe zou programmatuur op een pc een kernel cold reset van een modem kunnen veroorzaken/beinvloeden dan vraag ik me af?
 
I R Baboon
Programma's kunnen de router overbelasten met teveel aanvragen. Versimpelt uitgedrukt.
Een router is in principe een klein computertje dat je netwerk en ADSL voor je regelt.
Een 706 is een simpele router voor consumenten. Geen krachtpatser.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ladyvox
Ding heeft het maanden goed gedaan (op dat akkefietje met die buggy firmware update van Online dat er voor zorgde dat er ineens een pw op zat na), en is out of the blue ineens deze resets gaan vertonen.. dus ik denk toch dat het aan de modem zelf ligt. Wij zijn in ieder geval niets anders gaan doen ofzo.. Zal Online maar eens bellen denk ik.
 
I R Baboon
Dat lijkt mij ook het beste. Laat je hier iets weten hoe het afloopt?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ST 706::KERNEL Controlled restart (after internal error or explicit system reboot)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TP-Link N600 - PPP0 Error Eigen modem configuratie en problemen : 2 29 nov 2017
Huawei HG655d dagelijks reboot nodig Huawei configuratie en problemen : 4 18 sep 2015
CRC FEC ERROR informatie Huawei configuratie en problemen : 3 14 mei 2014
Random IP adres wijzigingen zonder restart? Huawei configuratie en problemen : 3 01 dec 2013
Huawei Kernel warning klog 104 Algemeen : 20 20 okt 2012
Advertentie