Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
meer telefoons aangesloten aan ST706?
|
|
slowhand |
Geplaatst op 21 February 2010, 21:22
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 21 Feb 2010 |
Goedenavond; Ik zette onlangs mijn ADSL Extra abonnement in ADSL Extra + Telefonie Totaal om. Ter gelegenheid van deze verandering, mijn oude modem (Speedtouch 706, sw versie: 7.8.10.0) niet werd geruild. In het verleden (Internet via ONLINE, maar telefoon carrier door KPN), gebruikte ik om drie telefoons in drie verschillende plaatsen thuis te hebben. Ik hielp me met een splitser vóór elke toestel en ik kon alle gewonetelefoons overal gebruiken. Na de overgang, werd het allen ingewikkelder. De enige manier voor me om het telefoonsignaal (nu op de ONLINE carrier) te krijgen door mijn telefoon is aan "phone" poort van de modem te stoppen. Alhoewel de modem in telefoon het hoofdaansluiting is, heb ik geen signaal in de andere toestels (in gewone telefoon stopcontacten). Dit betekent ik slechts één telefoon (verbonden met de modem) kan gebruiken en dit is zeer onpraktisch. Ik was benieuwd of was er een manier om deze kwestie te overwinnen. Om het even welk aanbeveling of tip zijn zeer welkom TIA |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 22 February 2010, 20:46
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Of er is een bekabling probleem ergens tussen de telefoons of de aansluitwaarde is te groot voor de router. Zijn deze telefoons zonder een eigen voeding? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
slowhand |
Geplaatst op 23 February 2010, 08:48
|
2 zonder eigen voeding, maar 1 met voeding. Ik heb de toestel met eigen voeding aangesloten. Ik probeerde niet met de andere telefoons |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 24 February 2010, 01:45
|
Staat er een aansluitwaarde op de telefoons? Probeer anders eens eerst de losse telefoons te testen op de Phone poort op de router. Dan weet of ze wel werken ermee. Het oude analoge net had veel power op zijn draad staan. Dat kan de router niet leveren. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
slowhand |
Geplaatst op 24 February 2010, 10:19
|
Opnieuw bedankt. Ik probeerde alle telefoons thuis en allemaal het werk wanneer zij verbonden met de "PHONE" poort. Gisteren kocht ik een "verdeler" bij GAMMA'S. Fundamenteel, verdeelt het de inkomende telefoonlijn in twee en ik kan twee draadloze telefoons daar aansluiten. Op deze wijze, kan ik het draadloze deel van de telefoon verlaten waar ik wil (een op de begane grond, andere in de zolder). Nog, niet de beste optie, maar flexibeler dan vorige. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 24 February 2010, 12:58
|
Veel mensen kopen van die DECT sets met meerdere toestellen. Dan zijn er genoeg toestellen voor elke kamer en geen gedoe met kabels. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
rrozema |
Geplaatst op 25 February 2010, 06:08
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Allereerst; je hebt blijkbaar meerdere aftakkingen vanaf het eerste punt waar je telefoonlijn je huis binnen komt. Dit is niet toegestaan bij een adsl 2+ verbinding; je router/modem moet direct en als enige op dat punt aangesloten zitten. Voldoe je hier niet aan dan zal je onherroepelijk internet snelheids- of zelfs verbindingsproblemen krijgen en waarschijnlijk zal ook je telefonie daardoor niet meer betrouwbaar gaan werken. Mogelijk lijkt het nu nog goed te werken; dit zal spoedig gaan veranderen. Dus pas als eerste je bekabeling aan: sluit enkel en alleen je speedtouch op de telefoonaansluiting aan. De telefoon aansluitingen waarop niets is aangesloten mogen niet op dat punt aangesloten zitten; zelfs al zit er niets ingestoken! M.a.w. er moeten precies 2 adertjes op het aansluitpunt aangesloten zitten, niet meer en niet minder. Deze beide adertjes (rood + blauw) zitten in 1 draadje dat direct naar de 'line' aansluiting van je speedtouch loopt. Daarna kun je je telefoons aansluiten op de PHONE aansluiting van je speedtouch. Zoals al beschreven door I R Baboon heb je te maken met een maximale stroomafname, welke wordt uitgedrukt in 'aansluit factor'. Je moet de aansluitfactor van alle aangesloten toestellen bij elkaar optellen. Wat precies de maximale waarde is weet ik helaas niet, maar ik zou er maar van uit gaan dat je maximaal 2 toestellen kunt aansluiten. Een telefooncentrale telt echter slechts als 1 apparaat. Dus sluit je een telefooncentrale aan op de phone aansluiting, dan kun je op die centrale wel weer meerdere toestellen aansluiten. Een dect basis-station is ook een telefooncentrale. Met een dect setje van pakweg 40-60 euro met 4 toestellen heb je een basis station dat je aansluit op de phone aansluiting en 4 toestellen die je door je hele huis heen kunt zetten. Welkom in het draadloos bellen tijdperk |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'meer telefoons aangesloten aan ST706?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 08 Jun 2020 |
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 1 | 23 Sep 2019 |
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook | Helpdesk | : 2 | 15 Sep 2019 |
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? | Zyxel configuratie en problemen | : 5 | 09 Jul 2019 |
Poort niet meer open te zetten | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 19 Dec 2018 |
Advertentie