obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
PS3 NAT3 naar NAT2 probleem
ABD
Hallo, ik heb een ST706 i.s.m. Linksys WRT54GC waar mijn PC, laptop, en PS3 aan hangen. Nu wil ik op het PSN multiplayer games spelen met headset en dat geeft problemen. Ik ben erachter gekomen dat ik bepaalde ports moet forwarden en dat heb ik gedaan, denk ik, maar ik heb nog steeds de NAT3 status. Hierbij post ik wat pics om te laten zien wat ik gedaan heb, misschien zie ik wat over het hoofd. Alvast bedankt voor de input.


2iijqiu

xf3eo6

169kdi8

2mm7ke9

f1zhhg

28m1eol

rj39ky
Gewijzigd door ABD op 04 juni 2010, 22:04
 
mesa57
1. Twee routers achter elkaar hangen garandeert dat het niet werkt tenzij de eerste in bridge mode staat
2. Portforwarding is een doolhof en weg zonder einde. Eigenlijk werkt alleen uPnP goed.
 
I R Baboon
Je werkt met dubbel NAT. UPnP werkt daar niet mee.
Zorg ervoor dat de Linksys als AP/switch aan je Speedtouch hangt en zet alleen in de Speedtouch UPnP aan.
Gewijzigd door I R Baboon op 07 juni 2010, 14:10
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ABD
Zoals jullie zien staat DHCP uit en operating mode op router ipv gateway. Dit is alles wat ik kan doen met mijn WRT54GC. Dat is overigens min of meer bridgen toch? uPnp aangezet op de ST706 en de PS3, maar dat helpt ook niet.

Op linksys forum las ik dat PPPoE zou moeten werken, maar dat kan niet bij Online, las ik hier.
Gewijzigd door ABD op 07 juni 2010, 19:37
 
mesa57
Ja, hij staat op router, dus rout hij.
En wel van subnet 192.168.1.x (speedtouch subnet) naar 192.168.0.x (linksys subnet) alwaar je ps3 weer inzit.
 
I R Baboon
Duw de netwerkkabel niet in de WAN poort, maar in de LAN poort van de Linksys.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ABD
GeluktSmile Dank je, I.R, dat van die kabel in de LAN poort was hemSmile
Gewijzigd door ABD op 08 juni 2010, 00:04
 
I R Baboon
Dus je hebt nu NAT2 op je PS3?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ABD
Correct. Om een WRT54GC te laten bridgen moet je:

1. na reset(factory default)DHCP Server Setting op disabled zetten
2. kabel van modem/router in LAN poort stoppen.

Om Nat Type 2 te krijgen is het wel nodig uPnP aan te zetten op de speedtouch en de PS3. Ik ga binnenkort nog eens kijken of het ook met portforwarding kan i.p.v. met uPnP, is nog iets veiliger.

Net geprobeerd om met portforwarding te werken, was niet veel werk had de settings nog in de ST706 staan en hoefde ze alleen maar toe te wijzen aan mijn PS3, maar het werkt niet, dus ik werk wel met uPnP. Heeft me genoeg tijd gekost om dit werkend te krijgen, ik ben tevreden.
Gewijzigd door ABD op 08 juni 2010, 01:03
 
I R Baboon
Fijn voor je.Wink
Het schijnt dat alleen via UPnP je succesvol de poorten kan openen met een Speedtouch met Online firmware.
Jij bevestigd dat weer eens.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PS3 NAT3 naar NAT2 probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Advertentie