Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
hulp bij opzegging isdn
|
|
lolita |
Geplaatst op 13 November 2010, 12:17
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 13 Nov 2010 |
Beste forumleden, Ik heb een aantal vragen waar misschien iemand mij mee kan helpen in dit forum. Ik ben nog geen klant van online maar ben wel van plan het te worden als er een aantal zaken voor mij duidelijk zijn. Ik heb deze vragen via een faxbericht naar online gestuurd maar helaas nog geen antwoord hierop gehad. Ik kan helaas geen email versturen op de online site aangezien ik nog geen klant ben. Voor telefonisch contact vind ik het te complex aangezien ik een leek ben en waarschijnlijk op dat moment dan niet de goede vragen stel. Op dit moment hebben wij ADSL (nog van Planet) via KPN, ISDN2 en abo en gesprekskosten telefonie via Tele2. Aangezien wij bijna geen gebruik meer maken van ISDN2 willen wij dit opzeggen. Hierover ben ik al met Tele2 in gesprek. Zij vertelden mij dat ISDN2 via de KPN loopt en dat ik dat zou moeten opzeggen, dit zonder extra kosten. Hoe lang dit ging duren konden ze mij niet vertellen. Wie kan mij vertellen of dit werkelijk zo is (zonder extra kosten) en wie kan mij vertellen hoe lang dit alles gaat duren? Heeft iemand hier ervaring mee? Ook vertelde Tele2 mij dat ik mijn ADSL abonnement dan moet opzeggen en dan vrij ben om eventueel een andere provider te kiezen hiervoor. Dit zou dan voor ons Online worden. Op de site hebben ze het over lijnhuur...wat wordt hiermee bedoeld? Is dit het telefoonnummer dat je al hebt via KPN? Wij zouden namelijk graag ons hoofdtelefoonnummer willen behouden. Is dit mogelijk? Kan iemand vertellen wat de juiste procedure is om alles voor elkaar te krijgen in korte tijd en zonder dubbele en extra kosten? Hoe lang duurt het voordat je afgemeld bij KPN en aangemeld bent voor ADSL bij Online? Bij voorbaat dank |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 14 November 2010, 10:14
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
ksonb1@online.nl Als ik het me goed herinner is dit de beste procedure. 1. Zorg dat je ADSL wat via je ISDN2 pakket loopt opgezegd word. http://www.kpn.com/prive/service/opzeggen/opzeggen-vast.htm 2. Bij KPN je ISDN2 pakket opzeggen of omzetten naar PSTN (gewoon analoog) 3. Wanneer het omgezet is ADSL aanvragen op de nieuwe PSTN lijn. Kostenplaatje... weet ik zo niet precies. Ik zou even kort KPN ervoor bellen om zekerheid te krijgen. Lijnhuur Quote Doorbelasting lijnhuur, wat is dat? Als uw analoge telefoonabonnement van KPN is opgezegd, bespaart u op de maandelijkse kosten van dat abonnement. KPN rekent voor het gebruik van de telefoonlijn waar geen telefoonabonnement meer op zit wel kosten aan Online. De ADSL verbinding maakt namelijk gebruik van de telefoonlijn, en die is van KPN. De kosten berekenen wij aan u door. Deze kosten staan op uw rekening als ‘doorbelasting lijnhuur’. De maandelijkse kosten voor de doorbelasting lijnhuur zijn € 10. Er kan een aanbieding van toepassing zijn waardoor u korting ontvangt op de lijnhuur. Nog even een keer samengevat: KPN bellen om te informeren over kosten ISDN opzeggen en of er een contract over loopt. Tele 2 abonnement opzeggen KPN ISDN opzeggen of omzetten naar PSTN Zodra opgeleverd is Online bellen en ADSL bestellen Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 14 November 2010, 17:32
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Zijn dan alle twee de aderparen in gebruik? En welke aderpaar doet welke diensten? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
lolita |
Geplaatst op 17 November 2010, 10:31
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 13 Nov 2010 |
Beste forumleden, Wij hebben toch maar besloten om van isdn2 over te stappen naar isdn1. Dit omdat het weinig scheelt in kosten, nummerweergave is dan inclusief en we dan ook geen nieuwe draadloze router hoeven te kopen. Even ter info...voor het abo telefonie blijven wij gewoon bij Tele2. Wij hebben nog steeds (al jaren) goede ervaringen met Tele2 hoewel we het jammer vinden dat we geen emailcontact kunnen bewerkstelligen. We worden wel iedere keer netjes gebeld als we op het tele2 forum vragen stellen. De kosten voor ISDN betalen wij via Tele2. Zij hebben aangegeven dat we eerst inderdaad ADSL moeten opzeggen bij KPN. Daarna zullen zij KPN doorgeven dat we over willen stappen van ISDN2 naar ISDN1. Zij zeggen ons door te geven wanneer dat gaat gebeuren. Dit schijnt 10 tot 15 werkdagen te duren....belachelijk lang natuurlijk! Als dit gebeurd is dan kunnen we opnieuw ADSL aanvragen. Dit willen we eigenlijk bij Online doen. Kan iemand ons vertellen hoe lang het duurt bij een aannmelding bij Online voordat je dan weer kan internetten en hoe Online dan doorgeeft dat je internet kunt gebruiken? Zonder internet en telefoon kunnen we elkaar niet echt goed bereiken. De post schijnt op dit moment ook te staken dus het wordt er dan niet makkelijker op. Daarbij heb ik begin verleden week een fax gestuurd naar Online en nog steeds geen antwoord gekregen.......dat begint dan ook niet goed! Bij voorbaat dank voor de hulp |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 17 November 2010, 12:31
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Er staan twee reacties op je eerste bericht. Waarom is er geen enkele reactie van jou kant daarop? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
lolita |
Geplaatst op 17 November 2010, 13:12
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 13 Nov 2010 |
Aan : ksonb1@online.nl Bedankt voor je antwoord. Het is me iets duidelijker geworden. Eerst ADSL opzeggen van KPN, dan ISDN2 overzetten naar ISDN1 en daarna weer bij een provider een abo ADSL aanvragen. Ik had al bij voorbaat bedankt voor antwoorden op mijn vragen maar doe het alsnog een keer. Tele2 liet ons weten dat er geen kosten verbonden zijn aan het overzetten van ISDN2 naar ISDN1 en dat zij dat voor ons gaan regelen zodra we eruit zijn. Aan : I.R. Baboon Wat bedoel je met aderparen? Ik ben een leek op dit gebied dus vandaar. Alvast bedankt voor je antwoord. Ik kan er nog wat van leren, dat is duidelijk! Ik ben een vrouw, niet blond maar toch.... |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 17 November 2010, 15:44
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Heel veel aansluitingen hebben twee lijnen beschikbaar. Elke lijn is één aderpaar. Het is interessant om te weten of alle diensten over één lijn lopen of over twee lijnen. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
lolita |
Geplaatst op 20 November 2010, 13:54
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 13 Nov 2010 |
Beste I R Baboon Volgens mijn man hebben wij 1 aderpaar. Kan je hier iets mee? |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 20 November 2010, 18:16
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Dat is jammer. Als jullie wel een tweede aderpaar hadden, dan kon je daarop (analoge) ADSL aanvragen. In combinatie met een VOIP provider die je ISDN nummers kan porteren, had je een overstap gehad geheel zonder downtime. Als alles goed liep op de nieuwe lijn, had je eenvoudig alle diensten kunnen opzeggen op je ISDN lijn. Maar goed, dat is dus niet mogelijk bij jullie.. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hulp bij opzegging isdn', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
hulp | Algemeen | : 1 | 24 Feb 2018 |
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet | Snelheid | : 15 | 08 May 2017 |
lijnhuur/opzegging domein | Klacht over Online | : 8 | 07 Jun 2016 |
hulp nodig: Probleem met Online internet | Klacht over Online | : 2 | 30 Oct 2011 |
hulp bij instalatie Thomson TG712 gevraagd | Helpdesk | : 11 | 16 Feb 2011 |
Advertentie