obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
internetradio, onmogelijk zenders zoeken
ejdv
Gaarne uw aandacht c.q. oplossing voor het onderstaande (voor mij)onbegrijpelijke probleem.
Mijn draadloze internetradio IP Diamont functioneerde normaal bij mijn voorgaande provider Tele2. (fabrikaat modem Davolink)
Bij overschakeling op online (modem Huawei HG655d) blijkt het niet meer mogelijk naar internetstations te zoeken en verschijnt de melding
Datenwerden fehler.
Alle ingeprogrammeerde zenders worden echter goed weergegeven.
Zodra de internetradio weer wordt aangesloten op het netwerk van tele2 werkt deze zoekfunctie weer.
Ik heb de radio gereset en geprobeerd of de zoekfunctie met onbeveiligdede (niet versleutelde) draadloze verbinding wel functioneerde, echter
zonder resultaat.
De radio werkt dus goed op het netwerk van Tele2 en ook op dat van KPN. Andere netwerken heb ik nog niet geprobeerd. De radio vertoont dus geen gebrek.
Het is derhalve duidelijk dat het probleem wordt veroorzaakt door het Huawei modem van online.
De helpdesk van online wimpelt de zaak af en verwijst mij naar dit forum.
Wie kent dit probleem en heeft een oplossing?
Alvast mijn dank.
Ed
 
ejdv
Het is een DNT IP Diamond.
Na overleg met de Duitse helpdesk heb ik begrepen dat er met de radio niets mis is.
Ik ga de werking van de zoekfunctie van het apparaat nog uitproberen bij een kennis die online ook als provider heeft.
Mocht de zoekfunctie dan wel werken dan zal ik e.e.a. onder de aandacht van Online brengen en een modem eisen dat goed functioneert.
 
I R Baboon
Hoe is de radio verbonden met de Huawei?
En welke netwerkinstellingen zijn actief in de radio?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ejdv
wifi draadloos, via de WPA2 key
 
I R Baboon
Check dit topic eens uit over de Huawei:

Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic

Misschien zit daar een oplossing voor je verbindingsprobleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ejdv
een open onbeveiligde draadloze verbinding is het allereerste wat is uit geprobeerd, echter zonder resultaat.
voor mij is het onbegrijpelijke dat de reeds vastgelegde zenders (dus verkregen via een andere netwerkprovider) wel worden weergegeven.
 
I R Baboon
Dus je kan wel luisteren naar voorgeprogrammeerde zenders?
Het is puur het zoeken naar nieuwe radiostations?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ejdv
ja, inderdaad.
als ik andere zenders wil moet ik gebruik maken van een draadloze verbinding met het netwerk van bijv. Tele2 of knp
 
I R Baboon
Is dat zoeken via Radiotime of TuneIn?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ejdv
het zoeken geschiedt via het (navigatie)menu van de internetradio.
indien verbinding wordt gemaakt met het netwerk van Tele2 of KPN werkt e.e.a
perfect, echter met het netwerk van online verschijnt een data foutmelding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internetradio, onmogelijk zenders zoeken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbergen zenders Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten : 10 06 jul 2018
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 08 dec 2017
zenders verbergen Digitale TV storing : 4 20 jan 2016
Zenders sorteren met online G7 kastje Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten : 2 07 nov 2015
problemen met zenders Helpdesk : 3 23 jul 2015
Advertentie