obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internetradio
marcoketelaar
Ik ben in het bezit van een internetradio, destijds gekocht via de primafoon van KPN. Het typenummer waaronder hij bij hen werd verocht is IP 800. Tot nu toe werkte hij prima via een draadloze router, een Sitecom MIMO-XR. Nu heb ik recent een router van het merk CISCO angeschaft, een Linksys E2000, waarmee mijn laptop prima uit de voeten kan, echter, mijn internetradio geeft geen "zenders" meer door. Hij geeft aan geen IP-adres te vinden. Gebruik ik hem gedraad, hetzij via de router, of anders irect via de "livebox"van Online, dan doet hij het wel. Wanneer ik het programma "cisco connect" oproep, dan geeft hij ook slechts 1 apparaat verbonden aan. Verbind ik hem gedraad, dan vindt hij er wel 2. Ik heb, op aanraden van een verkoper in een winkel van Dynabite, het modem tot 2 keer toe gereset, maar ook dit is zonder resultaat. Ga ik terug naar de oude router, dan maakt hij, na invoeren van de sleutelcode, wel zondermeer verbinding. Heeft iemand nog een tip voor mij?
 
I R Baboon
Hoe heb je de extra router verbonden aan de Livebox?
Als router of switch/ap?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marcoketelaar
De livebox heeft twee ethernet uitgangen en 1 daarvan, daarin zit een ethernetkabel en die verbind de aangegeven ingang van de router. De instalatie werkte vervolgens via een cd-rom die ik bij het apparaat kreeg. Wat bedoelt u precies met een "switch/ap" ? Een router is toch alleen een router? ( sorry, misschien domme opmerking, maar zover rijkt mijn compu-kennis niet)Frown
 
I R Baboon
Als je de netwerkkabel in de WAN poort van de Linksys gestoken?
Als dat het geval is, fungeert de Linksys als router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marcoketelaar
Aan de achterzijde van de Linksys zitten 4 ethernetuitgangen en daarnaast een "geelgestikkerde"aansluiting met het opschrift INTERNET, dus volgens mij zit het niet in de bekabeling. Gebruik ik de internetradio gedraad en sluit ik hem aan op 1 van de 4 ethernetpoorten van de router, dan maakt hij wel verbinding en functioneert. ( hoewel het laden van de gegevens aanmerkelijk langer duurt, dan wanneer ik de 2e vrije ethernetaansluiting op de livebox met de internetradio verbind)
 
I R Baboon
Het probleem zit hem in het feit dat beide routers hetzelfde subnet uitgeven. (192.168.1.???)
Dat kan soms tot rare problemen leiden met je netwerk.

Het beste is dat je de Linksys inzet als switch/access point, dus niet als router.

Hang de Linksys solo aan een pc of laptop.
Inloggen in de router (192.168.1.1)
Zet de DHCP server UIT.
En verander het ip adres van de Linksys in 192.168.1.200 in plaats van 192.168.1.1.

Als dat gebeurt is, kan je weer alles met elkaar verbinden zoals het eerder was.
Alleen gaat de netwerkkabel vanaf de Livebox niet in de "internet" poort, maar in een van de vier LAN poorten.
Dat is alles.

Via 192.168.1.1 kan je de Livebox bereiken en via 192.168.1.200 de Linksys.
Poorten openen hoef nu alleen op de Livebox te geschieden.
Gewijzigd door I R Baboon op 19 november 2010, 00:02
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marcoketelaar
Bedankt voor je reactie. Ik ga er dit weekend even voor zitten. Het klinkt veel belovend en zal laten weten als het gelukt is. Nog wel een aanvullende vraag. Als ik m'n laptop aan de router"hang"en zo in de router in wil loggen, welke ingang op de laptop en welke op de router gebruik ik dan? Kan dit via de ethernet aansluiting op de laptop, of moet dit via usb ( in dat geval heb ik een soort van verloop nodig) en welke ingang op de router? 1 van de 4 ethernets of de ïnternet"-aansluiting? Meer ingangen zitten er niet op de Linksys.
 
I R Baboon
Een netwerkkabel tussen laptop en Linksys is prima.
Het maakt niets uit, welke LAN poort je gebruikt.
Van de 'internet' poort moet je afblijven.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marcoketelaar
Ik ga zondag de "lan " van de laptop aan 1 van de "lan" 's van de router verbinden en kijken of ik er uit kom. Bedankt voor al je info en ik meld me over de uitslag! Prettig weekend vast!Smile
 
marcoketelaar
Hallo I.R.

het is allemaal gelukt. Ik heb het ip-adres van de router aangepast en alles functioneert nu weer helemaal zoals het was. Het enige is , dat het in de laptop geinstalleerde programma "CISCO" , het installatieprogramma van de router, nu, met het wijzigen van het ip adres, aangeeft geen verbinding te hebben, maar dat heeft de laptop dus wel en ( gelukkig) ook de internetradio. Op zich is dat geen probleem, ik heb de gebruikersnaam en het wachtwoord genoteerd, dus ik kan zondermeer nog een extra apparaat toevoegen. Heel erg bedankt voor het aandragen van deze oplossing. Daar was ik zelf nooit en te nimmer uitgekomen. Super badankt en een fijn weekend!Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetradio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
internetradio, onmogelijk zenders zoeken Algemeen : 13 13 mei 2013
geen internetradio met linksys 150N WiFi : 5 12 dec 2007
Advertentie