obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Telefoon Huiscentrale
ns_joep
Brandende vraag is gaat het aansluiten van een telefoon huiscentrale aan de LB werken ?

Om te kunnen bellen buiten de woning moet nu ik steeds een "0" voorkiezen. Intern telefoonverkeer is mogelijk door kiezen van het toestelnummer, jullie kennen dat wel. Wat als ik de centrale aan een LB hang ?

Ook wil ik de KPN-lijn met bijbehorend nummer graag behouden, dien ik dan één toestel achter een splitter vóór de LB aan te sluiten of moeten alle toestellen, dus de huiscentrale, aan de LB en kan ik dan van elk toestel [na de LB] met KPN bellen door kiezen van *33* waarna ik dan de "0" voor een buitenlijn kies en daarna het gewenste nummer ?

Het zou mooi zijn snel een antwoord te hebben.
 
Wanabo
Ik kan het je niet garanderen maar ik schat het als volgt in.

ADSL --> Livebox --> huiscentrale en vice versa.

Binnenshuis kun je dus je huiscentrale bijven gebruiken. Naar buiten bellen blijft voordraai 0. Nu hoor je echter de Orange tweetonige kiestoon, vervolgens bel je. Wil je perse met KPN bellen dan eerst 0 en dan *33* je hoort nu de eentonige kiestoon van KPN.

Absoluut geen telefoon of splitter aansluiten tussen isra punt en livebox (ervoor dus)

Nu wil Orange graag je KPN overnemen, doe dit niet! Daardoor behoud je je kpn nummer en krijg je van Orange een nieuw nummer. Zie ook, http://online.gebruikers.eu/news.php?readmore=4

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Ik heb het hier draaien met een huiscentrale, dat werkt.
Inderdaad ook zoals Wanabo het omschrijft. Je sluit gewoon je Livebox op je wandcontact doos aan, en de huiscentrale hang je aan de telefoonaansluiting van je Livebox.

Je kunt dan bellen via Wanado/Orange en als je via de KPN wilt bellen dan kun je dat middels die sterretjescode, alleen dan wel andersom.
Eerst een 0 voor de buitenlijn, want dan schakelt je huiscentrale namelijk naar de Livebox, en dan pas moet je de LB duidelijk maken dat je via KPN wilt bellen dus na de 0 draai je de *33* voor het gewenste telefoonnummer.

Greetings, Richard.
 
ns_joep
Hey, da's mooi.

Maar wat gebeurt er als iemand (op) je oude KPN nummer belt ?
Gaat dan je telefoon over en kan je het gesprek gewoon beantwooorden ?

Joep.
 
Wanabo
ja, dat is het mooie. Je bent niet overgeleverd aan Orange!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Precies, je bent dus gewoon op 2 nummers bereikbaar.

Wat ik bijv. altijd doe is dat ik het Orange nummer aan vreemden geef, waarvan ik het idee heb dat ze niet altijd mijn nummer nodig hebben.
Mocht ik dan eens van internet provider wisselen, zijn ze mijn tel.nr. kwijt want dat van KPN hebben ze niet.Smile
Daarnaast heb ik van KPN geen nummerweergave maar van Orange zit dat er wel op en kan ik bij die mensen dus ook meteen zien wie me belt.
Greetings, Richard.
 
ns_joep
Oké, ik hoor of zie dan wel weer.

Als het al mogelijk is, zal het mij ook wel lukken, niet soms?

In post in elk geval t.z.t mijn ervaringen.

Met groet,
Joep.
Met groet,
Joep
 
Richard
Zoals gezegd is het mogelijk. Maar dus eerst de 0 draaien en daarna je *31* voor met KPN te bellen.
Werkt hier ook dus moet bij jou ook kunnen, doch we blijven benieuwd naar je ervaringen t.z.t. Altijd handig om te weten of het met meerdere centrales ook werkt.

Greetings, Richard.
 
ns_joep
Nou ben benieuwd, of het nou *33* is of *31*
Met groet,
Joep
 
Wanabo
Wat moet ik doen om mijn KPN voicemail te kunnen beluisteren?

vraag
Wat moet ik doen om mijn KPN voicemail te kunnen beluisteren?


antwoord
Als je Telefonie abonnee bent en je wilt je KPN voicemail beluisteren, werkt dit anders dan je gewend was. Je kunt je KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als je belt via je KPN telefoonlijn. Om met Telefonie toch via je KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toets je *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toets je dus: *33*0842333 of 13310842333.

Orange
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon Huiscentrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen : 2 13 dec 2017
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen : 2 20 jul 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Geen telefoon verbinding Algemeen : 9 12 dec 2015
Advertentie