Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Hyves doet het niet
dieskekruisselbrink
Hallo,

Al een behoorlijke tijd doet de website www.hyves.nl het bij ons thuisnetwerk het niet.
We hebben al verschillende keren met de provider gebeld, met hulp op afstand geprobeert en een nieuw kastje gekocht maar het doet het nog steeds niet.
Dit is erg vreemd, want alle internetverbindingen in ons thuisnetwerk doen het wel, en bij mensen in onze omgeving doet de site het wel gewoon.
Weten jullie hier een oplossing op?

Ik ben laatst al met mijn laptop naar de buren geweest en als ik dan op hun netwerk zit doet hyves het wel gewoon!
Het ligt dus wel aan ons netwerk thuis, want op alle computers hier in huis doet hyves het niet, erg raar.

Bijvoorbaat dank!
Gewijzigd door dieskekruisselbrink op 07 November 2010, 09:50

I R Baboon
9 van de 10 keer blokkeert software op de eigen pc een site.
Probeer een andere browser en schakel virusscanner en firewall uit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

rrozema
Neem je computer eens mee naar een vriend(in), je ouders of je broer/zus etc. Sluit hem daar aan op het netwerk en probeer of je dan wel op hyves kan komen. Je weet dan of het aan je netwerk of aan je pc ligt. Hoogstwaarschijnlijk doet hij het daar ook niet; dan ligt het aan je pc. Neem je pc weer mee naar huis.

Als je het niet zelf kunt, vraag dan iemand om je te helpen: je moet controleren of je pc wel het ip-adres van www.hyves.nl kan ophalen. Je doet dit met het commando

nslookup www.hyves.nl.
(die laatste punt is geen type fout, die is belangrijk). De verwachte uitkomst is dat je een paar regeltjes tekst terug krijgt; het eerste blokje beschrijft jouw dns server, het 2e blokje geeft de gevonden resultaten van www.hyves.nl terug. Zoiets:

Server:  ns1.hosting.nl
Address:  62.129.139.1

Niet-bindend antwoord:
Naam:    www.lb.hyves.nl
Addresses:  94.100.125.129
          94.100.116.215
Aliases:  www.hyves.nl

Is dat niet zo, m.a.w. krijg jij iets anders te zien in het 2e blokje, post dan jouw uitkomst hier, dan is er hier wel iemand die je verder kan helpen. Er kan o.a. een vermelding in je hosts file staan die er voor zorgt dat je niet het juiste adres krijgt.

Krijg je wel het juiste resultaat, probeer dan of je het gevonden adres kunt bereiken met het ping commando:

ping 94.100.125.129
Het verwachte resultaat is dat je een regeltje krijgt met uitleg, daarna 4 resultaten plus nog een samenvatting. Zoiets:

Pingen naar 94.100.125.129 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 94.100.125.129: bytes=32 tijd=9 ms TTL=56
Antwoord van 94.100.125.129: bytes=32 tijd=10 ms TTL=56
Antwoord van 94.100.125.129: bytes=32 tijd=8 ms TTL=56
Antwoord van 94.100.125.129: bytes=32 tijd=9 ms TTL=56

Ping-statistieken voor 94.100.125.129:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 9ms

ook hier weer: ziet jouw resultaat er heel anders uit dan mijn voorbeeld, post dan jouw uitkomst hier en er is hier wel iemand die je kan helpen.

odette
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem met Hyves. Ik heb naar mijn provider gebeld en deze zeiden dat waarschijnlijk hyves mijn ip adres heeft geblokkeerd. Dit kon komen door grove taal ( wat ik bijna zo goed als zeker weet dat dat niet het geval is!!) of ze hebben per ongeluk een verkeerd ip adres geblokkeerd.
Ik moest contact opnemen met Hyves,wat niet kan omdat ik niet op de pagina kan komen, en dan vragen of dit het geval is. Op maandag ben ik in de gelegenheid om mijn laptop aan te sluiten op een andere netwerk en ga ik proberen een mail te sturen naar Hyves met de vraag of idd mijn ip is geblokkeerd.

Zou graag willen weten als het bij jullie is opgelost en hoe dat is gegaan.
Groet Odette

odette
Hallo dieske,
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar hyves via www.op-school-internetten.nl kwam ik idd via een omweg op hyves.
Ik zei dat sinds een paar weken alle vier de computers in huis niet meer op de pagina konden komen, dat dit dus niet aan de instellingen kon liggen. Ik heb mijn ip nummer bijgevoegd en gevraagd of ik soms geblokkeerd was. Als antwoord kreeg ik dat dit ip nummer al een jaar geblokkeerd was omdat ze herhaaldelijk problemen met dit ip nummer hadden. Ze schreven waarschijnlijk heb je een nieuw ip nummer gekregen (????? kan dat? ) ze zouden dit nummer weer toegankelijk maken. En idd we kunnen gewoon weer op hyves.
Ik hoop dat het bij jullie ook gauw opgelost wordt.
Groetjes Odette

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hyves doet het niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 Jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 Jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 Sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 Jul 2019
Advertentie