obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
[Probleem] SpeedTouch 706 + Sitecom Range Extender WL-330 + DHCP
Genkie
Beste,

Dit is het geval: Ik heb een Speedtouch 706 modem. Dat werkt allemaal prima, maar nu wilde ik voor mijn laptop ook draadloze mogelijkheden toevoegen voor 2 laptops hier in huis.
Het volgende is reeds gebeurd: USB Wi-Fi ontvanger gekocht, die aangesloten op de ene laptop omdat deze nog geen netwerkkaart oid had (oudere laptop).

Het internetkabel wat in die oudere laptop ingeplugged zat in de Sitecom Range Extender WL-330 gestopt zodat deze het internetsignaal ging uitzenden (zodat de USB Wi-Fi ontvanger hem weer op zou pikken zodat de laptop alsnog internet had).

Dat lukte. Echter, nu moest ik wat dingen configureren in het configuratiepaneel van de Sitecom. Ik snap bijna alles, behalve het stuk waarin de DHCP aan bod komt.
Ik zit natuurlijk niet te wachten op conflicten met de SpeedTouch 706 dus misschien kan één van jullie mij vertellen wat ik onderstaand moet invullen zodat beide elkaar niet in de weg zit, wat ik daar voor moet aanpassen (wellicht ook nog wel aan de SpeedTouch 706).

watmoetikhiernoumee

- De huidige situatie: Internet komt huis binnen -> SpeedTouch 706 -> 4 internet kabels. -> 1 van die 4 internetkabels naar laptop, die in de Sitecom Range Extender 300n zit -> Sitecom Range Extender zend draadloos signaal in via Ethernetpoort 3. -

Bij voorbaat dank,
 
TCP_IP
DHCP uitzetten Wink

IP management:

IP add: 192.168.1.234
subnetmask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.1.254
DHCP server: disabled

IP aanpassen omdat deze in een ander subnet stond.

Ik ga er hier vanuit dat de Range Extender als Access Point fungeert.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Genkie
Hartstikke bedankt! Ik was al vanaf 12:00 uur aan het pielen, maar daar is nu een einde aan gekomen dankzij jou!

Nog 1 vraag; hoe kom ik nu het configuratiepaneel van de Sitecom in, als dat nog een keer zou moeten? Welk IP?

Nogmaals, bedankt voor nu!
 
TCP_IP
192.168.1.234 als je mijn instellingen hebt overgenomen Wink

Het IP adres wat je bij "IP address" onder "IP management" invult word het adres van je Sitecom.

En heel graag gedaan hoor Grin
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Probleem] SpeedTouch 706 + Sitecom Range Extender WL-330 + DHCP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
DHCP uitzetten Speedtouch 706 configuratie en problemen : 3 24 mrt 2017
DHCP wordt automatisch statisch Zyxel configuratie en problemen : 4 27 feb 2017
Advertentie