Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Internet valt steeds weg
|
|
Wizard84 |
Geplaatst op 02 February 2011, 21:05
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 3 Lid sinds: 02 Feb 2011 |
Beste forumleden, Ik heb al een aantal jaar internet eerst van wanadoo, orange en nu Online. Ik heb sinds kort een modem van thomson TG712 echter vanaf de 24 januari valt soms om de soms 10 minuten mijn internet weg. Als ik beneden zit dan hoor ik een soort klik en dan is die weg. Kort daarna hoor ik weer een klik en heb ik weer internet. Het is met kabel en met wifi dat het is. Het is ook als ik helemaal niet op een computer ben, dan hoor je ook die klik. dit zijn wat logs van net. Iemand oplossingen? Ik heb met helpdesk gebeld maar die zeggen dat het max 10 dagen duurt voor ik wat meer weet.. Iets te lang naar mijn weten. Ik heb hem al 30 sec van stroom gehaald en geresset. Ik heb de kabels erin en eruit gehaald en gecontroleerd. Geregistreerde gebeurtenissen Tijdstip Bericht Feb 2 21:54:38 DHCC lease ip-address 82.156.217.xxx bound to intf Internet Feb 2 21:54:38 DHCC intf Internet renews lease ip-address 82.156.217.xxx Feb 2 21:39:39 DHCC lease ip-address 82.156.217.xxx bound to intf Internet Feb 2 21:39:39 DHCC IP address 82.156.217.xxx (255.255.255.0) set on intf Internet: ok. Feb 2 21:39:38 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules Feb 2 21:39:37 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 17918 kbit/s, upstream: 728 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 4.5 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 8.0 d ![]() Feb 2 21:39:16 xDSL linestate down Feb 2 21:38:56 FIREWALL event (1 of 2): created rules Feb 2 21:38:55 DHCC IP address 82.156.217.xxx deleted: ok Feb 2 21:38:55 xDSL linestate down Feb 2 21:37:35 DHCC lease ip-address 82.156.217.xxx bound to intf Internet Feb 2 21:37:35 DHCC IP address 82.156.217.xxx (255.255.255.0) set on intf Internet: ok. Feb 2 21:37:33 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules Feb 2 21:37:33 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 19864 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 4.5 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 11.5 d ![]() Feb 2 21:37:13 xDSL linestate down Feb 2 21:36:51 xDSL linestate down Feb 2 21:36:45 FIREWALL event (1 of 2): created rules Feb 2 21:36:19 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules Feb 2 21:36:19 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 19899 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 4.5 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 11.0 d ![]() Feb 2 21:35:59 xDSL linestate down Feb 2 21:35:29 xDSL linestate down Feb 2 21:35:22 FIREWALL event (1 of 2): created rules Feb 2 21:34:57 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules Feb 2 21:34:57 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 19488 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 4.5 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 12.0 d ![]() Feb 2 21:34:56 LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.xx) Feb 2 21:34:37 xDSL linestate down Feb 2 21:34:16 FIREWALL event (1 of 2): created rules Feb 2 21:34:16 DHCC IP address 82.156.217.xxx deleted: ok Feb 2 21:34:16 xDSL linestate down Feb 2 21:30:00 [CWMP] Connection timed out Feb 2 21:29:45 DHCC lease ip-address 82.156.217.xxx bound to intf Internet Feb 2 21:29:45 DHCC IP address 82.156.217.xxx (255.255.255.0) set on intf Internet: ok. Feb 2 21:29:33 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules Feb 2 21:29:32 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 19434 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 5.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 11.5 d ![]() Feb 2 21:29:11 xDSL linestate down |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 03 February 2011, 00:49
|
![]() Beheerder ![]() Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Weet je zeker dat alle kabels vanaf je ISRA punt naar het modem goed zitten? Gebruik je een splitter? Probeer dan eens zonder de splitter ertussen. In het log staat niet waarom het modem de verbinding verliest. Wel valt op de hij niet reboot, alleen de DSL lijn valt weg. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Wizard84 |
Geplaatst op 03 February 2011, 10:13
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 3 Lid sinds: 02 Feb 2011 |
Beste I.R. Baboon, Bedankt voor jouw reactie. Ik gebruik geen splitter of iets dergelijks. Ik heb alles nog nagekeken en alles is goed aangesloten. Rare is dat ik altijd goed internet heb gehad die jaren dat ik hier woon. Sindsdien ben ik niet meer aan de kabels gekomen. Enkel toen ik de Thomson kreeg in september vorig jaar. Vanaf september tot 24 janurai heeft alles goed gewerkt en ineens kreeg ik dit. Ik hoop dat er nog oplossingen zijn. Mvg |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 03 February 2011, 14:01
|
![]() Beheerder ![]() Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Er kan iets mis zijn met de lijn zelf of er is een probleem met de router. Heb je het oude modem nog (Livebox?). Vervang die eens met de Thompson. Als die ook zulke kuren vertoont, dan moet je bellen met Online voor een troubleshoot. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Wizard84 |
Geplaatst op 04 February 2011, 08:05
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 3 Lid sinds: 02 Feb 2011 |
Ik heb de oude router niet meer. Jammer genoeg. Maar als ik het goed begrijp moet ik maar afwachten wat online gaat roepen![]() |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 04 February 2011, 19:06
|
![]() Beheerder ![]() Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Heb je veel fouten op de lijn? Geef eens de intainwaardes hier door. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Nemo2009 |
Geplaatst op 12 February 2011, 22:01
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 1 Lid sinds: 12 Feb 2011 |
Hier hetzelfde probleem. Had ook eerst wanadoo , orange en nu dus online. Sind 2 weken een andere modem gekregen de thomson tg712 en vaak is de vebinding weg ook de telefoonverbingding. Als een paar keer gebeld met online, de technische dienst zou er naar kijken. Afgelopen vrijdag om 16:00 uur belden ze mij op dat het opgelost was. En wat dacht je ongeveer 1,5 uur later was de verbinding weer weg. Vandaag de verbinding ook alweer 2 keer weg. Voorheen met de livebox bijna geen problemen, nu met de thomson tg712 in 2 weken een stuk of 10x geen verbinding meer. Hoop dat online snel met een oplossing komt. ![]() Heeft online nog een alternative voor de thomson tg712?????? ![]() Gewijzigd door Nemo2009 op 12 February 2011, 22:21 |
|
|
n00b_teh_meh |
Geplaatst op 03 March 2011, 01:54
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 1 Lid sinds: 03 Mar 2011 |
Hoi, is dit probleem opgelost? want ik heb hetzelfde probleem met logs rellevant aan die van wizard. Maar ik weet niet wat het probleem is.Ik ben zeker dat het niet aan mijn netwerk-opstel ligt....ik dacht misschien aan het instellingen maar nu dat ik dit lees weet ik dat ik niet het enige ben met deze probleem dus ligt dus misschien aan Online. grtn, N00b_ |
|
|
quelake |
Geplaatst op 14 November 2011, 11:03
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 3 Lid sinds: 14 Nov 2011 |
Ik meld me ook maar, met dezelfde problemen. Internet valt continue weg. Saillant detail is dat ook ik eerst bij Wanadoo zat, daarna bij Orange, daarna bij Online en nu dus T-Mobile. Nooit problemen gehad met de Livebox, en tijdlang ging het goed met de Thomson. Maar ik merk sinds een aantal maanden constant drops. Ik game via de PS3 online, dus daar is weinig lol meer aan te beleven, als je halverwege steeds 'connection lost' ziet staan! Heeft iemand goede tips? Info? |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 04 March 2013, 17:20
|
![]() Beheerder ![]() Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Je kan zeker een ander modem uitproberen. De instellingen voor je aansluiting kan je zoeken in de FAQ. (linker menu bovenaan). Het is mogelijk dat de Thomson defect is. Of je telefoon.. ![]() De enige provider met tijdelijke contracten is anno.nu. Maar check eerst goed de financiën uit. Het is vaak goedkoper om een jaarcontract af te kopen dan in zee te gaan met een nieuwe provider. Je moet uitrekenen wat het goedkoopste is. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! | Algemeen | : 1 | 16 Aug 2021 |
ZyXel en Wifi zonder internet verb. | WiFi | : 3 | 15 Nov 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 Mar 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 Jan 2020 |
Internet valt steeds weg | Storing | : 4 | 18 Nov 2019 |