obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet
ahouttuin
Sinds ik mijn abonnement gewijzigd heb bij Online (van telefonie, 30 mb internet en digitale TV) naar alleen internet 30 mb met interactieve tv heb ik problemen met zeer traag internet.

Ik ben al 3 weken verder en inmiddels 2 monteurs langsgeweest (Online én KPN), lijnmeting is goed en stabiel (33mbps) en ook modem geeft deze snelheid aan in het overzicht. Monteurs komen er niet uit en begrijpen het ook niet. Gisteren is zelfs het ISRA punt volledig vervangen, met goede ronde dsl kabel. Ook aan het modem kan het eigenlijk niet liggen, ik heb er inmiddels al 3 nieuwe gehad (zowel huawei als zyxel) Viruscheck gedaan op al mijn computers, firewall aan/uit gezet, verschillende kanalen geprobeerd, andere kabels. Heb ook nog geprobeerd mijn timecapsule aan te sluiten en als router te laten dienen in bridge mode.
Niets lijkt te helpen.

De jaren hiervoor heb ik nooit problemen gehad en kon ik zorgeloos netflix/youtube kijken, nu kan ik amper een mail versturen.

De interactieve TV geeft gek genoeg wel zeer goed beeld, maar ik kan bijvoorbeeld geen update doen of gebruik maken van interactieve diensten omdat hij dan aangeeft dat internetsnelheid onvoldoende is, ook valt de TV soms helemaal uit en heb ik alleen geluid. De router heeft adres 192.168.1.1. De TV heeft een vast IP adres 192.168.2.2, wat ik overigens apart vind omdat dit zicht buiten de range bevindt: 192.168.1.65 – 192.168.1.254, maar misschien is daar een logische verklaring voor. Ik ben niet zo thuis in deze materie.

Op mijn adres is een koper/dsl aansluiting mogelijk van max. 55 mbit/s, ik zit op 200 meter van de wijkcentrale.

Bekabelde speedtest geeft gemiddeld maar 0,2 mbps upload door en dan is de interactieve TV nog niet eens aangesloten! Zodra ik de speedtest start schiet de pijl wel voor een seconde naar ± 30mb, maar zakt daarna direct af naar een schamele 0,2. Ook Wifi speedtest gedaan, die lijkt zelfs ietsje beter. Bij de bekabelde test krijg ik namelijk soms de melding 'a socket error occurred during the download test'

Ik weet het echt niet meer, ben radeloos en bij Online krijg ik alleen maar te horen dat de lijnmeting en het modem geen problemen uitwijst dus dat er niets aan de hand is.
Moet nu noodgedwongen mijn mobiel als hotspot gebruiken om dit soort fora uberhaupt te benaderen!

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Zou het aan instellingen in het modem kunnen liggen?
Bijgevoegd uitkomst speedtest en Xdsl status.

Alle tips zijn meer dan welkom!!!
ahouttuin voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Heb je speedtest via een bekabeld computer uitgevoerd of via Wifi? Vervang eens de LAN kabel(s).

Zet op al je computers (en ook op de TV toestel DHCP aan. Vervolgens reset je eerst je modem terug naar de fabriekstand en doe dan 10minuten later hetzelfde met de TV.

Modem traint goed in. Ik vermoedt eerder een instelling probleem met de computers. Een herstart kan geen kwaad.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ahouttuin
Dank voor je reactie!

Ja, speedtests zijn bekabeld gedaan, ook geprobeerd via wifi en vanaf verschillende computers.
Ook de beide monteurs hebben het bekabeld op hun eigen laptop en mobiel getest en kregen net zulke belabberde resultaten. Dus denk niet dat het aan mijn computers kan liggen.

Alle drie de modems meerdere keren al gereset naar fabrieksstand, ook op alle computers en mobieltjes. DHCP staat overal aan!

Kan het niet fout in wijkkast, centrale of profiel zelf zijn?

* edit; ook een stuk of 5 verschillende LAN kabels geprobeerd...
* edit 2: via wifi en bekabeling met mijn computer op internet buren doet alles het prima!
Gewijzigd door ahouttuin op 06 mei 2017, 17:30
 
Lutz
Bij je screenshot was het modem net 5 kwwartier online. Dan kunnen wij niet zien hoeveel fouten er komen. Wat mij opvalt is dat er annex B staat.

Misschien ken je iemand anders die ook hetzelfde modem heeft en kijk dan of hij ook annex B heeft. Annex a was van oorsprong voor veel downloaden, weining uploaden, en annex B was voor szmmetrisch up en downloaden.

Dat zou op een fout profiel kunnen duiden. Ik weet het niet en ik zit niet meer bij online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ahouttuin
Dank wederom voor het meedenken, is dat iets wat Online op afstand zou kunnen aanpassen? Of kan ik zelf nog iets doen?

Bijgevoegd overigens de vdsl stats van laatste 4 uur, zie je hier nog iets geks in?
ahouttuin voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Online kan dat op afstand aanpassen indien dat de oorzaak is. Vraag hier op het forum in een nieuw draadje andere gebruikers van het Zyxel modem of ze annex A of annex B hebben. Je kan ook kijken of er al plaatjes met de nodige informatie zijn.

Wijziging: anderen hebben er ook annex B staan.

Blijft over: weer online bellen. Indien ze het niet kunnen oplossen, dan kan je over een ander provider nadenken.
Gewijzigd door Lutz op 07 mei 2017, 09:56
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ahouttuin
Bedankt in ieder geval voor het meedenken! Morgen maar weer even bellen vrees ik...
 
ahouttuin
Enig idee trouwens hoe het kan dat de iTV (verbonden aan modem met ethernet kabel) wel superscherp beeld geeft, maar zodra ik wil updaten of gebruik maken van interactieve mogelijkheden dit niet werkt?
Ik begrijp niet zo goed dat het beeld zo scherp is bij zo'n lage up- en download snelheid aangezien streamen van netflix/youtube nauwelijks werkt.

Tv heeft een statisch IP adres
 
Lutz
Waarom heeft TV een statisch IP adres?

Trek eens het LAN kabel naar de TV uit de modem en sluit op dat poort een computer aan. Herstart de computer en controleer of het beter werkt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ahouttuin
Helaas, geen succes met de kabel! Nog een even slechte verbinding. Bekabeld valt hij overigens zelfs nog vaker weg bij de speedtest dan via WIFI, ook heel vreemd.
Ook begint de download snelheid voor ± 1 sec hoog en zakt dan heel snel af, upload precies andersom, zie ook bijgevoegde afbeelding.

Ik denk verder dat ik statisch adres van TV verkeerd gezien of begrepen heb, sorry is voor mij echt abracadabraFrown

Als ik inlog op het modem zie ik namelijk bij actieve verbindingen de TV staan op 192.168.2.2 heeft terwijl router 192.168.1.1 heeft (DHCP range: 192.168.1.65 – 192.168.1.254 )
Als ik echter in systeeminfo van TV zelf ga kijken zie ik inderdaad dat hij een dynamisch intern IP heeft binnen de range.

Helaas dus nog geen oplossing gevonden! Bedankt voor al het meedenken in ieder geval.
ahouttuin voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie