Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Welke PCMCIA kan nu in de Livebox???
denbosch75
Hallo,

Ik weet dat er vier modellen in de FAQ worden genoemd, maar daar gaat nu juist m'n vraag over.
Ik heb zojuist de Livebox binnen en wil er een eigen PCMCIA-kaart in stoppen, maar wil natuurlijk wel dat ie werkt. Dus ik op zoek naar de in de FAQ besproken modellen:

- Asus WL-100g = Nergens meer te vinden of te krijgen. Oud model en niet meer leverbaar krijg ik overal te horen. Wel is er nu de Encore en de Deluxe versie. Hier hoor ik wisselende verhalen over op de diverse forums. Werkt ie nu wel of niet met de Livebox???

- Linksys WPC54G = Kaart is makkelijk te vinden, maar de verschillende versies kan ik er niet uit lezen. Volgens dit forum werkt alleen dit (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1). Ik kan deze code nergens op de doos vinden. Gezien blijkbaar de versie 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) niet werkt, vind ik het te riskant om te kopen! Hoe kan ik er nu achter kopen of ik de goede versie heb??? De kaart die ik in de winkel heb gevonden is de Linksys WPC54G-EU. Tsja, doet ie het in de Livebox??

- Belkin F5D7011 802.11g = Ook makkelijk gevonden, ware het niet dat ook hier het typenummer iets is gewijzigd. Nu heet de kaart F57011DF. Gaan die laatste twee letters er voor zorgen dat ie het niet in de Livebox doet???

- Sitecom de WL-100 B PCMCIA = Niet gevonden. In de winkel wisten ze me te vertellen dat dit een oud model was.

Welke kaart blijft er nu nog over?
Zijn er ondertussen nieuwe kaarten die ook wereken (en die wel makkelijk te verkrijgen zijn)?
Heeft iemand ervaring met de bovengenoemde kaarten en versies?

Alvast bedankt voor het antwoord...

:p :p :p

Wolfje666
De Linksys is versie 3 die tegenwoordig verkocht wordt.
Heber zelf vandaag1 gehaald en weer teruggebracht.
Die werkt niet Sad

denbosch75
Jongens, ben ondertussen niet veel verder en wil graag met m'n laptop draadloos kunnen Internetten. Wat kan ik het betste doen? Ik twijfel nog steeds om m'n Livebox draadloos te maken met een PCMCIA-kaart (Belkin F5D7011 802.11g; kijken of diegene die te koop is 't doet) of met een Access Point (WRT54G en dan routerfunctie uitschakelen).

Is het bereik echt zo veel beroerder van een PCMCIA-kaartje in vergelijking met een Access Point?

En wat te doen als mijn lijn 1 voor de vaste PC wordt gebruikt en lijn 2 voor het Access Point en Orange gaat via diezelfde lijn 2 digitale televisie leveren??

mecheltje

denbosch75 schreef:
Jongens, ben ondertussen niet veel verder en wil graag met m'n laptop draadloos kunnen Internetten. Wat kan ik het betste doen? Ik twijfel nog steeds om m'n Livebox draadloos te maken met een PCMCIA-kaart (Belkin F5D7011 802.11g; kijken of diegene die te koop is 't doet) of met een Access Point (WRT54G en dan routerfunctie uitschakelen).

Is het bereik echt zo veel beroerder van een PCMCIA-kaartje in vergelijking met een Access Point?

En wat te doen als mijn lijn 1 voor de vaste PC wordt gebruikt en lijn 2 voor het Access Point en Orange gaat via diezelfde lijn 2 digitale televisie leveren??

Zet een switsh neer plug je pc en je accespoint erin en klaar ben je. Werkt hier als een trein. ( 3 pc's met kabel en 1 laptop draadloos) Kan je op de andere aansluiting tegen die tijd tv ontvangen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke PCMCIA kan nu in de Livebox???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
welke keuze? online+ tv of toch blijven bij Telfort Huawei configuratie en problemen : 4 02 Oct 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 Aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 Jan 2015
Welke modem ga ik krijgen voor 30 Mb/s-3 Mb/s Supersnel Algemeen : 2 23 May 2014
Welke snelheid zal ik halen max ? Snelheid : 26 20 May 2014